-
Här är vardagen igång igen och inget plus har vi fått under sommaren tyvärr ;-(Igår hade vi tid hos läkare för utredning på kvinnokliniken på sjukhuset för att få svar på våra tester. Tur i oturen så visade de inte på något konstigt utan allt såg bra ut. det enda hon kunde möjligtvis peka på var mina sködkörtelfunktion, men det var det minimala, men hon skrev levaxin iaf så jag ska ta dom då. Sen om en vecka ska jag tillbaka för att kolla progesteronvärdet och sen en månad senare kolla upp sköldkörteln och progesteronet igen då. Så ja vi har nog bara otur. Vi ska inte spela på lotto iaf det är ju ett som är säkert :-P Hur fasen kan man inte få ett plus på 12 månader om allt funkar som det ska, med ägglossning och spermier etc?? Helt osannolikt egentligen.. Ja ja. Hon sa att hon tyckte vi skulle försöka ett år till själva innan man börjar fundera på att gå privat med IVF. Så håller tummarna!
-
Igår såg hon en äggblåsa på ultraljud som var 16mm och hon trodde ägglossning kunde vara om ca 3 dagar. Har ingen koll på sånt med äggblåsor och sånt, men det lät ju bra iaf
-
Haha ja visst är det härligt när man ser på det som man har gjort bort det :-Pmoderlig skrev 2013-08-23 11:49:27 följande:jaha häftigt att de kan se det..och bestämma äl op så vis! Lycka till! Har just gjort bort pippnungen för denna gång...phu ....!
-
mammamumin skrev 2013-09-01 14:34:18 följande:Hej, här är en till som kämpar, 12 månader har kämpat nu. Mannens sperma är bra och denna månaden har de mätt mina progesteronnivåer. Om allt är bra ska jag på kontraströntgen av mina äggledare, är det ngn som redan gjort det? Gör det ont? Så himla frustrerande att inte bli gravid, jag får ju plus på ägglossningsstickorna, har beställt en clearblue ovolationsmonitor nu, ngn som vet hur den funkar?
Vi sitter i lite liknande sits då. Här också försökt 12 månader och de hittar inget "fel". Allt ser bra ut både på mig och sambon. Då blir jag nästan förbränna! Om allt nu funkar, och man vet när ägglossning är, vad sjutton blir det aldrig nåt plus för då???!!! Orättvisa värld! -
Förbannad skulle det stå
-
Ja tänkt lyckan när jag kan kalla mig trebarnsmamma! Hoppas, önskar och vill så desperat gärna att det ska bli så! Jag men just nu känns det fan bara hopplöst. Jävla fröken röd kom igen idag Bara att ladda om, IGEN. Om folk får dålig sexliv utan anledning så kan man ju tänka att det inte är s konstigt om man får det i denna situation. Går ju inte att hålla någon slags spänning i det då det för varje månad blir mer och mer tydligt om varför man gör det och att det aldrig lyckas. Trist. Blir galen då man inte kan göra något åt det! Problemet går liksom inte bara att lösa som andra problem man kanske dyker på. Detta är bara att finna sig i och kämpa vidare på samma liksom. Man vet inte vad man ska göra eller ändra för att lyckas :-\
-
Har aldrig heller hört talas amh...
-
Jag ska boka tid hos en naturläkare nu jag. Jag vägrar ge upp, vill liksom hitta en lösning. Blir galen då detta problem inte går att bara hitta en lösning på som andra problem man kanske har! Blä. Ja ja denna läkare arbetar efter olika metoder och kan bla se brister i kroppen som vanliga sjukvården inte ens kollar upp och kan även se känslomässiga låsningar som kan spela in. Värt att ge en chans iaf. Är dyrt att försöka få barn. Så mkt jag spendera på vitaminer, tester, mediala tjänster för att få lite hopp om att det kommer att bli någon gång i framtiden, och sina här alternativa behandlingar. Många tusen antagligen...
-
Maramina skrev 2013-09-15 11:29:19 följande:Jag har många gånger mötts av åsikten att då jag redan har barn så kan inte min längtan vara lika stark som hos den som inga barn har. Hur ser andra på det? Själv så tror jag att det är något individuellt. Och att längtan är som så många andra känslor inte jämförbara. Som kärlek, man kan känna kärlek till sin partner, till sitt barn, sina föräldrar men i inget fall är känslorna 100% det samma. Eller för att inte tala om sorg! Även det är något vi alla hanterar olika, och att vi även hanterar våra sorger på olika vis från gång till gång.
Jag tror nästa det kan v tvärtom på ett vis. Som min kompis säger, du vet vad du går. miste om. Man längtar massor för man vet vad man går miste om då man varit. med om det här häftiga en gång redan och vill desperat göra det igen. Sen är det bara sett min familj inte är klar. Jag är så fantasikt otroligt jätteglad över min dotter, men jag vill ha fler barn. Jag längtar ihjäl mig efter det så är det bara! Så någon som säger annat vet inte vad de pratar om. Sätt dom i den sitsen själv får vi se vad dom säger då... -
Jag använder clearblues digitala ägglossningstest. Igår morse, tidigt, så tog jag testet utan utslag men rätt likt starka linjer när jag tog ut det. På kvällen hade jag väldigt känningar i mage och rygg. Idag på morgonen när jag tar testet så får jag inte heller utslag som jag skulle trott, och ena strecket är Mkt svagare än det andra. Nu g om det kan ha varit för tidigt på morgonen igår, vid kl5, och att värdet var på väg upp men var inte tillräckligt starkt för att ge utslag och att jag hade ägglossning igår ändå. Kan det vara så tror ni? Eller hur snabbt stiger och sjunker det lh?? Värdet?