• moderlig

Välkommen Kingston!
    Tråkigt att läsa din historia. Har de sagt att det ska kunna gå den vanliga vägen eller är det aktuellt med behandling?

• moderlig

Helt rätt intställning Kingston! 
    Fy va tufft för dig Jamka:( och dig Kingston.. fick oxå mf i våras och en vän har nu fått sin fina.. jobbigare när man vet hur svårt det är att få till ett nytt knyte..

• moderlig

Näe fy va hemskt att se Och sen att få den "vården"... bedrövligt hur det ser ut...  Styrka till dig!!!

• moderlig

Vilka tester?!?

moderlig skrev 2013-05-18 22:58:58 följande:
    okej! Hoppas för dig med;) vad innehåller pergotime egentligen? Ja man måsteverkligen tjata. Tjata till mig sköldkörtel o progesterontest igår. .

• moderlig

Det går ju alltid att börja med att söka sig till IVF och avgöra efter mötet. Tog ju 3 mån innan man fick tid o ytterligare nåra innan det kommer igång(med jul o semesterstängt..) Jag har tvekat alltför länge men nu är vi på gång och det känns ändå okej att prova nåt annat liksom. kommer säkert skrika gråta mig igenom det hela men det är väl bara att bita ihop och kämpa sig igenom. Finns humana lån att ta med mindre ränta.

• moderlig

Det ha ju vart/är en process innan man känner sig mogen för ivf kände jag. Önskar jag tagit de beslutet tidigare men va väl nåt som måste växa fram.. man vill ju inte göra ivf:/ Men nu känns det som det inte går på annat sätt..blir så psykiskt jobbigt. Jag är 34 och när vi träffa de på ivf sa hon att man får sämre ägg efter 30. Och med hans dåliga simmare så känns tiden verkligen som en faktor

• moderlig

Googla human finans. har typ nåt samarbete med ivf. !

Kingston skrev 2014-01-02 05:08:52 följande:
    Moderlig: Oj tar det 3 månader bara att fångad trots att man söker privat?? Och lånen du pratar om... Är det lån man får vi kliniken?

• moderlig

Stort grattis!! Måste bara fråga blev ni gravid direkt månaden efter ni provat med ivf?

Anceka m D skrev 2014-01-22 17:10:06 följande:
    BIM +2 idag. Har haft vissa symtom, och jo - jag är gravid! 18 månader efter att vi började försöka, en testikelcancer och ett misslyckat IVF-försök senare.

• moderlig

Hej! Längesen nu..Vill bara säga att vårt första Ivf lyckades, är i v 10 nu! Har ett barn som blev till genom reguljärt samlag:) Har en vän som har exakt samma erfarenhet. Så jag får för mig att chanserna är goda med syskonförsök via ivf. Det bästa vi gjort iallafall och ångrar inte en sekund att vi tog 3-pack. Förstår inte varför vi väntade så länge dock men det är ju en process som måste få växa fram antar jag. Lycka till alla!

• moderlig

Tack m&m Hoppas ni får hjälp snabbt och att det går bra för er!! Ja vi har ju försökt få syskon i ca 3 1/2 år och fick väl veta att hans simmare va halvdåliga för ca 2 år sedan. Man hoppas ju in i det sista! Men nu känns det som vad var jag rädd för.. hade kanske tur också blev bara lite illamående med sprutorna, sprayen gick ok och plocket var inte heller så hemskt som jag trodde! Snart din tur nu..håll ut!!!

M och M skrev 2014-03-31 15:17:37 följande:
    Hur länge väntade ni?

• moderlig
    M och M skrev 2014-09-24 10:36:01 följande:

Tror jag har ganska hög smärttröskel också. Bra på att fokusera bort smärta. Men jag tycker inte du har något att gruva dig något hemskt mycket för.

Jag tycker det känns befriande att det ligger hos någon annan nu. Jag kan liksom inget göra nu. Bara hoppas.

Kan tänka mig det blir värre med väntan efter återinföringen blir värre.

Hej M o M och va skönt att det gick så bra för dig med ÄP! Har följt dig/er lite på avstånd på senaste och hoppas så att det här går vägen nu!! Vill bara berätta/ge hopp; Tyckte också de va relativt smärtfritt med ÄP! Fick ut 5 ägg varav 4 befruktades men ingen till frysen. Men den som vi fick tillbaks blev jackpott och tittar ut i dagarna STORT lycka till! ! !
  • moderlig
    M och M skrev 2014-10-02 17:07:41 följande:

Jag får för mig att många misslyckas med sin första ivf, varför är det så?

Hej mom så kul att det gått så bra för er hittills!! Väntar med spänning! Jag känner 1 som gjort IVF som hade 1 barn sedan tidigare precis som jag o de funkade oxå på 1a försöket! Så jag tror inte de är samma förutsättningar som för de som är helt barnlösa. Visst fick ni några till frysen också? Vet att väntan är hemsk o dessa äckliga Lutinus som ger vattenflytningar blä! Lycka till!!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?