• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Testade healingwför typ ett år sedan och hon sa att jag hade mkt blockeringar kring magen och livmodern så vad vet jag, kanske är det som ställer till det

• M  och  M
    Keek skrev 2014-10-12 10:58:00 följande:

Hej! Har läst er tråd en tid och vill gärna hoppa in. Har försökt 2.5 år att få syskon till vårt barn som snart är 5. Har under denna tid genomgått många olika känslor. Efter ett års försök var jag väldigt ledsen och orolig över situationen, var väldigt upptagen av att bara ha ett barn. Kändes inte som jag hade en "riktig" familj. Men sedan har det successivt lagt sig och nu ägnar jag mig åt att vara så närvarande och delaktig som möjligt i mitt barns liv. Kom till en punkt där jag insåg att jag kanske bara får ett barn och då vill jag inte missa det jag har för att jag bara sörjer det jag inte fått.

Vi hade svårt att få barn även första gången och ovissheten kring primär barnlöshet var för mig väldigt mycket svårare att stå ut med. Jag är ju faktiskt inte barnlös numera! Samtidigt finns såklart längtan efter ett andra barn kvar men den tar inte över hela livet längre.

Åh vad skönt för dig att du kommit dit! Jag vet inte ehuru jag ska ta mig dit, känns som en omöjlighet, min längtan är såå stark. Däremot är jag väldigt närvarande i mitt barns liv. Vill inte missa en sekund. Mår dåligt varje dag för att jag jobbar heltid och känner att jag missar tid.
  • M  och  M

Tänker på hur jag ska få fram alla mina tankar och känslor kring allt det här med rädslan för att bara få ett barn, att ivf-försöken ska misslyckad och adoptionfrågan till min sambo. Blir har fel när jag ska ta upp ngt, rösten skär sig, jag blir jättelättstött och min sambo bemöter inte det på det sätt som funkar bra för mig. Så det blir liksom inget bra. Är det ett fegt sätt att skriva ner det och skicka typ ett sms...? Det känns liksom enklare och mer genomtänkt och jag får fram hur jag känner på ett bra sätt och min man har chans att tänka igenom sin respons riktigt osv.. Men känns som om man måste prata om viktiga känslor och saker äga mot öga... Hur tänker ni?

• M  och  M
    Gweny skrev 2014-10-13 17:24:35 följande:

Fru Karlsson>> Hoppas ni kan komma överens och kan prova dem alternativ som du säger, jobbigt bara att du mått så dåligt av pergon.  Man vill ju samtidigt känna att man försökt allt som går för att få,så känner jag iallafall. Hoppas det ska lyckas för oss alla snart.

Slog mig precis att nu är det "bara" 6 försök kvar att lyckas få 2015! Får lite småpanik av tanken, ska det gå yttligare 1 år förbi, som vi inte kommer få i.

Fy fan vad ledsamt :'(
  • M  och  M
    Kingston skrev 2014-10-13 18:20:37 följande:

Fru Karlsson: får jag fråga på vilket sätt du mådde dåligt av Pergo? Är ju i startgroparna med första kuren...

Ja snart är 2015 bebisarna "förbi". Men 2016 blir lika bra bara det blir någon liten goding!!

Idag utsatte jag mig för tortyr. Gick på babyrytmik (fast för äldre barn). 3 jättestora bebismagar som såg ut att sprängas när som helst och bebissykon överallt! Och då har jag inte nämnt allt bebis-, gravid- o förlossningssnack!

Eller kommentarer som " ja men ett tredje eller fjärde barn är mycket möjligt!"

Ville bara skrika "DET ÄR VISST OMÖJLIGT!!!!!!!"

Men jag höll tyst, nickade och log....

Blä va falskt! Uuääsch

Ja sant, 2016 blir bra det med bara det blir!

Jag jobbar ju på förskola så får stå ut med många barn, gravida, bebisar, styra vagnar etc varje dag. Inte kul. Trivs inte som det är med min situation nu. Gruvar mig varje dag.
  • M  och  M
    Thotis90 skrev 2014-10-13 21:36:35 följande:

34:e försöket nu...

Ja fy, alldeles för många försök
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?