Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
När i en cykel börjar dom med ett program på ivf?
När i en cykel börjar dom med ett program på ivf?
Jag kommer vara på dag 7 på mötet imorgon, så kanske måste vänta en cykel till då...
Egentligen skulle jag varit på dag 2 eller 3 om inte jag hade fått. Mens ovanligt tidigt denna månad...
Tittar in här och läser då och då. Lycka till med IVF: en M och M, håller tummarna för att ni hör till dem som lyckas på första försöket!
Ni som gör /gjort ivf, åker ni dit Boda för uttag och insättning?
När vi kom till återföreningen fick vi också veta hur det hade gått med befruktningen av äggen. I vårt fall var det bara två som hade blivit 4-celliga embryon vilket gjorde mig lite ledsen och då var det skönt att min man var med. Det görs nog lite olika men på vår klinik ringde de bara om inget ägg skulle blivit befruktat (och därmed förstås ingen återföring), annars hade man fått en tid som man skulle komma för återföring.
Vad äggplock ungefär hur länge blir man på kliniken?
Sen ultraljuden inför äggplock kan inte ta så lång tid heller va?
Så om man har äggplock måndag så kan man inte få 5 dagars odling
Om det misslyckas med dosering av mediciner för att få Ägg etc räknas det ändå som ett försök eller får de liksom ändra till nästa gång så att ett försök bara räknas som en insättning av ett befruktat Ägg?
Den månaden vi lyckades hade vi sex precis varannan dag, två dagar före ÄL och kvällen då jag hade känt ÄL på eftermiddagen. Slump? Kanske, men eftersom vi visste att min mans spermier inte var på topp tror jag stenhårt på att varje dag aldrig hade funkat för oss.
Varit på ultraljud. Känner mig besviken. På vänster äggstock fattade jag henne som det var två mindre äggblåsor och på höger 6 lite större äggblåsor. Känns lite. :-\ Får vänta på att IVF-kliniken ringer i eftermiddag......
Jag gör ju äggplock på onsdag vilket innebär insättning fredag eller månad. 2 eller 5 dagars odling... Blir antagligen 2 känns det som. Är det bara jag eller känns 5 dagars odling ovanligt? Känns taskigt att jag inte kan få insättning efter 3 dagar pga helgen... :-\
Har inte känt av någon ägglossning nu som jag gör i vanliga fall nu efter ägglossningssprutan... Vet inte om det är normalt eller.. Känns ju konstigt :-\ Tänk om de inte kan plocka äggen...
Liverapportering :-P : Så, då var äggplocket gjort. Gick helt okej. Är lite öm nu, men inget som jag tyckte var jättehemskt. Hade 9 större äggblåsor, över 15. Och 8 mindre, under 15. Som jag förstod det fick dom dock "bara" ut 5 Ägg. Blir återinföring på fredag eller måndag. De hör av sig på fredag morgon/förmiddag hur det blir.
Och hoppas att ni fått många fina befruktade ägg M och M!
M och M: grattis till ett jättefint resultat! Och hoppas att det löser sig med det praktiska på måndag.
Jag får för mig att många misslyckas med sin första ivf, varför är det så?
Vissa kliniker redovisar också siffror i olika åldersklasser.
Ett sätt att uttrycka det:
Minst 15 miljoner sädesceller för varje milliliter frisk säd
? Minst 50 % rörlighet
? Minst 30% av spermierna skall ha ett normalt utseende
Så upp till 70% av spermierna får alltså vara avvikande och det räknas ändå som normalt.