• jamka

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

M och M skrev 2014-04-25 19:52:23 följande:

Ja du ser smile1.gif Hur långa cykler har du? Visste du när du hade ägglossning då? Nä kan inte påstå att jag tycker det är så himla inspirerande heller, men orkar ingen annan gång, är bara sånt fokus på detta :-\
    Jag brukar ha cykler på 21-29 dagar, för det mesta kommer mensen på dag 24 så jag slipper att ställa in mig på att jag kanske är gravid. ÄL mellan dag 12 och 14 tror jag. Men vet ej exakt.

Sedan 2008 har jag aldrig missat att ha sex på dag 11 eftersom på dag 11 blev jag gravid 2006 med mitt första barn. Kan ni tänka er? Så fokuserad var jag. Stackars min man. Men sedan jag fick missfall i december 2013 så var jag inte så noggrann med att räkna dagar och jag missade även dagen 11 i mars:)

V.5+0.
  • jamka

Min son är 6 år och jag sparar hans gamla kläder och leksaker med tanke på nästa barn. I alla år har vi tänkt att sonen blir 2, sedan 3 sedan 4 och så vidare tills han får syskon. Nu är jag i v. 5+2 och hoppas verkligen att det inte blir mitt tredje missfall utan en lillebror och ännu bättre lillasyster. Men efter två missfall vet jag att graviditet inte betyder att det blir ett barn. Tyvärr.

• jamka

V. 6+4 idag och på VUL fick jag se en tom hinnsäck:( 

Får vänta i två veckor för att se om det ska finnas något foster alls eller om det kanske är utomkveds.

Två MA och nu detta.

När få jag det efterlängtade barnet? 

Men jag kunde inte alls bli gravid mellan 2007 och 2011 så jag föredrar verkligen det här än besvikelse varje månad.

Hoppas bara att jag inte blir av med min äggledare.

• jamka
    Kingston skrev 2014-05-08 08:21:28 följande:
    Tillbaks på ruta ett för min del. Tant röd kom och hälsade på imorse och denna gången lite som en överraskning trots allt...
    Har känt mig jättekonstig och trodde faktiskt att väntan ÄNTLIGEN var över!
    Men min kropp har spelat mig ett spratt och nu sitter man med gråten i halsen igen och skall försöka genomlida dagen på jobbet...

Fy Fan För Det Här
    Stackars dig! Då är vi två som sitter på jobbet med gråten i halsen:(
  • jamka
    M och M skrev 2014-05-08 15:02:48 följande:

Ja fy fin! Vet tyvärr allt för väl hur det känns. Litar inte på min kropps signaler längre med tanke på hur många gånger den lurat mig... Det blir sånt platt fall när man några dagar tror att livet är fantastiskt igen och så visar de sig vara tvärtom :-\
    Jag vet exakt hur ni känner, jag har varit skengravid så många gånger! Från dag 16 alla gravidsymptom och så brukade jag testa på dag 26 och på dag 27 kom mensen, månad efter månad i flera år (mellan 2008 och 2011) Slutligen slutade jag att testa utan väntade på mensen till dag 31. Och den kom alltid mellan dagen 24 och 31.

Det var först när jag slappnade av och struntade i att försöka att bli gravid (t.ex. under våren så att det inte blir decemberbebis) så blev jag gravid, helt plötsligt, både i april 2011 och 2014.
  • jamka
    Kingston skrev 2014-05-09 23:00:41 följande:
    Gweny: jag förstår precis! Känner precis på samma sätt. Man skjuter saker på framtiden och det är så väldans dumt! För man vet ju faktiskt inte hur mkt tid man har här...
    Sambon frågade senast igår om vi skulle skjuta upp en grej som vi planerat så länge nu men nu satte jag stopp! Jag vill genomföra det här och nu, så kan man åtmn. bocka av en grej på "att göra-listan".
    Livet är ju trots allt här och nu och inte sedan.

Men det är så nedrans svårt att inte tänka på detta vareviga jäkla dag!
    I alla år sedan 2008 har jag hoppats på att bli gravid så mycket att jag slutade helt med att träna aerobic och började i stället med qigong. Då tänkte jag att om jag blir gravid så kan jag ju fortsätta med qigong men inte med aerobic. Men efter MA 2011 så vågar jag inte alls med qigong när jag blir gravid, så paniskt rädd är jag för missfall.

Och nu väntar jag på mitt tredje missfall. v. 7 och mina gravidsymptom långsamt försvinner med tanke på bilden av en tom fostersäck på senaste VUL. Spjälsängen står fortfarande i sovrummet (sonen föddes 2007!) och väntar på det efterlängtade barnet nr. 2. 
  • jamka
    Chasingdreams skrev 2014-05-10 12:39:21 följande:
    Jag har varit noga med att rensa ut bebissakerna: kläder, vagn, leksaker, gym m.m. Men på vinden finns alltihop. Kan inte gå upp där utan att känna sorg. Tanken på att kanske aldrig få använda dem igen känns så tung. Kanske borde man sälja och skänka bort dem...
    Ge inte upp! Tänk på att du kan få ditt efterlängtade barn även när du är 44 - 45 år gammal, eller?
    Jag tappar inte hoppet, jag är ju "bara" 36 år:)

• jamka
    M och M skrev 2014-05-10 12:51:03 följande:
    Oj att ni står ut med att ha spjälsängen framme! Skulle jag aldrig göra. Vi monterade ihop våra när dottern var två, innan vi började planera för syskon. Skulle bli ännu mer deprimerad av att ha den framme
    Att ha en spjälsäng i nästan 6 år utan att bli gravid en enda gång skulle nog tvinga mig till att ställa den undan men varje gång jag lyckas att bli gravid (2011,2013, 2014) växer hoppet att spjälsängen kommer till användning så den ska stå tills jag får min bebis:) Men alla kläder i storleken 53 cm till 120 cm väntar jag med att ta fram tills jag får mitt eterlängtade barn. 
  • jamka

Nu visar det sig att det finns ett litet embryo i fostersäcken men för litet för v. 8. Hoppas att jag får en skrapning om det inte går vägen, jag orkar inte med tredje MA hemma.

• jamka
    Kingston skrev 2014-05-13 14:42:35 följande:
    Först och främst hoppas vi att det går vägen! Och gör det inte det så försök stå på dig Jamka! Hur mycket ska man behöva gå igenom egentligen???
    Men om det blir så att man har börjat blöda så vill de skrapa i alla fall? Eller bara i fall man inte börjat blöda än?

Usch, det känns att jag ska behöva gå gravid till v.12 innan det händer något. Hoppas verkligen att den 20 maj får jag klara besked om hur det ligger till med min graviditet.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?