• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Hur säger ni till er partner varje gång det "misslyckas"? Blir som lätt trivialt och tjatigt att nä inte denna månad heller...

• M  och  M
    Maramina skrev 2013-06-16 08:41:50 följande:
    Man kan ju inte bli annat är förbannad för sådana kommentarer och dessutom göra annat än tycka synd om personen ifråga! Kolla in den här blogginlägget, kanske kan den vara något att hänvisa personer som är oförstående till: fridagro.blogspot.se/2013/06/oppet-brev-till-... Nästa gång du får en liknande kommentar, fråga hur det kommer sig att tankens kraft är SÅÅÅ stark och varför det är så många som då blir ofrivilligt gravida, och även varför man inte inom repriduktionsmedicin, då särskilt inom landstinget där man sparar och vrider på vartenda öre inte fokuserar på terapi och positivt tänkande istället för enormt dyra hormonbehandlingar och IVF:er. Jag skulle så gärna vilja veta det...

Fantastiskt blogginlägg!! Slog huvudet på spiken rejält! Man har nästan lust att skicka det till sina kompisar... Men kanske är lite väl uppkäftigt
  • M  och  M

Tycker #9 var den mest träffande. DET är min största rädsla. Skulle någon säga att om tre år blir du gravid, då skulle jag kunna slappna av och leva!

• M  och  M

Oj så konstigt det är här nu. Hade BIM igår. Har sen i fredags haft lite småblödnibg precis som jag brukar ett par dagar innan mens så förstod vad som var på gång. Sent i lördagskväll kom lite rent blod om man så säger så då var Jag helt bombsäker att det hade startat och att det skulle vara i full gång när jag vaknade på söndag. Brukar alltid börja så på morgonen. Men till min förvåning då det inte blir nåt mer alls, utan åt andra hållet. Småblödningar har också upphört. Oj tänkte jag, är det min tur nu??!! Med dottern var det så, att jag trodde mensen kommit men den bara försvann och så var jag gravid. Men jag tänkte att har det inte hänt nåt mer på måndagmorgon så gör jag ett test. då. Gjorde det nu och det visade negativt. Förstår ingenting. Jag brukar ha regelbunden och tydlig mens, men vad blev det av det här då.. .? :-\

• M  och  M

Jahapp behövde ju inte fundera speciellt länge för där kom mensjäveln. Tack kroppen för att du ingav mig hopp ett dygn eller två. Blä. :-\ Jag våt så lycklig denna lilla stund jag trodde det hade gått vägen...

• M  och  M

Hej var länge sen jag skrev här nu... Fortfarande inget plus... Vi har fått tid för utredning på kvinnokliniken på sjukhuset nu om några veckor. Känns bra att få veta om det är något fel och om det går att rätta till det.

• M  och  M

Jag har testat Clearblues digitala ägglossningsstickor denna månad. Mkt smidigare än testlagrets måste jag säga! Då är de värt att de är dyrare... Nu en fråga, jag fick glad gubbe, utslag, på den igår morse. Så då passade vi ju på. Idag på morgonen var det ingen glad gubbe. Men jag känner tydliga ÄL - känningar. Vi ska få till det idag också, men funderingen är om vi borde få till det imorgon också, 48timmar efter positivt utslag? Det står ju i förpackningen att man ska ha samlag någon gång inom 48 timmar efter man fått glad gubbe, men jag trodde det var om man fick glad gubbe två dagar i rad, annars trodde jag det var 24timmar...? Kanske är bäst att få till det samma dag som utslaget och två dagar efter då? Känns iaf skönt att veta att jag får utslag på den. Sen kör vi ju heminsemenation fortfarande pga sambons rygg så vet inte om chanserna minskas då men...

• M  och  M

Fick positivt test månad morgon kl.8. Fick till det samma dag på eftermiddagen, dagen efter på eftermiddagen och idag på kvällen, typ 62 timmar efter positivt ägglosningstest, så kanske var i senaste laget, men jag vetinte hur länge man kan ha stegring heller. Kan ju vara så att ägget släpptes först i d onsdag morgon också va?

• M  och  M

GRATTIS Fröken Frågvis! Vilken lycka! Kan ju förstå hur avundsjukan står genom öronen :-P

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?