• jamka

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Jag brukar vara tacksam när mensen kommer på dag 24 för då hinner jag inte att börja hoppas så mycket, värre är det när man är på dag 29 och mensen inte kommer. Då brukar jag räkna vilken månad och dag som jag får min efterlängtade bebis men några dagar senare kommer mensen i alla fall. Ibland kommer mensen på dag 22 och ibland dag 31. Har ni det också så?

• jamka

Jag har försökt att få syskon till min son i nästan 6 år! Jag lyckades att bli gravid med honom på tredje försöket, han föddes 2007 men sedan har jag inte lyckats på 4 år! 2011 blev jag äntligen gravid men det blev MA i v. 9 och 2013 blev jag gravid nästa gång och så MA i v. 12 i december 2013.

Det var så hemskt att inte kunna bli gravid på så många år så jag föredrar faktiskt de sista åren då jag blir gravid vartannat år även om det slutar med MA. Jag är 36 år nu och tänker fortsätta med att försöka bli gravid många år till. Kanske någon gång lyckas det. Och blir det MA för tredje gången så kan man få utredning för att få reda på varför man får MA.

Tycker ni andra att det är värre att inte alls bli gravid eller att bli gravid då och då men få missfall?

• jamka
    Chasingdreams skrev 2014-04-15 19:42:39 följande:
    Missfall är ju verkligen inte något man önskar sig eller någon annan, men samtidigt skulle det vara ett bevis på att man faktiskt kan bli gravid. Just nu känns det tydligt som om det är något som inte fungerar, frågan är bara vad... Hoppas utredning kan ge vägledning och förhoppningsvis hjälp! Har ni utrett er allihopa?
    Jag gjorde utredning året 2010 tror jag, det visade nästan inget fel, vi fick reda på att vi kan bli gravida men att det kan ta lite längre tid än för andra, pga. min man.
  • jamka

Jag arbetar på en liten arbetsplats (10 personer anställda) och de vet min situation. Det känns skönt. Som tur är slipper jag gravida magar på jobbet, jag är yngst med mina 36 år, de andra är mellan 43 och 63 år:) Men en av mina elever blev gravid samma månad som jag (september 2013) och hennes stora mage påminner mig om min förlust i december:( 

• jamka
    Galenpannan skrev 2014-04-20 10:14:53 följande:
    Hej, Detta är en tråd som dessvärre passar mig också. Vi har försökt bli gravida i 14 månader utan att något hänt. Vi har gjort utredning och inget är fel, så varför blir vi inte gravida? Varje månad, samma besvikelse! Hur tänker ni andra, när är ni beredda att "gå vidare"?
    Min son föddes 2007 och 2010 fick jag nog av besvikelser varje månad och gjorde utredning. Det gav inte mycket men 2011 när jag slappnade av och inte längre försökte att bli gravid så lyckades jag äntligen. Men det blev missfall i v. 9. Sedan blev jag gravid 2013 och så missfall i v. 12. Nu är jag på dag 30 och ingen mens än så hoppet växer. Tidigare var det livsviktigt för mig att få syskon till min son men nu tänker jag att det får bli som det blir.

Grattis Maramina!
  • jamka

För en stund sedan, på dag 32 testade jag mig och .....jag är gravid!

V. 4+3. Men jag vågar inte att glädja mig och varje gång jag går på toa förväntar jag mig att se blod! Jag har svårt att tro att den här gången det går vägen efter mina två missfall, det senaste i december 2013 i v.12.

Blir det missfall för tredje gången eller tredje gången gillt? Det är fråga. Jag tänker inte berätta runt om detta, det blir bara ni, min man, min son och min syster som ska veta.

• jamka

Tack så mycket! I vilken vecka tycker ni att jag ska be om VUL för att inte behöva gå runt med ett foster som slutade att leva? Jag tänkte boka tid för KUB som är i v. 13 tror jag. Och så kanske v. 8 eller 10. Har ni kanske några tips hur man ska kunna vara lugn efter två MA?

• jamka

Tack så mycket för alla gratulationer! Jag försvinner än så länge från tråden men jag återkommer sedan för att berätta hur det går. Lycka till ni andra! Och tänk att det kan vara så att i tre år funkar det inte och man blir inte gravid och sedan plötsligt när man minst förväntar sig och är över 35 år gammal lossnar något och man blir gravid och inte bara en gång utan 3 gånger! Sedan gäller det bara att kunna behålla graviditeten.

• jamka
    M och M skrev 2014-04-25 16:36:19 följande:
    Min man tycker det är minst lika jobbigt som jag. Tror han tycker det allra jobbigaste är att samlivet påverkas, dvs i princip bara sex under äl-veckan...
    Samma var hos oss, min man var så trött på att ha sex bara i ÄL-veckan. I mars blev det faktiskt bara två gånger! På dag 13 och dag 16 - och så blev jag gravid:) Otroligt:) Nu v. 4+6. Är glad så länge det varar:)
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?