-
jaha häftigt att de kan se det..och bestämma äl op så vis! Lycka till! Har just gjort bort pippnungen för denna gång...phu ....!M och M skrev 2013-08-20 20:37:07 följande:Igår såg hon en äggblåsa på ultraljud som var 16mm och hon trodde ägglossning kunde vara om ca 3 dagar. Har ingen koll på sånt med äggblåsor och sånt, men det lät ju bra iaf
-
Ojojoj har inte blivit såhär underhållen på länge... vilken nötig brud som hoppade in men som trots allt livade upp tråden! Och
du gav verkligen svar på tal Maramina :) hoppas vi som LÄNGTAT EFTER SYSKON LÄNGE kan fortsätta stötta varann här ! Annars är det inte så jävla roligt att vara moderlig...samma här med inbokade tvångsknull och näe det går ju liksom inte att släppa / plötsligt skita i de så invanda tankarna efter 3 År av försök.... det finns intejust så mkt sug kvar efter 6 så då skulle det nog aldrig bli av är jag rädd:/ -
Grattis till plus förresten!
-
M och M skrev 2013-10-12 23:17:05 följande:Alla vi umgås med förutom två syucken har varit gravida eller fått barn under det senate året vi försökt. Kul. Och varenda jävel blir gravida på en grisblink Oj vi trodde inte det skulle gå så fort. Nähä stackars er då.
Precis stackars er.. Ja fyfan så orättvist det är! Det handlar ju inte om att missunna någon.. Har tom de som fått 2 barn medan vi kämpat för ett syskon.... det är också "synd om " de som får sina 2or och måste känna sig dumma för att vi är uppgivna över att det aldrig funkar för oss...det är som att man måste be om ursäkt för att man mår dåligt över det öppet.. svårt för den som inte varit där att förstå tydligen. -
Maramina skrev 2013-10-16 18:35:39 följande:Jag menade inte direkt att man skulle slappna av utan att man skulle försöka med andra teorier, tex just att ta tex tre dagar emellan istället för varannan. Vår utredande läkare sa att det kunde tom vara bättre, alternativt att man endast sexar en gång och det precis när man fått positivt ägglossningstest. Då behöver man inte hålla på och ligga en massa för liggandets skull utan man säkerställde ändå, utan så mycket måste, att det skulle finnas spermier där när ägget var moget för att bli befruktad. Nu hjälpte det ju inte oss men det lät vettigt i mina öron.
Det är precis så vi gör. Denna gång tex blev det bara 1 gång. Har inget schema så men det är klart att det ändå går "tvångstankar" i det hela när man försökt så lång tid..flera år..det är inte så lätt komma tillbaka till det naturliga då. Det blir mer att jag säger till honom att ikväll är det dags eller så (han säger såklart till om han inte är på g) men som sagt inte fan blir det då så spontant! Usch o fy. Man får hoppas att man kan stå ut med varann ändå...det är ju tärande (som nån frågade här ) SÅKLART! Så snart är vi nog inne på femtielfte försöket faktiskt!! Får se om vi hinner få nån ivf -tid innan vi bryter ihop totalt. Börjar knaka rejält nu..o då menarjag inte av en överanvänd säng ...:-/ -
exakt det händer ju aldrig nuförtiden sorgligt nog:/ hjärnan är väl så inställd på detta nu..
M och M skrev 2013-10-16 18:24:10 följande:[quote=71398342][quote-nick]moderlig skrev 2013-10-16 12:14:20 följande:[/ och näe det går ju liksom inte att släppa / plötsligt skita i de så invanda tankarna efter 3 År av försök.... det finns intejust så mkt sug kvar efter 6 så då skulle det nog aldrig bli av är jag rädd:/
Nä jag önskar att det vore så lätt Maramina men jag är beredd att hålla med moderlig i allt hon skriver. "vågar" inte släppa den vanan för då skulle det typ aldrig bli av. Vet inte ens när jag hade sex sist bara för att jag hade lust, utan annan baktanke...[/quote] -
M och M skrev 2013-10-17 19:47:31 följande:
Blir det inget denna månad så tror jag vi satsat på var tredje dag åtminstone nästa månad. Blir lite mindre krystat. Förut har jag sett till att ligga kvar rätt länge, gärna på ryggen med benen lite uppåt. Men det har ju inte hjälpt hittills så nu skiner jag i det. Antingen kliver jag upp på en gång eller lägger jag mig på sidan eller nåt och sover. Sliter i alla såna grejer nu. Typ vissa ställningar osv. Har ju inte. Hjälpt hittills i alla fall... Tänker ni nåt på att åtminstone tajma in ägglossningsdagen eller tänker ni att det spelat ingen roll om det blir dagen före eller efter istället? Undrar om tiden på dagen spelar nån roll, typ morgonen eller kväll?
Vi har tidigare försökt köra typ var tredje för att de sa det va bättre för peroner med dåliga spermiekvalla. Nä tror oxå det kvittar. Har läst att det ska va bättre innan ÄL men man blir ju tokig av allt läsande..! Tror inte heller på att slappna av direkt men tror till viss del på laws of attraction dvs om jag villvillvill att person x ska ringa mig så gör han inte det men om jag ringer upp nån annan så nog fan ring det! Men det är ju OMÖGLIGT att lägga ner dessa väl ingrodda tankar menar jag!!! Nä maramina tar inte illa upp, du kanske är lite känlig nu? Var glad för det :) -
åååh lider med dig o känner igen mig:-/ man får för sig att man ska kunna lista ut det hela liksom jag ska faan knäcka nöten för man bli så frustrerad o arg på helsicket:-/ blev som skrivet ba 1 gång för oss denna omgång och chansen känns obefintlig men lik FÖRBENAT kan inte hjärnjvln sluta och säga till mig att kanske kanske jo nä jo ...uaääh freakout!
Oj att du känner det så tydligt!!! Men körde ni innan nu eller hur blev det?
Apropå inget..Har förbjudit min snubbe att bada varmt, basta och röka m.m. (gud va man håller på...)
M och M skrev 2013-10-18 19:26:11 följande:Ja jag kan då verkligen inte missa min ägglossning i alla fall. Fick utslag på stickan i morse och strax efter lunch hade jag så ont att jag nästan inte kunde stå upp, fick nästan gå dubbelvikt. Jag får för mig att ägget lossat när värken går över, men jag är hunnit hundra. Jag vet mensen kom på natten mot lördag så då kanske ägget lossar då också fast två veckor senare. Punktlig som bara den men vad hjälper det...?!... :-\
-
Jaa känner igen mig så:( Väntar på mensen nu..varit trött grinig o bråkig(kan iof sig ha andra orsaker). Stålsätter mig för besvikelsen :-/( men hoppas förtvivlat i smyg:()M och M skrev 2013-10-18 22:49:53 följande:
Ja helt sjukt att jag försöker lista ut och knäcka nöten som du säger. Bara jag gör si eller så den här månaden. Om jag tar en annan vitamin eller har sex de här dagarna istället. Eller den här tiden på dygnet då DÅ har vi en chans. Så sjijuuuuuuuuukt! Less på detta hjärnspöke! Ja känner av det tydligt. Först senaste månaderna jag börjat förstå hur min kropp funkar. Nu tack vare ägglossningstest har jag lärt mig hur jag känner på dagen jag får utslag. Sen vet jag ju inte direkt när ägget lossnar men.. Denna gång fick vi till det tre och en dag innan utslagsdagen och på den dagen också. Nu finns det väl unga flera chanser så nu går vi in i hopperioden då. Laddar upp för att bli skengravid. IGEN. Suck :-\ -
Men vilken sen äl ändå dag 21!! Vet ju att det skiftar men bruka väl ligga på 14.. mina test och "geggan" visar på dag 13 typ. hoppas det går fortsatt bra för dig frågvis!Längtar tills /omifall jag /vi kan säga att det gått vägen och komma med goda råd :) Har fått tid för ett förstabesök på ivf idag...äntligen! Tog 3 månader. Snasrt kanske vår väntan också är över.. känns som man väntat barn i tre år.. börjar känna sig tjatig. vill bara skrika ut min ångest idag..dra ett täcke över huvet och bara drunkna i gråt ;-( fyfyfy för denna längtan