Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Nej, 4+5 är det ju faktiskt. Ny vecka på måndagar, praktiskt.

• Anceka m D

Jag känner mig mycket mer nojig den här gången. Tycker inte heller att jag har några direkta symtom. Tänker mest på allt som kan gå snett. Funderar på om jag ska boka tidigt VUL trots allt. 

• Anceka m D
    M och M skrev 2014-01-26 18:58:55 följande:
    Fick ju vara lättad och lycklig några timmar i alla fall... Nu är man nere på botten igen
    Förstår dig helt och fullt. Jag har ju dock många erfarenheter av folk som blivit gravida direkt igen efter ett missfall, hoppas att det blir så för dig också!!
  • Anceka m D

M o M: vad knepigt! Jag hade nog testat, blir det svagare är det nog ett hyfsat klart tecken på missfall. Men visst, är det lika starkt är det ju svårare att veta. Vissa drar ju en vit lögn och åker till gynakuten och säger att de har ont men det är ju svårt att se något nu. Men klart att du inte ska vänta till RUL, det är ju helt galet! Jag skulle kanske ringt ytterligare någon, MVC kanske, och bett om råd.

• Anceka m D

Fy vad jobbigt M o M! Det bästa tipset du fått är väl just att boka ultraljud om några veckor, men det blir förstås jobbig väntan till dess.

• Anceka m D
    M och M skrev 2014-01-31 17:49:02 följande:
    Ja jobbigt. Kan lika gärna vänta och se om nästa mens kommer. Känner ändå inte att det är nån som vill hjälpa en i övrigt så. Skitvård! Man ska behöva gå och vara orolig och funderar och knappt ha en fungerade vardag istället. Får nåt klämkäckt svar sen har de glömt en. Nä jag väntar själv, ensam är stark.. Eller nåt.
    Om du inte kan få någon att ta hCG och följa det, det kan ju ge lite svar. Fy för att de är så motvilliga att hjälpa till!
  • Anceka m D
    M och M skrev 2014-02-03 05:46:24 följande:
    Ja jag gjorde ett test med clearblues digitala och nu står det 2-3veckor istället för 1-2 som det gjorde på det första jag gjorde förra lördagen... Alltså drygt en vecka sedan..

Inte mycket klokare där alltså. Hur jobbigt det än är är det ju bara att vänta. Men försök få tag på någon som kan göra ett ultraljud om två veckor!
  • Anceka m D
    M och M skrev 2014-02-03 08:56:56 följande:
    Fick en tid kl.10.45 imorgon. Får se vad det ger... Då är det 5+6

Du får säkert en ny tid om de inte ser ett hjärta, men jag håller tummarna! Bra att du stod på dig!
  • Anceka m D

Äsch, säg bara läkarbesök. Folk brukar inte fråga mer, och gör dom det så säg att det är inget du vill prata om.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?