Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
(vet ju när "normala" simmare ska ut o plaska men kanske jag har missat nåt hemligt recept eller så...:-S desperat/less)
(vet ju när "normala" simmare ska ut o plaska men kanske jag har missat nåt hemligt recept eller så...:-S desperat/less)
korrekt, så har de sagt till oss med! men jag försöker ändå lista ut hur jag kan tajma äl o 6 på bästa sätt så de stackars simmarna ska orka klara sig/inte behöva simma så långt!! Vet, det e omöjligt att veta..bara en otroligt långsökt önsketänkande tanke....
Jo vi kör oxå varannan.. menar du att den visar på timmen då eller? Annars vet jag ju på ett ungefär.
Antar att du menar det blodprov man gör kring dag 22 som visar att man haft ägglossning? Fick nyligen göra det. Tror inte heller att man kan kolla på timmen.. därför jag menar att stickor funkar lika bra.Jag vet i princip vilken dag jag har/ haft ägglossning med hjälp av stickor och temp men kanske framför allt det hala sekretet..vi har haft sex minst varannan/tredje dag kring äl i 2 1/2 år nu med 1 tidigt mf i bagaget. Men det hjälper föga för våra problem.vet allt det där med att det tar sioså lång tid för ägg och samma för spermier blabla ..googlat o läst sig galen på detta. Det känns som man bara måste inse fakta att simmarna inte orkar och försöka minimera fixeringen/tankarna kring det hela.Tror inte heller monitorn hjälper oss. Har rätt regelbunden cykel. Idag känns det som man bara borde ge upp.. Det enda som kanske kan hjälpa är nog IVF. Ibland tänker jag att det kanske inte är meningen att vi ska få fler barn. Finns det ingen monitor som får hjärnan att sluta tänka på det hela???
Jo de börja bli dags att lämna in pappren nu. De är påskrivna o klara,ska bara kopiera journalerna sen skicka. Men känns som man dröjer på det och hoppas att det ska lösa sig in i det sista.. du vet "de ha ju gått en gång va faan ska detta va nödvändigt!" Ja,tydligen ska det det!
Hur gör ni? Få se nu visst är det ni som kör med inseminering?
Ursäkta frågan Maramina! Har läst på nu så nu vet jag att ni gjort 1 Ivf och väntar till hösten med nästa.. hoppas det funkar då!!!!!!!!!! Orkar du beskriva hur det gick till eller ska jag leta i dina kommentarer? Vill veta allt om sprutor hormoner osv(om du ids dvs).
Grattis till jobbet!!! Och tack för långt o utförligt svar. Några följdfrågor: Hur påverkades humöret? Hur upplevde du hela proceduren som? Var det slitsamt? Vad är Amh-värde och hyperemesis gravidarum? om du inte orkar svara kan jag givetvis googla:) Å just det, bloggan ska jag definitivt kolla in!
Usch,lät inte som nån höjdare m sprutor o skit..också leder det ingen vart:/ måste ju varit hemskt.. Åh va det känns orättvist just nu.. Fick det röda idag. Förstår inte att man kan hopas så pass mycket varje gång..att inte hjärnan tröttnar. Hur länge orkar man hålla på såhär? Önskar man bara kunde ge upp
Ååh en 30000 kronors mens...fattar precis pressen fy faan...! Har precis lämnat in pappren för IVF. Men det är inte utan tvekan. Visst,pengar är inte allt,det går att låna men ÄNDÅ..Det är SÅÅ sjukt att vi inte får hjälp ekonomiskt!! Åtminstonde till att få 1 syskon...! Så grymt och orättvist så man blir galen. Har precis fått det där förbannade blodbadet och går åter ner i bitterdjup deppdvala ;-( HATE THIS!