• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

I min shopping har jag istället blivit väldigt medveten. Köper mkt ekologiskt, tänker igenom klädköp mkt innan, äter inget gluten eller socker, återvinner, plastbantar osv.. Sen blir jag lätt förbannad när jag försöker göra så bra och världen inte belönar mig med ett barn. Störd? Hm ja..

• M  och  M

Ja exakt, va fan under dessa två år så nog har jag väl haft stunder då vi slappnat av och gjort annat, åkt på semester, druckit vin och försökt leva ett vanligt liv, men inte fan har det hjälpt! Måste man åka till andra sidan jordklotet och bli hippie eller?

Sommarpratet kan säkert vara bra! Läst en artikel med henne förut så vet att dom haft det tufft.

• M  och  M

Jag tar bara en tablett levaxin jag och de säger värdena är bra. Kanske inte är så då....?

• M  och  M
    Snusann skrev 2014-07-09 16:45:58 följande:

Igår skrapade jag ut min sjunde graviditet... När när när ska det bli min tur?

Fy fan. Lider med dig!
  • M  och  M
    Maramina skrev 2014-07-09 20:31:59 följande:

Det beror på vilken styrka det är på tabletten. Jag har för mig att de finns i styrkorna 25, 50, 75 osv. Jag har alltid ätit en tablett oavsett vilken styrka jag har haft

Aha, jag har 50 mikrogram
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-07-09 22:20:39 följande:

men fy vad hemskt! kram! har du blivit utredd så ditt immunförsvar inte är för starkt?

Hur vet man det? Kan det påverka? Är det dumt att äta produkter för att stärka immunförsvaret då? Är det lättare att bli gravid om man har sämre immunförsvar?
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-07-09 22:21:41 följande:

som Maramina säger, finns i olika styrkor. jag åt 50 först, men 100 nu.

Okej.. Jag hoppas jag får det jag behöver då..
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-07-10 16:47:51 följande:

M och M >> och såg nu att det var du och inte snusann som frågade.....  

I kvinnans kropp är spermerna "fiender", därför så många dör på vägen till ägget, verkligen ett mirakel att det lyckas när man tänker på det.  Många har blivit gravida när dem ligger sjuka, sämre immunförsvar, blev jag med min första.

Men sen vet jag inte om det är bra/dåligt äta extra för det faktiskt. Jag äter själv bara multivitamin med massa folsyra. och min sambo äter samma, fast för män för få i sig extra med zink bla.

Känns ju hemskt. Kanske är till ens nackdel att man försöker ta hand om sig själv då. Kanske borde äta sämre, sova mindre, dricka mer osv...
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-07-13 12:05:58 följande:

kanske så man ska prova istället ja?  Nja...nog inte så bra det heller. Men tröttsamt det ska vara så svårt.

Mina gynekologer är på semester nu, så dröjer ändå till efter sommaren innan jag kan börja med pergotime. Ny slags väntan hela tiden, verkligen tröttsamt. För andra kanske några veckor inte är så mycket, men för oss som kämpar och försöker känns det som en evighet.

Mm hela ens liv består av två veckor - perioder :-\
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?