• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Arg på min kropp idag.

• M  och  M

Hur gamla är det era barn är? Min dotter fyllde nyss 4 år. Ville ha ett syskon till hon blev tre, men men... Nu kommer hon bli. Minst kommer hon bli minst fem..

• M  och  M

Är risken för missfall mindre vid IVF om man kunde har några andra "problem"?

• M  och  M

Ni som gjort IVF, hur löser ni det med jobbet osv? Att komma ifrån och så

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-05-06 06:45:06 följande:
    M och m: Vi har ju inte gjort ivf än, men kommer troligtvis göra det till hösten. Jag har redan nu nämnt det för min chef. Vi bor långt bort från klinikerna och jag kommer därför behöva ta ledigt en hel dag. Min chef sa att jag får ta semesterdagar eller tjänstledigt utan lön. Ska ni också göra ivf snart?

Vi har skickat in papper och väntar på att få en tid inom tre månader. Så får se om en behandling hinns med innan sommaren. Antagligen inte. Annars också så fort som möjligt till hösten. Less nu. Jag har inte talat om nåt på jobbet än. Men får nog kanske göra det. Dels för att jag hatar att dra vita lögner och dels för att jag är less på att se hur folk funderar varför inget syskon kommit än. Plus att jag är less på att låtsas må bra utåt när jag mår skit inåt.
  • M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-05-06 10:11:59 följande:
    Får ni hjälp via landstinget? Det är så oturligt att sommarsemstern ska komma i vägen. Det hade varit skönt att komma igång med ivf redan nu. Jag planerar också att säga något till mina kollegor. Det är så jobbigt med alla spekulationer och eftersom jag dessutom kommer behöva vara borta lite här och där känns det skönt att slippa frågor. Jag tänkte dock vänta tills ett nytt spermaprov har gjorts i juni... Någonstans hoppas man väl fortfarande på ett mirakel. Men jag blir alltmer less också. Någonstans tror jag ju att jag kommer vara den som inte lyckas. Alla andra tycks ju lyckas så då måste ju något par inte lyckas. Kommer det bli icsi för er också eller blir det vanlig ivf?

Vi får det inte bekostat via landstinget iom att vi har ett barn sen innan. Betalar själv. Tänkter ett trepack, typ 60000kr. Vet inte vilka behandling vi får göra, men iom att ingen av oss har några "problem" blir det "vanligt" kanske. Får. Se vad läkar säger. Det också på mirakel!
  • M  och  M
    Galenpannan skrev 2014-05-06 19:59:50 följande:
    Vi kommer att avsluta förberedelserna inför IVF under nästa vecka, sedan får vi vänta till augusti/september innan vi kan påbörja behandling. Vi har lite långväga till klinikerna så jag kommer behöva vara ledig ganska många dagar, får nog ta en veckas semester. Men jag har berättat för mina chefer och de är stöttande i detta och bevilja ju bruttolöneavdrag också! Vi har berättat om våra svårigheter till endel vänner och det har bara känts bra och så får vi lite extra pepp och förståelse i allt runtomkring!

Vad är det för förberedelser?
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?