• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

[quote=73004129][quote-nick]Maramina skrev 2014-04-13 14:26:10 följande:[/quote-nick]

M och M skrev 2014-04-13 13:35:18 följande:
    Vi har gjort utredning som inte visar något "fel". Jag fick börja med levaxin då jag låg på gränsen. Ätit i drygt ett halvår. Jag har en cykel som är 27-29 dagar, oftast 28. Jag känner av jättetidigt varje månad och får utslag på äl-stickor. Så ja, vad det beror på... Just nu har vi skickat in papper om IVF. Annars ligger mitt sista hopp i att tro på tankens kraft och tänka att jag redan har det jag vill ha
    Kollade ni även äggreserverna? För mig såg allt också bra ut tills AMH kollades och dom proverna tas inte alltid på alla kliniker[/quot Jag frågade om de kunde kolla äggreserver men fick till svar att det behövdes inte. Fanns ingen ledning att tro att den skulle vara dålig. Jag hade bra antal antralfolliklar tydligen (?) och också visat positivt på progesteronorover som var tecken på att jag har ägglossning
  • M  och  M

Jag har varit gravid två gånger, varav en blev missfall i v.5 typ. Jag kan ju bara pratar utifrån mitt enda missfall, och på ett vis var det skönt då jag åtminstone fick bevis på att jag kunde bli gravid! Samtidigt tror jag att jag skulle tycka det var mycket jobbigare om det hände många gånger. Plus att man känner sig snuvad på konfekten lite grann. Men det var skönt att ändå få ett tecken på att jag faktiskt kan bli gravid som sagt!

• M  och  M

Gjorde utredning för typ åtta månader sen. De hittade inget speciellt, allt såg bra ut. Låg dock på gränsen med sköldkörtel så fick börja äta levaxin

• M  och  M

Här får jag aldrig några direkta frågor, tror alla undrar men bågar inte fråga, trodde liksom fattar att nåt inte stämmer...

• M  och  M
    PunkAngel skrev 2014-04-18 08:30:10 följande:
    Smyger in och säger hej! Jag och min sambo tillhör skaran "sekundärt barnlösa". Vi har sen tidigare en son på 4 år, världens goaste unge. Vårt ljus här i livet!  Men sedan han var runt 1,5 år så har vi försökt skaffa ett syskon till honom, utan resultat. Vi har genomgått en utredning, och allt ser inga fel hittades. Utan de alternativ vi fick då var att försöka på egen hand ett tag till (då vi tekniskt sett borde kunna bli gravida på egen hand) eller genomgå ett ivf som vi själva får bekosta. Just nu är vi inte särskilt sugna på att kasta 25.000 kr rätt i luften och hoppas på syskon så har vi sen utredningen försökt på egen hand. Dock har vi haft ett uppehåll i ca 6 mån då jag påbörjade en ny anställning samt för att jag behövde en paus från allt som har med syskonförsök att göra. Dessutom går jag i studietankar just nu. Vill bara att ngt händer i livet, antingen med studier eller med ett syskon. Men sen när vi beslutar oss för att försöka igen så funderar vi på att prova på akupunktur, vet att det har hjälpt andra tidigare och det kanske kan få bort den "låsning" som vi verkar ha. Önskar er andra som drömmer om en större familj ett stort lycka till!

Välkommen, än fast jag hade hoppats att du inte skulle behövt vara här Spännande med akupunktur. Jag har varit inne lite på det också men inte gått vidare med det... Är inte övertygad att jag tror på det, skulle vilja läsa mer om de som lyckats tack vare det. Är väl rätt dyrt va? Och många gånger måste man nog gå har jag förstått det som. Hade jag haft massor med pengar hade jag nog gjort det. Nu håller vi på att spara som tok till ett tre-pack IVF. Tär för mat på relationen att slentrianmässigt få till det tre-pack dagar under en viss vecka varje månad och sen inget mer och misslyckas gång efter gång... Jag vill ha lust igen!
  • M  och  M
    jamka skrev 2014-04-18 08:03:35 följande:
    Jag arbetar på en liten arbetsplats (10 personer anställda) och de vet min situation. Det känns skönt. Som tur är slipper jag gravida magar på jobbet, jag är yngst med mina 36 år, de andra är mellan 43 och 63 år:) Men en av mina elever blev gravid samma månad som jag (september 2013) och hennes stora mage påminner mig om min förlust i december:( 

Ja det där att bli påmind vad man inte har eller förlorat är inte kul. Dumt nog fick jag veta att en vän till mig började försöka samtidigt som oss. Hon blev gravid efter två veckor jag har snart gått 100 veckor utan att bli gravid :-\ Och varje gång jag ser hennes dotter tänker jag att ja det kunde varit vi, vi kunde haft en dotter på snart ett år om vi också lyckats på första försöket. Gör ont.
  • M  och  M

Jag har provat healing dock. Dock vet jag inte vad det hjälpte hon sa att hade mot kring magtrakten, låsningar och så men.. Har inte råd med massa gånger till

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?