• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Maramina skrev 2013-05-08 11:19:33 följande:
    Jag har aldrig hört att ägglossning skulle påverka hjärtslagen. Du frågade inte läkaren du träffade?

Nä kom att tänka på det först efteråt då en av provsköterskorna bara nämnt i förbifarten att tror du inte det kan vara lite hormonella också... Sen tänkte jag inte mer på det förrän jag kom hem. Jag äter munkpeppar denna månad. Tänkte kanske det stärkt ägglossningen och ger mer symptom och kanske hjärtklappning var ett av dom... Eller var det vara tillfälligheter
  • M  och  M
    Fröken Frågvis skrev 2013-05-09 12:32:48 följande:
    Inatt drömde jag att jag plussade. Drömde samma sak igår natt, och i förrgår natt drömde jag att jag var gravid och gjorde ul. Det var en lite pojke och jag fick även möjligheten att ta ut honom och gosa lite, innan han stoppades in igen för att växa färdigt Tidigare i veckan drömde jag att mina tänder gick sönder och ramlade ut, vilket jag nu har läst är en vanlig dröm när man är gravid (fast egentligen först när man själv vet om att man är gravid). Antar att det bara är önskedrömmar för att jag längtar så innerligt, men hjärtat hoppas ändå att kroppen undermedvetet vill ge mig goda nyheter... ÄL+8 idag så det är bara att vänta snällt ett par dagar till...  Har kommit på att denna cykeln började på samma datum som jag hade äl när min dotter blev till (mina föräldrars bröllopsdag dessutom). Ägglossningen var på samma datum som jag plussade med dottern, och BIM är på min mammas födelsedag (samma datum som jag började kräkas när jag var gravid med dottern).  Eftersom jag alltid letar efter "tecken" på saker så hoppas jag lite extra den här månaden

Låter som många bra tecken Hoppas!
  • M  och  M

Jag har gett upp att hålla koll efter tecken och symptom att jag är gravid. Jag litar inte på min kropp längre. Jag har trott flera ggr att jag är gravid men h ar det alltid visat sig vara fel. Så min kropps signaler efter ÄL betyder ingenting för mig längre. Tyvärr.

• M  och  M
    moderlig skrev 2013-05-15 08:59:52 följande:
    Hoppas få hänga med i denna trpd..? Vi har försökt över 2 år med syskon och nyss fått missfall..tungt! Har varit på utredning men de säger bara att han haft pungbråck och det är därför de går dåligt. Ingen behandling eller ytterligare koll på mig. Tycker de är mysko att man inte får ek hjälp med ivf om man redan har ett barn.Ska försöka läsa denna tråd ikväll. Ville bara "bli hörd/få ur mig" nu. Ha d!
    Välkommen, här kan du nog få ur dig vad du vill! Skriv bara skriv
  • M  och  M
    Fröken Frågvis skrev 2013-05-15 19:16:29 följande:

Det sket sig tyvärr den här månaden också nästa cykel missar vi äl då maken åker iväg på jobbresa men vi har bestämt oss för att gå vidare till ivf efter sommaren.
    Lider med er!

Visst blir man lite bitter när man inser att en månad är körd och man inte ens får försöka?
  • M  och  M

Ni som genomgår undersökningar och ifv och allt, hur hinner man med detta trots vanligt heltidsarbete etc? Känns som det är nog svårt att hitta en klipptid som funkar liksom... :-/

• M  och  M

Här har vi nyss misslyckats på försök 10 Jag vet att det inte är sååå mkt och att många av er andra kämpat mkt längre än så. Men ändå tufft. Ovissheten är jobbigast för man vet inte om det tar sig näta månad eller om 2 år. Eller hemska tanke, aldrig...

Nu börjar jag ge upp känner jag. Nu är det liksom inte tårar utan mer jaha där kom mensen som jag visste skulle komma för det gör den varje månad. Jahapp, ska jag sätta igång en tvätt nu kanske. LIKGILTIG är ordet.  Är som om jag omedvetet försöker acceptera att det vill inte bli någon bebis.

Det värsta är att varje månad säga till sambon att det gick inte denna gång heller, för jag vet hur ledsen och besviken han blir, men försöker att inte visa det, utan mumlar nåt till svar och blir sedan bara tyst med sina tankar.

Vi har skickat in papper gör undersökning, men gissar att det inte kommer bli någon kallelse innan sommaren. Men man vet ju aldrig :-/

Nu ska jag helt sluta med att hoppas på några hälsoprodukter iaf. Har provat det mesta, bisolvon, munkpeppar, rosenrot, progestoronkräm etc. Inget har hjälpt, snarare bara rubbat min annars regelbundna cykel så den blivit kortare typ 3 ggr... Nu blir det bara en multivitamin och omega3.

Min sambo får dock omega3, extra starka zink och folsyra tabletter nu.

Vi äter även lchf, jag för att må bättre och kanske stabilisera insulinet i kroppen som visst ska påverka befruktningssystemet och sambon för att gå ner i vikt. Dessutom mår vi väldigt bra av det.

Vet ni hur mkt övervikt hos mannen påverkar?

• M  och  M
    Ampin skrev 2013-05-19 10:05:31 följande:
    M och M - känner igen mig i det där med att ha gett upp nästan, tyckte nästan att det var värst efter ett halvår av försök, då hade man hoppet uppe varje gång och blev totalt nedslagen varje gång mensen kom. Hemskt att säga men det är väl så att man vant sig vid att det aldrig händer...

Det här med att ni har skickat in papper, är det till vanliga landstinget? Ibland kan det gå snabbare att ta via privat, landstingsansluten gynekolog. Kanske värt att ringa runt och kolla? Kostar ju lika mycket. Vi gjorde det och fick en återbudstid inom två veckor (bad receptionisten att skriva upp mig på en "återbudslista" och att jag kunde komma med kort varsel, och det tjänade vi några månader av väntan på)

Det låter ju jättebra att ni äter lchf och mår bättre av det, hade gett mycket för att ha en sån diciplin Det där med övervikt och spermiekvalitet kanske någon annan här vet mer om, det jag hört mest om är att det är starka kopplingar mellan rökning, alkohol och spermiekvalitet.
    Ja precis! Dock var jag, dumt nog, så inställd på att det max skulle ta ett halvår, då det gjorde det ed dottern också och då åt jag p-piller innan vilket jag inte gjorde nu. Men det verkade inte spela in denna gång.. Så får mig blev det jobbigt när det hade gått över ett halvår också i och med att jag i mitt dumma sinne inte trodde det....

Ja det är till landstinget vi skickat in...vet inte om det finns någon privat landstingsansluten gynekolog här. Hur hittar man det?

Måste faktiskt säga att äta lchf kräver inte mkt disciplin I och med att du får äta så mkt gott, kött, såser, grönsaker (inte alla men) så saknar man inte direkt nåt. Och saknar man nåt så finns det så bra alternativ att göra, har gjort jättemumsiga plättar/pannkakor, bröd, "potatisgratäng", chokladpannacottor osv så vill man ha något så går det att lösa oftast men med mkt mindre kolhydrater än vanligt. 

Någon som vet något om övervikt hos mannen och spermiekvalitet får gärna inflika här! När det gäller alkohol och tobak så är det då inte pga av det för röker gör vi aldrig och har aldrig gjort och alkohol r sjukt sällan och då väldigt små mängder. Men icke får man nån bonus för att man sköter sig inte :-P
  • M  och  M

Det här med heminsemination, ger det mindre chanser att lyckas eller är det samma chans som med vanligt samlag?

• M  och  M
    Ampin skrev 2013-05-19 18:55:01 följande:
    Googla din stad+gynekolog. Eller hör med vänner i din stad kanske? På så sätt är det ju lite lättare att höra om gynekologen i fråga är bra också

Har gjort det men kommer bara upp vårdcentraler eller sjukhuset...
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?