Ampin skrev 2013-05-19 10:05:31 följande:
M och M - känner igen mig i det där med att ha gett upp nästan, tyckte nästan att det var värst efter ett halvår av försök, då hade man hoppet uppe varje gång och blev totalt nedslagen varje gång mensen kom. Hemskt att säga men det är väl så att man vant sig vid att det aldrig händer...
Det här med att ni har skickat in papper, är det till vanliga landstinget? Ibland kan det gå snabbare att ta via privat, landstingsansluten gynekolog. Kanske värt att ringa runt och kolla? Kostar ju lika mycket. Vi gjorde det och fick en återbudstid inom två veckor (bad receptionisten att skriva upp mig på en "återbudslista" och att jag kunde komma med kort varsel, och det tjänade vi några månader av väntan på)
Det låter ju jättebra att ni äter lchf och mår bättre av det, hade gett mycket för att ha en sån diciplin
Det där med övervikt och spermiekvalitet kanske någon annan här vet mer om, det jag hört mest om är att det är starka kopplingar mellan rökning, alkohol och spermiekvalitet.
Ja precis! Dock var jag, dumt nog, så inställd på att det max skulle ta ett halvår, då det gjorde det ed dottern också och då åt jag p-piller innan vilket jag inte gjorde nu. Men det verkade inte spela in denna gång.. Så får mig blev det jobbigt när det hade gått över ett halvår också i och med att jag i mitt dumma sinne inte trodde det....
Ja det är till landstinget vi skickat in...vet inte om det finns någon privat landstingsansluten gynekolog här. Hur hittar man det?
Måste faktiskt säga att äta lchf kräver inte mkt disciplin
I och med att du får äta så mkt gott, kött, såser, grönsaker (inte alla men) så saknar man inte direkt nåt. Och saknar man nåt så finns det så bra alternativ att göra, har gjort jättemumsiga plättar/pannkakor, bröd, "potatisgratäng", chokladpannacottor osv så vill man ha något så går det att lösa oftast men med mkt mindre kolhydrater än vanligt.
Någon som vet något om övervikt hos mannen och spermiekvalitet får gärna inflika här! När det gäller alkohol och tobak så är det då inte pga av det för röker gör vi aldrig och har aldrig gjort och alkohol r sjukt sällan och då väldigt små mängder. Men icke får man nån bonus för att man sköter sig inte :-P