• jamka

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Välkomna alla nya! Tack att ni delar er med era historier! M och M, i början tänkte jag också på det att jag inte vill ha för många år mellan mina barn men nu är min son redan 6 år gammal och jag blir tacksam om jag får det andra barnet innan jag fyller 43. Nu är jag 36 och jag hoppas verkligen att jag lyckas innan jag blir 40 men det vet man inte. Jag orkar inte med IVF. Men kanske ändrar jag mig om jag blir runt 40 och fortfarande inte lyckas.

Jag blev ju gravid på naturlig väg både 2011 och 2013 men det blev missfall v. 9 och v. 12. Om jag får missfall igen så ska jag göra en utredning för att få reda på varför jag får missfall efter missfall.

Lycka till alla ni som försöker och se till att ni inte blir besatta av detta problem. Det tär så mycket på oss. Vill ni sedan, när ni blir gamla, tänka att åren mellan när ni var 30 till 40 år levde ni bara från hoppet till besvikelse varje månad? Och så tvinga sig till sex även om man inte har lust när det är runt ägglossningen? Jag har levt så mellan 2008 och 2013. Men inte nu längre och det känns sååå skönt.

• jamka
    M och M skrev 2014-01-21 18:12:31 följande:

Tyvärr inte så enkelt att bara stänga av dom känslorna...
    Jag har kanske lättare att inte tänka på att bli gravid nu pga. att jag har varit gravid från september till december 2013 och det känns som nu räcker det med att vara gravid än så länge. Det kanske kommer igen om några månader, den hemska längtan efter att bli gravid igen.
  • jamka
    Anceka m D skrev 2014-01-22 17:10:06 följande:
    BIM +2 idag. Har haft vissa symtom, och jo - jag är gravid! 18 månader efter att vi började försöka, en testikelcancer och ett misslyckat IVF-försök senare.
    Grattis och lycka till!
  • jamka
    M och M skrev 2014-01-25 07:46:58 följande:
    Jag är gravid!!!
    Grattis!!!
  • jamka

Vad jobbigt! Förra gången jag blev gravid så väntade jag med att testa till BIM + 5 dagar för att inte börja glädja mig för tidigt. Vid cykel på 23-29 dagar så testar jag först på dag 33 eller 34. Just för att slippa att uppleva missfall före v.5:(

• jamka
    M och M skrev 2014-01-26 21:26:35 följande:

Isåfall räknar jag typ 14 dagar från första blödningsdagen som det typ brukar vara?
    Ja, det är rätt.

Jag resonerar efter mitt missfall i v. 12 att jag åtminstone var lycklig dessa några månader som jag var gravid. Det är jobbigt med missfall men jag tycker att det är bättre att under 6 års försök bli gravid och få två missfall än att inte alls lyckas under dessa år att bli gravid. Då finns det ju hoppet att jag bli gravid och kanske slutligen blir det något barn av detta.

Lycka till M och M!
  • jamka

Man behöver inte dra en lögn utan försöka träffa någon barnmorska som förstår att oro om graviditet inte är bra för mamman, vid mina missfall var läkarna och barmorskor på sjukhuset mycket trevliga och hjälpte mig men när jag däremot ringde till 1177 så fick jag svaret att inte oroa mig utan tro att embryot lever. Så åk till gynmottagningen eller akuten och be om ultraljud, lycka till!

• jamka

M och M, blödde du bara en dag eller flera? Blöder du fortfarande? Om det var ett missfall så ska det blöda i några dagar.

Lycka till, hoppas att allt blir bra! Annars så kanske snart lyckas du igen.

• jamka

Välkommen Whizzer! Hur gammal är du? Jobbigt med missfall. Så vitt jag vet hade jag aldrig tidiga missfall utan först i v. 9 och i v. 12. Vid båda gångerna fick jag se ett slående hjärta i v. 6 eller 7 men sedan blev det något fel i det blev MA några veckor senare.

Min första son kom utan problem och med första UL först i v.18. Men då var jag 30 och min man 48. Sedan dess har vi försökt och försökt. Nu är jag 36 och min man 54. Tiden går men det verkar att vi får vänta länge till på ett syskon. Om det blir något alls. Är så tacksam att vi åtminstone inte hade sådana problem när vi väntade vårt första barn. Vår 6-åring är underbar:)

• jamka
    alem skrev 2014-02-03 12:30:13 följande:

Lycka till M och M {#emotions_dlg.flower}

Lycka till alla ni andra som kämpar oxå! 

Nu är det sådär jätte jätte länge sedan jag skrev igen men tänkte det kan vara skönt och införliva lite hopp iaf! Än så länge så flyter det på okej för oss har RUL på torsdag och på fredag har vi gått halva tiden! Hjärta 

För alla er nya så har vi kämpat med syskon sedan aug 09 till vår dotter och lyckades alltså nu ÄNTLIGEN efter 4 år och 1 månad bli gravida på egen hand. 

Grattis! Lycka till på RUL på torsdag!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?