Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Välkomna alla nya! Tack att ni delar er med era historier! M och M, i början tänkte jag också på det att jag inte vill ha för många år mellan mina barn men nu är min son redan 6 år gammal och jag blir tacksam om jag får det andra barnet innan jag fyller 43. Nu är jag 36 och jag hoppas verkligen att jag lyckas innan jag blir 40 men det vet man inte. Jag orkar inte med IVF. Men kanske ändrar jag mig om jag blir runt 40 och fortfarande inte lyckas.
Jag blev ju gravid på naturlig väg både 2011 och 2013 men det blev missfall v. 9 och v. 12. Om jag får missfall igen så ska jag göra en utredning för att få reda på varför jag får missfall efter missfall.
Lycka till alla ni som försöker och se till att ni inte blir besatta av detta problem. Det tär så mycket på oss. Vill ni sedan, när ni blir gamla, tänka att åren mellan när ni var 30 till 40 år levde ni bara från hoppet till besvikelse varje månad? Och så tvinga sig till sex även om man inte har lust när det är runt ägglossningen? Jag har levt så mellan 2008 och 2013. Men inte nu längre och det känns sååå skönt.