Inlägg från: ScillaBlå |Visa alla inlägg
  • ScillaBlå

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Jag har inte förbjudit min man att basta, men däremot har jag tvingat i honom zinktabletter. I hopp om...

Nu går jag in i den sista hopp-veckan. När man får alla skensymptom ni vet. På lördag är det BIM. Fingers crossed.

• ScillaBlå

Nu har jag varit på mitt VUL. Allt ser bra ut och läkaren kunde bekräfta att jag haft ÄL nyligen. Från höger äggstock vilket jag även känt. De tog lite prover som jag ska få svar på. Annars är det bara att köra på enligt läkaren. Hoppas att detta kan ta bort om jag nu har nån undermedveten spärr och stress över att nåt skulle vara fel. Nu vet jag iaf att det ser bra ut på insidan. Skönt.

BIM på lördag tror jag...

• ScillaBlå

Hjälper det med folsyra för mannen också?! Kanske ska tvinga på honom det med då ;)

500 microgram är en tablett. Ibland tar jag två. Får för mig att det är bra.

Idag fick jag tips om akupunktur. Min kompis gjorde det mot endometrios och blev gravid samma vecka - två gånger! De hade försökt länge och haft två missfall. De kanske inte funkar om man inte har endometrios, men kan kanske vara värt att testa iaf.

Ni är flera som har undrat varför jag helt enkelt inte gör en privat utredning. Det är så att vi har två barn och min man "går med på" att försöka skaffa ett tredje, men han vill inte betala massa pengar för utredning och ev IVF. Isf är han nöjd med två. Och då får jag också vara det. Vi har pratat om att ev. bli familjehem isf, men det är en annan historia. Ännu ger vi inte upp. Och nästa move är akupunktur.

• ScillaBlå

Jag är gravid. Oj! Svårt att smälta detta. Hade nästan slutat hoppas. Men det kanske är så att när man inte tror på det längre så händer det.

Önskar att det händer er andra också!

• ScillaBlå

Hej!

Jag och min man har försökt få barn i snart två år. Vi hade ett MF i sept-12, ett MF i juni-13 och ett MA i dec-13. Efter MA har jag gjort en medicinsk abort och två skrapningar. Moderkakan hade växt fast i livmodern och var svår att få ut. Igår var jag hos läkaren som konstaterade att jag äntligen är återställd. Nu hoppas jag bara att mensen ska komma snart så vi kan försöka igen.

På tal om pauser så har vi ju nu haft en paus på tre månader. Jag har inte ens fått ha sex pga infektionsrisk. Det har faktiskt varit riktigt skönt att koppla bort tankar på graviditet och måste-sex. Nu känns det roligt och spännande att prova igen. Hoppas bara att det funkar snart. För fler bakslag vet jag inte om jag orkar.

Vi har gjort en utredning och det verkar inte vara några fel på varken mig eller min man. Bara otur säger läkarna. Nästa gång måste väl ändå turen vara på vår sida. Eller hur?! :)

• ScillaBlå

Lycka till med pausen Kingston! Försök hitta något annat att fokusera på. Jag har jobbat med viktnedgång och träning. Håller tankarna borta från graviditet samt utsöndrar endorfiner som fått mig att må bra och vara positiv. Försök hitta nåt som funkar för dig.

Ja, visst är det märkligt att det inte är nåt fel på en och att det ändå inte funkar... Min cykel är också regelbunden och jag har haft stenkoll på ÄL.

Hur gamla är ni? Jag var 33 när vi började försöka, nu har jag fyllt 35. Undrar om det kan bidra...

• ScillaBlå

Hur gamla är de barn ni redan har? Mina tjejer är sex och tre år. Vi ville egentligen inte ha för stor åldersskillnad. Hoppas det tar sig snart. Har haft riktigt dåligt humör och ont i magen idag. Hoppas mensen är på G...

• ScillaBlå
    MSL skrev 2014-03-19 12:20:59 följande:
    Jag är 32 och mannen 39. Vi har försökt få syskon i nästan 2 år och innan det tog det nästan 2 år att få till dottern,

Visst skulle vi kunna försöka ett tag till, 2 år är inte så länge i sammanhanget, men vi flyttar utomlands om ett par veckor, till ett land där vi har väldigt bra förutsättningar för att få adoptera ett mycket litet barn, just under tiden vi bor där. Jag kommer därför att äta p-piller som ett första steg till att inducera laktation så att jag kan mamma liten när den kommer, förhoppningsvis till hösten.
    Nu blir jag jättenyfiken. I vilket land kan man göra en sån adoption? Genom en organisation eller privat på nåt sätt då eller? Och hur fungerar det om/när man vill flytta hem till Sverige igen? Blir nyfiken för att jag vet hur dyrt, omständligt och långdraget det kan vara att adoptera i Sverige.
  • ScillaBlå

MSL: spännande! Lycka till :)

M och M: Låter jobbigt. Undrar om det kan vara som för mig, att du har nån liten graviditetsrest kvar som gör att kroppen inte fattar. Jag fick ju MA i december och först förra veckan hade HCG sjunkit så att jag inte behöver ta fler prover. Och då har jag gjort två skrapningar. Fast jag har ju inte haft mens. Det är ju märkligt att du haft det och slutat blöda och ändå har högt HCG. Jag skulle nog ändå ta proverna, för att vara på den säkra sidan.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?