• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Nissesmamma skrev 2014-01-28 13:06:49 följande:
    Kram till M och M. Mitt enda råd är att tillåta sig själv vara så ledsen som man är. Ingen mår bättre av att låtsas att det är OK när det inte alls känns så. Mina tidiga missfall har varit sk missed abortion som har upptäckts vid ultraljud så jag har inget att bidra med i den frågan. När jag sedan fick några hormoner för att stöta ut embryot så har det blött i mängder som man inte trodde vara möjligt.
    För egen del har jag varit på äggplock idag, det blev 11 stycken. Insättning på fredag och sedan blir det den hemska väntan på mens eller positivt gravititetstest för mig...
    Lycka till!
  • M  och  M

Tog en grav.test nu en vecka efter blödningen började. Är fortfarande positivt. Vet inte vad jag ska läsa it av det men.... :-\

• M  och  M

Mm drygt! Det drygaste att jag vet inte om jag ska ställa in mig på ett nytt försök med ägglossning snart eller vad....

• M  och  M

Kan grav.symptom komma efter missfall inga känningar i brösten när vi plussade utan dom blev svullen och ömma nu efter jag blött några dagar...

• M  och  M

Ja jobbigt. Kan lika gärna vänta och se om nästa mens kommer. Känner ändå inte att det är nån som vill hjälpa en i övrigt så. Skitvård! Man ska behöva gå och vara orolig och funderar och knappt ha en fungerade vardag istället. Får nåt klämkäckt svar sen har de glömt en. Nä jag väntar själv, ensam är stark.. Eller nåt.

• M  och  M
    Maramina skrev 2014-01-31 19:34:03 följande:
    Föresten, idag var vi på RUL och allt såg bra ut! Bebis var precis så stor som den skulle vara så även om vi inte hade säkerställt BF innan pga IVF:en så hade vi ändå fått samma datum

Vad roligt!
  • M  och  M
    Maramina skrev 2014-01-31 19:31:56 följande:
    Som jag skrev innan, hcg kan gå ur kroppen snabbt, men det kan ta lite tid också. Sedan kan man ju få mensliknande blödningar även om man är gravid, utan att det behöver betyda att man har fått missfall. Min syster tex upptäckte först i tredje månaden, eller om det tom var fjärde, att hon var gravid. Hon hade "mens" som vanligt. Hade hon inte sökt hjälp för sitt illamående så skulle det dröjt ännu längre innan graviditeten hade upptäckts... Hur är det M och M, testet du tog idag, hur är den i jämförelse med tidigare test? Och hur starka test fick du innan blödningen?

Ja är ju det som är hopplöst att veta... Hade inte mkt symptom med dotter heller. Mådde aldrig illa osv. Jag gjorde ju ett sånt test med plus och det syntes klart två streck men det ena var mkt svagare. Sen gjorde jag två såna där det står i skrift. Och ett jag gjorde var ju nog urinen för utspädd så det stod ej gravid men det andra jag gjorde, typ tolv timmar innan jag började blöda, stod det gravid 1-2veckor på. Det jag tog idag var ett sånt billigt från testaren bara, och det syndes tydligt två streck men det ena var svagare. Så kan inte riktigt jämföra känner jag. Ska ta i morgon bitti med morgonurin också...
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?