• Gweny

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Fru Karlsson>> jo man tar bara pergo dag 5-9. Men konstigt dem varken ska se med vul eller blodprov. Jag fick iallafall blodprov, för se om äl varit.

• Gweny
    Kingston skrev 2014-09-19 14:04:45 följande:

Idag är ingen bra dag och tårarna tycks aldrig ta slut...

Mens har kommit (precis som vanligt!!) och jag känner mig usel och okvinnlig.

Sedan var det hunden då. Ännu fler prover och utredningar har gjorts idag och jag har nu spenderat ca 17000:- och vi vet fortf. inte varför han är dålig. Nu vill dom troligen öppna upp honom för att se vad dom kan hitta och det är problemet uppstår. Det ser ut att bli dyrare än vad försäkringen täcker och det hela har helt plötsligt blivit en ekonomisk fråga. Jag känner mig helt maktlös, rådvill och super ledsen.

VA FAN SKALL JAG GÖRA?!?!?!

Tråkigt med mensen och fruktansvärt att ni inte får svar med hunden. Man blir maktlös. Även om dem op, kanske inget hittar... vad händer då. Ni får tillsammans fundera över hur mycket ni vill utsätta hunden för och isåfall kanske låna pengar? Springer lätt iväg tyvärr. har själv haft hundar med problem. Lider med dig. Kram!
  • Gweny

M och M>> vad det rullar på nu, håller tummarna för många fina ägg som plockas och det blir ett finfint, som sen kommer tillbaka och ett gäng till frysen.

• Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-09-21 18:03:47 följande:

Har fått såna biverkningar av pergotime hela helgen nu.Huvudvärk Fredags och när jag vaknade på Lördagen.Så så trött,får vallningar och går och svettas som det vore mitt i högsommaren,varar en liten stund sen försvinner det.Det bara rinner svett! Nån mer som känt såhär av dem?

Vanliga biverkningar, som jag läst många andra ha tyvärr...  uch vad mycket vi ska behöva utstå, för att lyckas. Måtte det iallafall bidra till att ett fint ägg släpper hos dig och du får ett plus sen.

Jag tog min sista tablett idag på min 2a kur, inga biverkningar denna gången heller, än så länge.  håll tummarna nu!!
  • Gweny
    M och M skrev 2014-09-21 19:08:19 följande:

Jag gör ju äggplock på onsdag vilket innebär insättning fredag eller månad. 2 eller 5 dagars odling... Blir antagligen 2 känns det som. Är det bara jag eller känns 5 dagars odling ovanligt? Känns taskigt att jag inte kan få insättning efter 3 dagar pga helgen... :-\

Tack för tumhållningen! Håller tillbaka för ditt äggplock och insättning, verkligen nära nu.
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-09-21 19:50:12 följande:
    Läste också det,verkar reagera mycket på pergotime och det är ju bra ioförsig. Ja,hoppas verkligen jag blir gravid också.Håller självklart tummarna för dig också.Nu är det bannemig vår tur!
    Ja, måste verkligen vara det nu!!
  • Gweny
    M och M skrev 2014-09-21 22:32:02 följande:

Vågar ju inte hoppas att ivf ska lyckad första gången.....

Men chansen finns ju!
  • Gweny

chasingdreams>> men det låter ju väldigt lovande, så spännande!

Liten till>> Du är inte ensam om att ha såna dagar, så du får gärna gnälla av dig. Det som är skönt att skriva av sig här, hos andra som förstår hur jobbigt det är.

Kingston>> uch, mycket att grubbla över nu för er. Inte lätt hur man ska göra. Jag har också pratat om IVF med sambon, börjar sikta in oss på att det kanske kommer bli den vägen för oss.

Nu är det iallafall veckan för massa mys, högg till rejält i sidan idag, så kanske förbereder sig på att komma igång.  

• Gweny
    M och M skrev 2014-09-22 22:26:09 följande:

Är det någon fler än jag som får finnar på hakan och vid käklinjen? Läste någonstans att det ofta har med hormoner Och magen att göra. Men vilket ämne eller brist på eller rubbning beroende det på tro..

Hormoner är det ofta som spökar! Jag som har PCO, det är hormonellt och ett vanligt symtom är just acne, som jag tyvärr har. Även problem med sköldkörteln kan påverka.

bra med vitaminer, zink och mineraler behövs till huden och dricka mycket vatten.

Jag har fått till mig att undvika kolhydrater, som kan förvärra det och även vad jag läst kan hämma ägglossning! Så många som har PCO, har fått hjälp genom att tex äta LCHF-kost.  Jag försöker nu att äta så lite kolhydrater som möjligt, kanske kan få hjälp med bägge delar och vikten.
  • Gweny
    M och M skrev 2014-09-24 08:25:13 följande:

Sitter i min snygga sjukhusrock och väntar på Ägg plock nu. Tagit morfin och värktablett. Väntar på stick i armen. Mannen är och lämnar spermaprov i mansrummet :-P

åh liverapport, lycka till nu!! vi håller tummarna.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?