• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Jag har fått för mig att det här med bakåtlutad livmoder (tror det var det) påverkar. Tänker att jag kanske hade lite så innan dottern blev till. Det tog 6 månader. Och sen tänker jag att det blev värre kanske efter förlossningen. Udra om det kan bli så? Och att det är därför det inte går den här gången. Någon som vet nåt om detta? Om det försvårar att bli gravid och i så fall hur och finns det något som kan hjälpa på traven? Är detta inget de tar hänsyn till i utredningar?

• M  och  M
    jamka skrev 2013-11-04 17:11:15 följande:
    Jag trodde också att något har hänt under förlossningen som gör att jag inte kan bli gravid men nu slutligen lyckades det och jag är i v.7+6, jag är såååå lycklig! Lycka till alla ni som har svårigheter med att få syskon till era barn! 
    Tack! man hoppas ju, men ju längre tiden går desto mer tveksam blir jag till om det någonsin kommer gå.... Då borde det ju redan hänt.
  • M  och  M

Blir så förbannad! Jag, och andra, som är en bra männsika, med sunda värderingar, ett bra liv och medvetenhet vad gäller att äta ch köpa ekologiskt, giftritt, dricker knappt någon alkohol, har aldrig rökt eller snusat, äter bra mat, är normalviktig, motionerar och sköter mig på alla sätt och vis uatn att bli extrem. Jag kan inte få detta att funka?!!!!! Men nån j-l som är dum i huvudet, som misssköter allt, äter och dricker skit och är allmänt störd. Dom dom lyckas! Kan inte ens ta hand om ett barn utan får placera om det osv. Fan fan fan. bedrövliga orättvisa värld!!!!!!!!!! 

• M  och  M
    jamka skrev 2013-11-08 18:59:08 följande:
    Visst, livet är orättvist, hur gammal är du? Hur gammalt är ditt första barn?

Jag är 32 och min dotter är 3 1/2 år
  • M  och  M
    jamka skrev 2013-11-09 14:06:43 följande:
    När jag var 32 var min son 2 år och jag bestämde mig då att jag ska göra utredning. Tyvärr hjälpte det inte så mycket. Jag testade allt möjligt och tog även pergotime på egen bevåg (av det fick jag en cysta som sprack och jag hamnade på sjukhuset). Tänker du göra IVF om det inte lyckas naturligt? Lycka till!

Ja jag kommer inte ge upp utan att försöka. Jag bara SKA ha ett barn till, kan inte tillbaka mig annat!
  • M  och  M
    moderlig skrev 2013-11-12 20:51:42 följande:
    hehe nä inte direkt.. Ja de är tragiskt hur mkt det påverkar en. 3-7 dagar stod det ju på spermatestet. Och till oss med dålig kvalla har de sagt var 3e dag inte mer. så antar att de blir fler ju längre tid det går men över 7 dar så bli de slö/dö...

Ja så de tycker alltså inte man ska ha sex Var - till varannan dag?
  • M  och  M

Tänkte köra var tredje dag denna gång. Hittills på dag 8 och 11. Och nu på dag 120fick jag positivt ägglossning test och jag tror att ägglossningen är nu på kvällen. Frågan är ju då hur man ska tänka. Är ju ingen idé att köra igen på dag 14 då är det ju redan för sent. Men om vi får till det ikväll så har det ju bara gått en dag emellan. Och om man kör morgon på dag 13 så vet jag ju inte om det är för sent också. Tycker det är svårt... Jag får ofta tväront när jag har ägglossning. Kan det vara precis när äggen lossar? Hur lång tid tar det då från att de lossar till att de kommer ner och möter spermierna i äggledarna?

• M  och  M
    jamka skrev 2013-12-03 16:48:43 följande:
    Nu är jag tillbaka i den här tråden. Jag fick missfall i v. 12, det för två dagar sedan. Fostret dog i v. 8+5. Nu väntar jag tills allt kommer ut. Jobbigt. Mitt andra missfall. Så jag ska fortsätta min kamp att få syskon till min 6-åring. Och så fick jag reda på att en släkting till mig är i v. 14. Hon får sitt junibarn men inte jag:(

Lider med dig
  • M  och  M
    Kingston skrev 2013-11-25 20:45:42 följande:
    Jag orkar inte läsa igenom allt men jag vill gärna vara med här. Har ett barn på 2 år hemma och vi vill så gärna ha en till! Sist slutade det i ett X med operation som följd. Därmed lever jag nu med endast en äggledare och endometrios som eventuellt förstört den andra kvarvarande äggledaren. Så det ser ju inte jätte ljust ut men vi ger inte upp ännu...

Välkommen eller vad man ska säga Lycka till! Själv har vi försökt 1,5år att få syskon till vår nu 3 1/2-åriga dotter och landstinget hittar inget fel på oss. Förutom lite lite på min sköldkörtel så äter levaxin nu
  • M  och  M
    Kingston skrev 2013-12-08 16:01:58 följande:
    M och M: Då hoppas jag att vi snart kan följas åt i en härligt efterlängtad graviditet istället :)

Hoppas du har rätt!!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?