• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Grattis scillablå! Vilken glädje och lättnad för er!

• M  och  M
    alem skrev 2013-10-30 21:17:22 följande:
    aaa börja försöka aug 09 så sjukt lång tid har det tagit...  ingen aning, kanske just för att det är sjukt olägligt då vi ska gifta oss 26/7 nästa år men nu har vi bf 3/7 så om det går vägen får vi nog skjuta på bröllopet...  
    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)

Grattis! Har ni försökt själv hela den här tiden eller gjort utredning etc? Har du någon problematik eller har det inte bara velat ta sig?
  • M  och  M
    alem skrev 2013-10-31 16:15:40 följande:
    Vi har försökt mestadels själva, i sept förra året så gjorde gubben sperma prov som visade helt ok och jag fick börja med pergotime i 6 månader enda dom kunna se var att jag hade aningen tunna slemmhinnor så att det kan vara svårt för något att fästa och därav fick jag pergotime.  Men trotts att jag var på vul varje dag kring ÄL för att se och vi sexade precis efter order så att säga så har det inte tagit sig innan... Dottern vi har (hon blir 5 nu i dec) tog det 3 år att få till oxå, med något missfall på vägen...  

Vad frustrerande det är! Om man verkligen ser att det är rätt tidpunkt och får till det, vad är det som gör att det inte blir????? Jag förstår inte!!! Jag vet inte hur jag skulle klara att försöka fyra år! Vi har kämpat drygt ett nu och jag tycker det är psykisk terror. Hur har ni klarat er? Hur har er relation till det? Sexlivet? Hur tänker du kring syskon till er dotter, har det varit jobbigt eller inget ni tänkt på? Fy fan orättvisa värld säger jag bara. Skönt att ni fått ert plus i alla fall!!!!
  • M  och  M
    alem skrev 2013-11-01 01:25:04 följande:
    det har verkligen gått upp och ner, och varit väldigt påfrestande.... Vi har försökt fokusera på annat och köra på utan att tänka massa på det men det har varit skit tråkigt rent ut sagt stundtals att lixom nä vi måste ha sex nu... sex ska va kul inget man känner tvång till!  Vi gick och bestämde oss för att gifta oss istället så har fokuserat på det och jag har börjat plugga och grejer! Men nu så kommer vi behöva skjuta på bröllopet då det var tänkt 26/7 men bf är 3/7 så tror inte vi kommer klara av det då hehe skulle gifta oss i vår lilla hemby 60 mil bort oxå och tänk om man går över 2 v lixom... Men vi väntar med att skjuta på det offentligt tills vi ser hur det går iom alla missfall jag haft tidigare så känner vi oss inte säkra ännu... men om allt har gått bra till årsskiftet så skjuter vi på det offentligt, har inte skickat inbjudningar och sådant ännu så det är inga problem så sätt. Och tänkte isf göra en kul grej av det, typ en video där vi tillsammans berättar att bröllopet är inställt och snirkligt komma fram till att det är det för att det istället kommer en liten bäbis och visa ul bild eller nå sånt hehe åhåååå va jag hoppas att det lila livet får stanna!!!! Men är lite orolig då jag haft så ont i magen hela dagen nu... som hugg till och från och så har jag fått vid några mf tidigare så är ju såklart orolig över det men hoppas på att det bara är vanlig "växtvärk"  

Hoppas allt går vägen!!
  • M  och  M

Här är mina provsvar som jag förstår ser bra ut.... Men funkar ju likt förbannat inte.

• M  och  M

Här är min mans provsvar vilka jag också förstår är helt normala? ..Men återigen, funkar ju likt förbannat inte. Frustrerande!!!!!!!!!!!

• M  och  M
    moderlig skrev 2013-11-04 11:49:13 följande:
    Oj det var bra värden, min gubbe fick låg fertilitet på sin tom ej fertil stod det på ett:/ Men vad har de gjort mer för tester på dig då? Hur är det har ni fundera på nån behandling? Jag underar på om det hänt nåt under förlossningen med en eftersom det tar sån jvl tid.. mig har de bara tagit de där proverna du visa ovan. de kollade på ledarna efter mf o sa att de såg fina ut.. inget mer. Vad kan man mer kolla?

Ja jag tycker ju också det ser bra ut. Och först blev man ju lättad över det. Men sen blev jag mest förbannad. Om allt funkar och alla värden är bra varför blir det aldrig nåt då?? Nåt måste ju vara fel på nåt vis... Tydligen är min livmoder lite bakåtlutad. Min gissning är att det påverkats av förlossningen eller graviditeten med dottern på nåt vis. Men jag vet inte om det på verkar på något vis. Jag har också bara gjort de där testerna plus VUL där hon bara såg att allt såg bra ut, äggledare osv. Jag fick börja äta levaxin för det värdet var lite lite fel. Men det har rättat till sig nu. Vi vet inte hur vi ska göra en behandling direkt. Händer inget så blir det behandling så är det, för jag bara SKA ha minst ett barn till. Frågan är bara när vi ska börja med någon behandling. Blir ju privat isåfall. Så kostar ju en del. Hon som gjorde utredningen tyckte vi skulle försöka ett år till själva först. Får se...
  • M  och  M
    moderlig skrev 2013-11-05 10:43:09 följande:
    Förstår frustrationen.. men känns det som att de gör va dom kan/har du förtrornde för dem som utrett? Här blir man inte så bra bemött direkt, de tycker bara man tar upp deras tid känns det som. Hoppas det är bättre där vi ska göra IVF. Ska på första besök på 1 vecka. Har haft svårt att försonas med tanken både pga pengarna och den påverkan på mig som förmodligen kommer ske men det med pengarna har jag nu släppt. Än om det känns orättvist så har man ju alltid råd..det går ju att köra med avbetalning! Så det få man ju bara försöka bortse från (lär inte känna samma om vi misslyckas med det hela:/) Kan få lite ångest av de, trots allt, dåliga oddsen dock.. får nog göra icsi och kan det va ca 30% chans... får inte tänka så... surrsurr. Hur ser det ut på stressfronten för din del? Själv har jag rätt hög stressnivå inte bara för deyta utan jobb m.m.försöker koppla bort ibland och bara va hemma och ANDAS..
    Ja du, vet inte om jag har någon åsikt om förtroende, har ju knappt träffat henne. Proverna har jag bara typ gjort drop in hos någon sköterska som inte ens är inkopplad på "fallet". Läkaren har vi träffat en gång då hon talade om resultatet på proverna som alla såg bra ut. Resten av proverna som inte kommit svar på då har vi fått via brev hem. Så ja, vad ska jag säga. Har ingen direkt relation eller kontakt alls med dem mer än att jag fått svar att allt ser bra ut på proverna och nu efter det har vi ju liksom inget mer med varandra att göra. Utan nu vill vi gå vidare så är det ju privat då liksom..

Tänk inte på pengarna, utan tänk bara vad värt det är när ni får er bebis. Det är värt alla pengar i världen. Går inte att prissätta i pengar den kärleken. Och om ni väljer att inte göra det pga pengarna tror jag man grämer sig fruktansvärt. Vad hamnar er summa på?

Jag tycker själv att jag r rätt stressfri. Jag blir lätt stressad, men jag har försökt dra ner på allt som gör mig stressad. Jag är mest hemma, umgås ibland bara Jag städar inte konstant utan det är rätt rörigt ibland, men jag orkar inte dra igång att försöka ha perfekt. Jag försöker göra sånt jag mår bra av, gosa med hunden, se på filmer, bara sitta i tystnad, lyssna på musik Jag försöker skala bort så bara det viktigaste är kvar. 
  • M  och  M
    moderlig skrev 2013-11-05 10:51:47 följande:
    Men eftersom man fått ett barn och de säger det inte är omöjligt så måste det ju gå nån gång till slut... om man inte hinner ge upp först..eller separera..det tär ju mkt detta.. igår när vi skulle försöka (för 37 ggn ?!) sa min partner att det känns drygt.. visst, känner detsamma men inte kul att höra. Det är lite sorgligt/tragiskt över det hela.. Och den som då försiktigt påpekar att man kanske kunde ta en paus..? Den kanske man skulle ta och rulla in i en matta o föra bort..! Nä, får hålla tummarna för teknikens under!!!
    Ja men fy, inget roligt att höra. Men det är inte roligt för samlivet. Inte direkt så man känner att åh äntligen ska vi få göra detta igen :-/ Romantiken och lusten och spänningen är ju ett minne blott. Jag kommer på mig själv att räkna ibland hur många ggr vi måste ha sex den här månaden för att ha en chans. Tragiskt.

Ja du paus? Kan någon stänga av ens hjärna medans också då eller? Hur fasen tror dom att man kan ta en paus när det inte finns något annat fokus än att räkna dagar och leva i 2 veckors intervaller för att försöka rkna när ägglossning och BIM osv ska vara. ...?

Nu tror jag dock vi ska ge oss med varannan dag och hoppas att var tredje räcker/funkar bättre. Orkar inte. Jag tänkte när mannens spermaprov gjordes hade det ju gått 3-4 dagar sen sist så resltatet är ju utifrån så lång tid så tänkte att kvaliten kanske faktiskt är bättre då och ger starkare typer som orkar kämpa sig fram. Hur tänker ni?

Varför måste det gått flera dagar när de gör spermaprov? Tänker att det måste ju spela in då eftersom de inte tycker att man kan göra det dagens efter liksom...

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?