moderlig skrev 2013-11-05 10:43:09 följande:
Förstår frustrationen.. men känns det som att de gör va dom kan/har du förtrornde för dem som utrett? Här blir man inte så bra bemött direkt, de tycker bara man tar upp deras tid känns det som. Hoppas det är bättre där vi ska göra IVF. Ska på första besök på 1 vecka. Har haft svårt att försonas med tanken både pga pengarna och den påverkan på mig som förmodligen kommer ske men det med pengarna har jag nu släppt. Än om det känns orättvist så har man ju alltid råd..det går ju att köra med avbetalning! Så det få man ju bara försöka bortse från (lär inte känna samma om vi misslyckas med det hela:/) Kan få lite ångest av de, trots allt, dåliga oddsen dock.. får nog göra icsi och kan det va ca 30% chans... får inte tänka så... surrsurr. Hur ser det ut på stressfronten för din del? Själv har jag rätt hög stressnivå inte bara för deyta utan jobb m.m.försöker koppla bort ibland och bara va hemma och ANDAS..
Ja du, vet inte om jag har någon åsikt om förtroende, har ju knappt träffat henne. Proverna har jag bara typ gjort drop in hos någon sköterska som inte ens är inkopplad på "fallet". Läkaren har vi träffat en gång då hon talade om resultatet på proverna som alla såg bra ut. Resten av proverna som inte kommit svar på då har vi fått via brev hem. Så ja, vad ska jag säga. Har ingen direkt relation eller kontakt alls med dem mer än att jag fått svar att allt ser bra ut på proverna och nu efter det har vi ju liksom inget mer med varandra att göra. Utan nu vill vi gå vidare så är det ju privat då liksom..
Tänk inte på pengarna, utan tänk bara vad värt det är när ni får er bebis. Det är värt alla pengar i världen. Går inte att prissätta i pengar den kärleken. Och om ni väljer att inte göra det pga pengarna tror jag man grämer sig fruktansvärt. Vad hamnar er summa på?
Jag tycker själv att jag r rätt stressfri. Jag blir lätt stressad, men jag har försökt dra ner på allt som gör mig stressad. Jag är mest hemma, umgås ibland bara Jag städar inte konstant utan det är rätt rörigt ibland, men jag orkar inte dra igång att försöka ha perfekt. Jag försöker göra sånt jag mår bra av, gosa med hunden, se på filmer, bara sitta i tystnad, lyssna på musik Jag försöker skala bort så bara det viktigaste är kvar.