• MissLiz

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Hej!

Jag smyger in här om det är ok. Jag har en dotter som precis fyller 3 år. Hon blev till på andra försöket och vi har försökt få till ett syskon i ett år nu. Jag har regelbunden mens och ägglossningar, lever hälsosamt och är normalviktig. Fattar inte vad som är problemet?! Drömmen är tre barn men just nu känns allt hopplöst...

alem: Underbart att höra att ni blev gravida efter så många försök! Tror du att det var någonting särskilt som gjorde att ni lyckades?

• MissLiz

missyT: Jag har bara testat en gång på ett år, när mensen var två dagar sen. Tyvärr var det Apiforce som förlängt cykeln...

M och M: Jag bestämde mig för att sluta fokusera på bebisverkstad och istället fokusera på mitt välmående i början av mars. Jag har ätit någorlunda strikt lågkolhydratkost sen dess och löptränar 3 gånger i veckan. Jag sover oftast 8 timmar i sträck på nätterna, äter extra folsyra, D- och B-vitaminer och en multivitamin. Jag dricker ingen alkohol och har aldrig rökt. Mitt BMI är perfekt...

Resultatet av kost och motion är att jag mår MYCKET bättre, både psykiskt och fysiskt. Men inte blir jag på smällen för det! 

Jag hoppas också på att nästa mirakel kommer före jag blir 35, är 29 år nu...

• MissLiz

Gweny: Hoppas verkligen att du snart kan påbörja en behandling. Måste vara otroligt frustrerande att bara gå och vänta på att besked!

Jag har tagit tag i utredning och står på väntelistan hos landstinget, troligen provtagning innan semestern och läkarbesök efter sommaren. Den privata kliniken hade tider efter sommaren först. Just nu känns landstinget som ett bättre alternativ. Så nu tänker jag försöka att inte fundera över barnlösheten så mycket och se till att det blir ordentligt med mys kring ÄL-tiderna. 

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?