Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Vi har försökt i nio månader. Med ägglossningstest och right on time. Vi har en dotter på 2,5 år som var oplanerad och blev till under en "säker period". Jag hade inte en tanke på att vi skulle behöva vänta på tvåan. Vågade inte ta ur spiralen förrän det verkligen var dags. Nu till sak, efter nio månader fick vi äntligen två streck på stickan! Jag vet inte men min intuition säger att det som bidrog till att det till slut "tog" kanske var att jag lade om till lchf kost två månader innan och att vi åkte på semester dagen efter ägglossning. Istället för stressig jobbmiljö blev det totalt avslappnad semester. Jag tänkte bara att jag måste skriva detta som en peppning till alla andra som väntar på dubbel strecken. Jag har läst men inte skrivit tidigare. Plötsligt händer det. Jag ska tillägga att jag är 38 år och har BMI på 32. Mitt största problem tror jag är jobbar i en superstressig arbetsmiljö. Behöver jag tillägga att jag inte var det minsta orolig för missfall i under den första graviditeten. Tänkte nog inte tanken. Nu när jag vet att det inte är en självklarhet att bli gravid är jag mer orolig.