• Ljuvaliv

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Måste bara fråga hur du tänker det skulle fungera om alla sökte utredning för infertilitet? Skulle det inte bli så att alla fick vänta länge på tur för att 75% av de som sökte (som faktiskt blir gravida inom 1 år) skulle få utredas också. Jag menar då skulle ju även du få vänta, med enda resultatet att de som inte är purunga (som faktiskt har lite bråttom) och är infertila på riktigt skulle gå miste om sin chans. Jag antar att det skiter du i eftersom du inte verkar ha någon känsla av solidaritet, men då måste du ju vara lite dum om du inte förstår varför alla inte söker utredning med en gång eftersom det med den mentaliteten skulle innebära att de som inte har problem ändå skulle få vänta. Förstår du resonemanget?

• Ljuvaliv
    Annica87 skrev 2013-10-11 22:53:18 följande:
    Jag tycker inte att det är fel att du drog en vit lögn för att få en tid TS. Vill man något så tar man för sig! Jag själv kan inte sitta på röven och vänta snällt på min tur! Jag såg till att jag och sambon fick gå på utredning hos privat läkare utan några försök till graviditet.. Jag sa helt enkelt att vi hade försökt i 1 år och 1,5 månad senare hade vi en tid :)

Mitt inlägg var till dig såklart
  • Ljuvaliv
    Maramina skrev 2013-10-14 13:10:39 följande:
    För att inte snacka om de enorma resurser det skulle krävas! Och vart skulle man få dessa ifrån? Ta från cancervården? Eller från barnsjukvården? Minska ner på personal? Nej, just det, då skulle ju köerna bli ännu längre. Men kanske sänka personalens löner, de är ju kända för att ha så höga löner ( eller inte). Eller ska man kanske helt enkelt låta alla göra en utredning på en gång och ta resurserna från själva hjälpen? Det vill säga ingen får hjälp, bara en utredning: "Du har låg ämnesomsättning. Det är lätt fixat, du får äta en medicin som heter Levaxin. Men vi har inte resurser till att följa upp så att detta balanseras så du får helt enkelt acceptera att du är barnlös".

Ja, men hon resonerar ju enligt djungelns lag vilket säger ganska mycket. Samhället skulle inte fungera om alla resonerade så. Många konstiga tänkesätt får man ta del av på familjeliv men detta tar nog priset.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?