• Alvia

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Undrar om jag får hänga med här, har forsökt på barn nr 2 í drygt två och ett halvt år. Nu i två år med pergotime och femar ibland. Jag har flicka som blir 5ár om några dagar, min man är inte hennes pappa.

Jag blev gravid med min tös på första forsöket med enkel pergotime dos och heminserminering (roligt att ni pratar om det just nu =) )  När hon var knapt 1år forsökte vi 3gånger att få till ett syskon för henne men det lyckades inte. (sedan träffade jag min man och kände att jag behövde sluta forsöken med dotterns far, jag och hennes far var aldrig ett par utan bara två induvider som skaffade barn ihop ) hon är vårt mirakel =)

ღ ♥ ღ Flicka född Juni 2008 ღ ♥ ღ Drömmer ღ ♥ ư
  • Alvia
    moderlig skrev 2013-05-27 13:23:08 följande:

Hej Alvia! Har också försökt i 2 1/2 år med 2 an(som kom spontant). Dock utan behandlingar. De har BARA pratat om IVF(på egen bekostnad då)  tills idag då vi fick besked på spermaprov nr 3, då börjar han skriva om insemination -vilket det inte varit prat om tidigare...Får för mig att det är tusan så mycket billigare och mindre ingripande på kvinnan än IVF?? Är det någon som kan va snäll och utveckla??

(Vi KAN alltså bli gravida som det verkar men det kan ta en sjuhelsickes tid vad jag förstår...) 

Var spärmproven dåliga? Vore det mögjlighet att börja med mediciner som pergotime. Det är ju dyrt med IVF.

Insemination är billigare och änklare än IVF

är det något hos dig som inte funkerar som det ska? 
  • Alvia
    Elisabet7101 skrev 2013-05-29 16:24:40 följande:
    Ampin jag hade bim igår men ännu idag ingen mens i sikte.Jag tog ett test igår med apotekets och gav negativt och tog ett digitalt någon dag innan bim men stod ej gravid och tog 2tester i förra veckan som gav spök plus,var jätte svaga.Men jag har läst runt lite och många får ej plus förrän långt efter bim så jag hoppas det är så med mig också.Har som mensvärk sen igår,bröstvårtorna ömma ännu när man tar eller petar,svullen mage,hungrig,och ont i höger äggstock.Ringde kk idag men fick ej komma utan de ville jag skulle göra ett nytt test om 2veckor men det kommer jag inte klara av.Har inte mensen kommit imorgon gör jag ej nytt test.Just det har lite illamående också.
    Jag hoppas det har tagit sig för är och är på rätt plats nu even om det inte blir plus direkt.

• Alvia
    Maramina skrev 2013-06-04 22:04:34 följande:
    Dels så stänger de för semester snart, dels så får man inte börja behandlingen på en onsdag. Vet inte riktigt varför, men misstänker att det är för att inte riskera att äggplock alternativt återinförandet blir på helgen.

Men jag får tänka positivt. Jag är ju arbetslös just nu och företagen gör ett sista ryck nu inför semestrarna och nu kan jag helt till 100% fokusera på de intervjuer jag har blivit kallad till och jag behöver inte oroa mig för att behandlingen ska på något vis påverka mig negativt under intervjuerna. Men jag måste säga att det känns rent ut sagt, ursäkta språket, för d-ligt! Det handlar ju om så futtigt få timmar!
    Jag kommer inte ihåg hur det var med er. Men finns det en möjlighet att ni kan ta pergotime över sommaren medans ni väntar på behandlingen?
  • Alvia

tror att det inte blev något denna gången. Jag har lite stickningar i livmodern men det kan oxå vara mensen som blir här. jag har inga andra känningar.

Var hos doktorn i dag som vill ge mig större dos av pergotime, hann vill att jag ska ta en trippelkur nästa gång. Hoppas det tar sig snart, det är jobbigt att hålla på med dessa forsök för evigt. 

• Alvia
    Alvia skrev 2013-06-05 01:11:01 följande:
    tror att det inte blev något denna gången. Jag har lite stickningar i livmodern men det kan oxå vara mensen som blir här. jag har inga andra känningar.

Var hos doktorn i dag som vill ge mig större dos av pergotime, hann vill att jag ska ta en trippelkur nästa gång. Hoppas det tar sig snart, det är jobbigt att hålla på med dessa forsök för evigt. 
    Jag kan knapt tro det, vi fick till det. BF i mitten februari ugefär.

så härligt, vi har forsökt í över tvo och ett halvt år. äntligen tog det sig. 
  • Alvia
    Ampin skrev 2013-06-09 22:31:49 följande:
    Helt fantastiskt!!! Stort stort grattis!! Gud så kul! Och första trådplusset!! Blev ni gravida helt spontant denna gång, utan pergo? Ahhh, detta är ju magiskt!!

tack nej det var med hjälp av pergo, dubbelkur nr 12 ugefär (hade oxå testat femar 5 -6gånger. hade det inte tagit sig ville läkarn att jag skulle ta en trippelkur nästa gång. men jag behövde inte det.
  • Alvia
    Minimalou skrev 2013-06-10 00:41:19 följande:
    Grattis Alvia, vad underbart!!!!
    Måste bara fråga varför du tagit Pergo, för det gör ju jag med trots egen ÄL, men jag tar enkeldos och har alltid gjort det ( i 2*3mån) och min läkare sa att jag inte skulle öka dosen då det inte hade nån betydelse då jag redan har ÄL... så jag undrar om din läkare kanske menar att det är bättre att öka och det ger större effekt då?! 
    Önskar dig all lycka!!! 

Just nu så blir folk gravida som flugor runt mig å varje gång jag få veta så bryter jag ihop totalt när jag kommer hem, jättejobbigt... å det beror inte på att jag missunnar nån annan utan mer att jag känner mig så värdelös å maktlös för min egen skull, ja ni förstår säkert hur jag menar, vi alla är ju i samma situation tyvärr, men nu kanske det vänder i vår tråd, midsommar brukar ju vara klassiskt å Alvia kanske vänder denna trend ;)

tack tack tjejen.

Jag har PCOS och får inte ÄL av mig själv och läkaren sa att jag inte heller fick äl av alla pergokurerna utan bara ibland. om det inte hade blivit något nu hade det blivit en trippelkur nästa gång. Risken med pergo är att det blir lättare tvillingar och trillingar. Jag vet inte hur det funkar om man får äl men använder pergo till att styrka det. hur länge har ni forsökt?

Jag forstår precis hur du känner dig med andras graviditet runt om kring dig. det är svårt när man har forsökt länge och vill så gärna. Jag har kännt det precis så, det har blivit så många graviditeter runt om kring mig dom senaste två åren. medans jag har varit i bebisverkstan har både min syster, min nära vänninna  fått ett barn och ska få ett barn till nu til sommaren. många runt mig fått ett barn. even min lillasyster som var endast 15år. Jag har åxå det senaste ena och halva året gråtit varje gång jag får höra om någon nära och ganska nära mig som har plusat. Det är svårt och orättvist.

Men jag hoppas att er tid kommer, alla er í tråden. önskar er lycka till.
  • Alvia
    moderlig skrev 2013-06-10 20:15:20 följande:
    ? Grattis Alvia!! Lycka till nu!!! ?
    tack så mycket.
    M och M skrev 2013-06-11 06:45:35 följande:

Stort grattis! Vilken lättnad och glädje du måste känna.
    tack så mycket, jag är otroligt nöjd och glad, kan knappt tro det. trodde nästan att det skulle aldrig gå till.
    M och M skrev 2013-06-11 06:47:23 följande:
    Så jävla less. Känner mensen på G. Är det så livet ska vara hädanefter? Allt står på paus jag är helt känslokall och allt är indelad o tvåveckorsperioder.... Fan. Jag vill leva!
    beklagar. Jag håller med Maramina att det kan bli skönt med en paus, forsöka njuta av sommaren och komma in med full energi till hösten.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?