Inlägg från: Elisabet7101 |Visa alla inlägg
  • Elisabet7101

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Hej jag försöker också med syskom men jag har 2pojkar och vill så jättegärna ha en liten tös men går bra med en pojke till.Väntar nu för att se om mensen kommer igång idag men än så länge inget och det är jättebra.Imorgon blir det isåfall bim+1 och väntar nog någon dag till för att testa,törs inte ifall jag får negativt.

• Elisabet7101

Gjorde ett test idag som visade negativt.Jag ska ha mens 28-29 maj så det kanske var för tidigt.Har haft väldigt ömma bröst flera dagar nu och bröstvårtorna blivit ömma när man petar på dom och svullen mage och hungrig hela tiden och äggstockarna som värker av och till.Finns det chans att jag ändå är gravid fast det visa negativt idag?När bör jag testa mig igen?Tacksam för svar

• Elisabet7101
    Minimalou skrev 2013-05-24 16:40:09 följande:
    Tack för alla svar :) jag hade inte tänkt äta örter, jag får fundera.
    Elisabet7101 - svårt att säga, jag hoppas du är gravid! Vilket test använde du? Jag provade med Clearblue på ÄL+12 på morgonen då jag plussade sist, så lugn i stormen du kan mycket väl vara preggo! Jag har BIM på måndag, men utan förhoppningar :( men jag hoppas såklart som alltid!
    Jag använde cb.
  • Elisabet7101

Idag fick jag som ett hugg i magen/äggstockarna och det gör ont i höger äggstock och mår lite illa,och mår illa när jag böjer mig och bröstvårtorna ömmar mer och har som mensvärk.Hoppas det inte är mensen som ska komma.Beräknad 28-29maj annars.Hela kroppen känns gravid men vågar inte tro förrän jag får positivt.Testade i fredags och gav negativt så jag hoppas det var för tidigt.

• Elisabet7101

Har väldigt ont av och till på höger äggstock så jag fick en tid på kk idag kl 14.45.Är rädd att det är utomhavandeskap eller pågående missfall,men det kanske är normalt att ha ont där?Så jag kanske inte behöver tro det värsta?Hoppas verkligen på denna graviditet.

• Elisabet7101

Var på kvinnokliniken idag och vilken jäkla läkare.Jag bokade tid för har av och till ont på höger äggstock.När jag kom dit så undra hon varför jag var dä och att jag ej skulle undersökas för det var för tidigt fast efter mycket om och men så undersökte hon mig men jag är ej långt gången så hon kunde ej se något foster men jag var tjock i slemhinnan och det tyder på att något finns där.Hon kunde ej se blödning eller något annat konstigt utan jag skulle avvakta tills mensen hoppar över och om jag ej är gravid så kommer den imorgon.Kan jag testa mig imorgon med digital veckoindikation och det kommer visa något eller ska jag vänta ytterligare?Är lite ivrig.Är det någon som vet hur långt gången jag är då jag hade mens 3maj och ägglossning 13-14maj.Ska man räkna från mensen startar eller från ägglossning?Blir det ej olika då?Tacksam för svar

• Elisabet7101

Ännu ingen mens och väldigt ont på höger äggstock tror jag det är.Är det bra tecken eller dåligt?

• Elisabet7101
    Ampin skrev 2013-05-29 11:53:11 följande:
    Har du inte tagit något grav test? När har du BIM? Håller tummarna förstås.
    Ampin jag hade bim igår men ännu idag ingen mens i sikte.Jag tog ett test igår med apotekets och gav negativt och tog ett digitalt någon dag innan bim men stod ej gravid och tog 2tester i förra veckan som gav spök plus,var jätte svaga.Men jag har läst runt lite och många får ej plus förrän långt efter bim så jag hoppas det är så med mig också.Har som mensvärk sen igår,bröstvårtorna ömma ännu när man tar eller petar,svullen mage,hungrig,och ont i höger äggstock.Ringde kk idag men fick ej komma utan de ville jag skulle göra ett nytt test om 2veckor men det kommer jag inte klara av.Har inte mensen kommit imorgon gör jag ej nytt test.Just det har lite illamående också.
  • Elisabet7101

Och så kom den förbaskade mensen.Trodde verkligen jag var gravid men lura mig själv igen.Bara att ladda om igen.Är det någon som vet vilken skullnad det blir på att ta enkelkur pergotime och dubbelkur pergotime?Ger det bättre resultat med dubbel eller är det skitsamma?

• Elisabet7101
    SyskonÖnskas skrev 2013-06-27 09:29:27 följande:
    Hej.

Jag och min man vill ha syskon till vår son född dec-2010. Haft ett missfall efter i feb-2012 sen dess inga graviditeter:(

Vart går man, vem ringer man, hur börjar man...vad gör man för att få hjälp?

Det börjar tära på förhållandet, humöret:(    
    Jag har 2 pojkarfödda 2007 juli och 2010 februari och fick också ett missfall iår i februari.Fattar inte heller varför det ej tar sig.
  • Elisabet7101
    moderlig skrev 2013-07-09 22:51:32 följande:
    korrekt, så har de sagt till oss med! men jag försöker ändå lista ut hur jag kan tajma äl o 6 på bästa sätt så de stackars simmarna ska orka klara sig/inte behöva simma så långt!! Vet, det e omöjligt att veta..bara en otroligt långsökt önsketänkande tanke....
    Räcker om ni kör varannan dag.Jag kör från 12dagen och fram till 16dagen.Jag hade ägglossning idag och vi körde på igår och i förrgår och så blir det fram till 16dagen.Jag har fertilitetsmonitor som visar exakt när jag är fertil och när jag har ägglossning så jag missar ej.Kan starkt rekommendera monitorn.Kan köpas billigt på tradera.
  • Elisabet7101
    Maramina skrev 2013-07-10 08:41:05 följande:

Man kan inte säga på timmen när ägglossning har skett. Eventuellt i så fall på blodprov men inte så att man kn kolla det själv hemma. Det monitor och ägglossningstest visar är att förutsättningarna för en ägglossning finns, inte att det verkligen sker. Att ha sex i samma ögonblick som ägglossningen sker hjälper inte naturen på traven då det tar ett tag för både spermier och ägg att vandra. Om du verkligen vill tajma ägglossning och sex så får du försöka få så att en läkare skriver ut ägglossningsspruta åt dig. Då vet man att ägglossning sker 36 timmar senare. Men då bör man ha kollat med ultraljud innan att äggblåsorna ser tillräckligt stora (och mogna ut) så att man inte tar sprutan i onödan
    Monitorn ökar chanserna med 89% att bli gravid.Den är suverän.Lite dyr att köpa men man kan hitta billigt på tradera.Den visar fler dagar då man är fertil och visar exakt när du har ägglossning.Jag hade ägglossning igår och idag så vi har kört både före och på ägglossningsdagarna.Jag har ägglossning på 14-15dagen och har haft det så länge jag har kollat med monitorn.Jag tar pergotimekur också,enkelkur.Kan starkt rekommendera monitorn.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?