• liinaa

18 år, en dotter på 1 år, Vill ha ett till nu

Jag är 18 år och min dotter är snart 1 år så va 17 när hon föddes. Nu vill jag ha ett till barn. Jag går på gymnasiet och blir klar till sommaren och har lyckats att va mamma och elev samtidigt. Även att jag säger till kompisar att jag vill ha ett till så kollade dom på mig som : skojar du? Är det fler unga föräldrar som har mer än 1 barn ? vad sa era föräldrar om det? På min blogg kan ni läsa att jag skriver hur det är positivt att vara ung föräldre och att jag vet att jag kan fixa det mesta som skolan och så.

linaungmamma.bloggplatsen.se

• Svar på tråden 18 år, en dotter på 1 år, Vill ha ett till nu
  • gbgumman

Jag tyckte att få två barn var mer än dubbelt så mycket jobb som ett. Ibland ångrar jag att jag skaffa två. Förstå mig rätt ångrar inget av barnen och skulle inte kunna välja mellan dem, men jobbiga år har det varit. Att få och förvänta sig hjälp från sin omgivning gick från självklart till aldrig i livet. Jag var 30 när sista kom och min man 32. Allt var ordnat för oss med jobb och bra löner m.m. Ändå upplevde jag de första åren som pest. Kan säga att vi drabbades att tvåbarnschocken. Glad att livet var så förspänt som det ändå var. Annars hade vi inte fixat det. Nu är de 8 och 5 och livet börjar komma tillbaka. Omgivningen börjar ställa upp igen m.m.

• Felicia111

Fan va folk ska vara negativa!

Tycker du är duktig som stannat i skolan.. Jag fick min tjej när jag var 16 . Läste klart grundämnena i gymnasiet och sen hoppade av. Har jobbat extra i ca ett halv år.
    Är nu 18 och gravid med vår andra!

Min dotter är nu 18 mån och kommer vara 2 innan den andra kommer. tycker det är lagom :)

• Tovenaeve

Hejsan! Jag är 19 o har en dotter på 4 månader. o jag vill ha ett till om 1-2 år! :D

• LillyLolo

Du lever på 4 olika sorters bidrag? Herregud... Väx upp nu och ta ansvar för ditt liv!

• Trädblåsare
    Felicia111 skrev 2013-02-03 16:52:20 följande:
    jag är 18 och kommer vara 2 barnsmamma innan jag blir 18 :P
    Har du det likadant som ts, att du behöver så mycket avlastning för att klara tillvaron?
  • Felicia111
    Trädblåsare skrev 2013-02-04 14:10:22 följande:
    Har du det likadant som ts, att du behöver så mycket avlastning för att klara tillvaron?
    inte läst hennes blogg.. och är det så så borde man ju kanske inte skaffa fler..

Har nästan aldrig barnvakt.. min dotter är ju bara 1 och ett halvt.

• Trädblåsare
    Felicia111 skrev 2013-02-07 14:39:01 följande:
    inte läst hennes blogg.. och är det så så borde man ju kanske inte skaffa fler..

Har nästan aldrig barnvakt.. min dotter är ju bara 1 och ett halvt.

Nej, det kvittar hur gammal man är. Har man så stort behov av avlastning med ett barn så borde man inte skaffa fler.
  • liinaa

Jag behöver inte avlastning!! de va pappan som va pappledig och i några veckor ville hans mamma ha sitt barnbarn en stund på måndagar och min mamma ville träffa dottern så hon hade några timmar på onsdag. detta gjorde att pappan kunde jobba 2 dar, för jag är inte så länge i skolan. Så vi behöver ingen avlastning. Nu har vi ingen barnvakt utan vi har henne hela tiden själva! så vi behövde ingen avlastning, de ville ha henne en stund när de va lediga. TACK FÖR MIG

• Chanel no 5

Jag är verkligen inte ung förälder;) Men jag säger om ni är sugna på en till så passa på! Strunta i vad andra säger! Det är erat liv! Ni är ju redan föräldrar så varför inte tvåbarnsföräldrar:)

• Ungmamma

jag var 18 år då jag fick första, var sugen på en till ganska tidigt efter att sonen föddes och 8 mån efter blev jag gravid så skiljer 18 mån mellan barnen och mellan 2a och 3e så skiljer det 2 år och 4 mån och mellan 3e och 4e blir det 15 mån eller 16 mån .. och jag är 23 år

• Minea3

Kör på om det är det ni vill, är 25 år väntar nummer 5 i mars -14, mina är födda dec-08, Jan-11, Mars 12, April 13. Lycka till:)

• JECJ
    Minea3 skrev 2013-11-05 19:39:49 följande:
    Kör på om det är det ni vill, är 25 år väntar nummer 5 i mars -14, mina är födda dec-08, Jan-11, Mars 12, April 13. Lycka till:)

Med tanke på att hennes förhållande med pappan tog slut ett par månader efter att hon startat denna tråd så är det tur att hon inte blev gravid.. ungen hon har pendlar redan mellan 2 föräldrar, 2 dagis och diverse barnvakter.... tror att det är bäst om ts får stabilitet i livet o blir vuxen först. :)
  • Felicia111
    18 o 2 barn skrev 2013-07-24 18:07:50 följande:
    Håll dig till ett barn. 2 stycken är ett helvete xD
    haha ;)
  • Grattttiis
    liinaa skrev 2012-11-27 23:01:49 följande:
    Få bostadsbidrag eftersom jag inte har nån direkt inkomst, sen föräldrapenning när jag varit hemma. Även barnbidrag och studiebidrag, pluggade på distans ett tag (: Det är svårt vissa månader men det går :) bara man vill

Men hallå. Hur kul är det att gå på massa bidrag och skaffa en unge till? Visst, jag fattar alla unga tänker på lilla bebisbubblan det är mysigt och gosiga osv. Men sen då? Kärlek ger inte mat på bordet, knappast! Vänta tills du iaf får ett jobb och får en egen inkomst. Mycket roligare och bättre för dina barn. Varför ha så bråttom med att skaffa flera barn? Du är bara 18 år.. Skaffa hur många barn du vill, men du ska kunna betala för dom själv!
  • fluu
    Grattttiis skrev 2014-03-13 14:40:00 följande:

Men hallå. Hur kul är det att gå på massa bidrag och skaffa en unge till? Visst, jag fattar alla unga tänker på lilla bebisbubblan det är mysigt och gosiga osv. Men sen då? Kärlek ger inte mat på bordet, knappast! Vänta tills du iaf får ett jobb och får en egen inkomst. Mycket roligare och bättre för dina barn. Varför ha så bråttom med att skaffa flera barn? Du är bara 18 år.. Skaffa hur många barn du vill, men du ska kunna betala för dom själv!
    Nu är det här en gammal tråd och om du kollar hennes blogg kan du se att det inte är aktuellt med ett barn till.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden 18 år, en dotter på 1 år, Vill ha ett till nu