• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej alla! Hoppas allt är bra med er. Här springer tiden iväg och det börjar kännas i kroppen att det faktiskt börjar närma sig. Än så länge mår jag faktiskt ganska bra, vilket man får vara tacksam för. Vill också önska er alla en riktigt glad påsk!

• Karin13

Min barnmorska sa att man har dragit in på Tul i region Skåne. Men för tillfället har man en övergångsperiod då man har möjlighet att få ett om man vill fast då var hon tvungen att skicka en remiss. Så vi fick själva välja om vi ville ha ett eller inte. Vi tackade ja, men vi har inte fått någon tid ännu. Vi går hos barnmorska i Arlöv och gör Ul i Lund. Konstig att det är så olika. Jag följer också gärna med och fikar!

• Karin13

Sitter här och gör glukosbelastning, sådär kul. Har väntat en timme så nu är det bara en kvar... Fika i närheten av stationen i Malmö går bra för min del. Onsdagskvällar har jag lite svårt, men annars funkar det mesta. Jobbar helg ibland men inte speciellt ofta, så det är nog inga problem.

• Karin13

Vi har nog diskuterat det här innan, men jag måste fråga igen. Vilka vagnar har ni andra skaffat eller tänker skaffa? Jag känner mig helt förvirrad och det börjar bli lite bråttom att beställa om vi ska hinna få den tills barnet föds.

• Karin13

Hmm, kul att höra vad ni köpt för vagnar. Vi har också tittat lite på Bugaboo Buffalo men även Babyjogger city versa och en Teutonia. Ja, det är inte så lätt. Finns lite för mycket att välja på och jag som är känd för att ha svårt att bestämma mig:)

• Karin13

Glömde... Jag kan också helgen 21-22 april. Hmm... Känns som om det är svårt att få ihop en dag då alla kan. Hoppas verkligen vi hittar en. Annars får vi väl ta den dagen flest kan även det känns lite taskigt mot den som inte kan.

• Karin13

Hej!
    Tänkte föreslå några stycken datum för fika utifrån vilka dagar folk verkar kunna. Ni kan väl kolla och se vilka ni kan så får vi förhoppningsvis till en dag då alla kan komma.
    torsdag 11/4 (kanske lite snart)
    torsdag 25/4
    måndag 29/4
    torsdag 2/5
    fredag 3/5
    Lördag 4/5
    söndag 5/5

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö