Vi gravida från RMC Malmö
Tany: Iom du tar dubbelt crinone så kändes det både trängre och kladdigare. Hur känner du dig? Du har TD på måndag?? Håller alla tummar/tår för dig!!
Tany: Iom du tar dubbelt crinone så kändes det både trängre och kladdigare. Hur känner du dig? Du har TD på måndag?? Håller alla tummar/tår för dig!!
Malphie jag kände inget förrän veckan efter Rul då var jag 19+1. BM sa till mig att det är vanligt att man inte känner något förrän i vecka 20. Vet att jag med var orolig och ville känna av rörelser.
Jag är 24+5 idag och min mage är inte så stor åh igår kom det fram en som jobbar i grannbutiken och säger "Hej tjockis" och jag blev ledsen. Jag känner inte henne så och alla andra jag har mött säger åh vad liten magen du har och så söt... Jag skulle aldrig själv våga säga en sån kommentar till nån jag inte känner.
Grattis TheMrs81!!! När det är Fet så räknas det 2+5 från insättningsdagen :) jag gjorde Fet stimulerat med ett fem dagars.
Maybe jag har oxå huvudvärk och haft nu i 3 veckor från och till. Dom dagar jag är ledig och vilar så minskar det men så fort jag jobbar långa dagar så är huvudvärken igen. Kollade både järn och blodtryck, vilket där inte var fel på så läkaren på Mvc sa att det är både bebisen och spänningshuvudvärk, samt att jag har endometrios så gör smärtan sig mer påverkad på mig. Känns som huvudet ska sprängas :(
Till mig sa Margareta på Rmc att äta Folsyra till v 12 och B12 var det ingen begränsning, eftersom jag har B12s brist så måste jag ta dom.
Igår gick jag in i vecka 27 och tiden bara springer iväg :) Den 6 april ska vi på UL och se vårt hjärta ännu en gång.
Är sjukskriven minst 1 vecka pga jag har så ont i ligamenten och kroppen säger till att dra ner på tempot efter jobba långa pass där jag står 9 till 11 timmar om dagen i butiken och bröt ihop hos barnmorskan idag.. Så hennes order var vila!! Annars är allt bra med lillen och hans hjärta lät som ett tåg sa hon ;)
Grattis JeLi76!!
Tack Annanax och tar tacksamt emot dina råd!!! Vill bli smärtfri och få njuta av dom sista veckorna innan lillen kommer :) Kram
När man tänker på det Annanax att jag har 2 fötter/händer som lever loppan i magen och du har dubbelt i din mage, det måste vara häftig känsla :) Min lille vaknar kort tid efter jag har vaknat och somnar när jag sluter mina. Nu undrar man vem han kommer att likna både med utseende/humör mig eller mannen
Miilli81 jag har inte skrivit mitt förlossningsbrev ännu, snart dags att göra det....
På mig sa RMC 2/6, BM 31/5 och när vi var på Rul så flyttade läkaren fram mig till 26/5 så det är ändå många dagars skillnad från RMC.
Miilli81: nu får man börja göra lista på det som ska fixa :) ska du göra glukosbelastn?
Lycka till JeLi76!!
Miilli81: Jag ska göra det 7 mars. Min man har diabetes men jag behövde inte göra det tidigare.