• Annanax

Vi gravida från RMC Malmö

Med vårt första barn kände jag inte sparkar förrän v21. Moderkakan var i vägen, så Karin du är helt normal! Jag har haft både mf och ma, då försvann alla graviditetssymptom som på ett trollslag och magen blåste upp som en ballong för att samla vätska för att få ut allt. Den här gången har jag en rejäl kula, men är inte ballongstor och uppsvälld och därför fast övertygad om att jag ännu är gravid. När det gäller oro, kan man aldrig ge några råd tycker jag. Jag gick helt bekymmerslös igenom minförsta graviditet. Sen kom två missfall och oron sen dess är mycket mer påtaglig. Speciellt för min man som inte pratar om barnen förrän efter ul. Så på torsdag är det dags. Jag änner mig rädd för att något ska vara fel och har drömt mardrömmar att jag förlorat den ene. Men ändå är jag lugnare än jag trodde och tror trots allt att det ska gå bra. Resten är mer en mental förberedelse om det nu inte är så. Men alla har rätt till sin oro, bli lyssnade på och göra det man kan för att lugna. Är 1000 kronor och ultraljud svaret så är det värt det. Alla gånger!

• Annanax

Maybe, jag respekterar all oro!
    Kan lugna dig med att jag hade en vecka av trötthet med min tjej. That's it!
    Jag mådde dåligt av korvkioskos också. Det är helt ok att må bra och ändå vara gravid! :)
    Kram!

• Annanax

Maybe, ring gynakuten och be att få komma upp direkt! Klart att du blir orolig av ett sådant samtal. Nu får de ta in dig på Vul!

• Annanax

Karin, grattis! Misstänkte det där med moderkakan i framkant. Så fint att du känner dig lugnare nu! Vi var på kub idag och såg två livliga krabater. Låg risk för fel och båda är lika stora och pigga. Känns helt fantastiskt!

• Annanax

Det är så olika när det syns. På mig är det direkt, men jag har en kompis som det inte syns på förrän det är två månader kvar. Vi fick ul- tid på inskrivningen, vi. Det är märkligt att vänta tvillingar. Härligt, men man undrar hur man ska räcka till. Fantastisktär att jag redan känner den på vänster sida som inte gillar att bli klämd.

• Annanax

Malphie, det låter som foglossning i mina öron... Ta hand om dig!

Cornelia, givetvis ska vi ses! Jag har så sjukt mycket på jobbet just nu att jag helt glömt av att svara dig. Men det är klart att vi måste få till en fika!
    Du kan inte redan nu på onsdag?

• Annanax

Malphie, vad bra att du är sjukskriven och få vila! Hoppas att du snart får sova bättre och att kroppen får en chans att återhämta sig, trots allt nytt.

Du borde ha BF alldeles i närheten av mig, eller hur? 31/7.

• Annanax

Här har ni en till som ska till Ullared och buffra till bebisarna! :)
    När åker ni andra, vi åker på lördag? :)

• Annanax

Nu på onsdag lämnar jag Kävlinge vid fyra. Det är inte ofta jag är i Malmö, men planerar man att få till en träff är det så klart möjligt, men ja... veckorna är hektiska.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö