Vi gravida från RMC Malmö
Med vårt första barn kände jag inte sparkar förrän v21. Moderkakan var i vägen, så Karin du är helt normal! Jag har haft både mf och ma, då försvann alla graviditetssymptom som på ett trollslag och magen blåste upp som en ballong för att samla vätska för att få ut allt. Den här gången har jag en rejäl kula, men är inte ballongstor och uppsvälld och därför fast övertygad om att jag ännu är gravid. När det gäller oro, kan man aldrig ge några råd tycker jag. Jag gick helt bekymmerslös igenom minförsta graviditet. Sen kom två missfall och oron sen dess är mycket mer påtaglig. Speciellt för min man som inte pratar om barnen förrän efter ul. Så på torsdag är det dags. Jag änner mig rädd för att något ska vara fel och har drömt mardrömmar att jag förlorat den ene. Men ändå är jag lugnare än jag trodde och tror trots allt att det ska gå bra. Resten är mer en mental förberedelse om det nu inte är så. Men alla har rätt till sin oro, bli lyssnade på och göra det man kan för att lugna. Är 1000 kronor och ultraljud svaret så är det värt det. Alla gånger!