• Maybe

Vi gravida från RMC Malmö

Tant Groda skrev 2013-01-09 23:02:16 följande:
    Maybe: Ett cellprov ska inte göra ont. Det kan kännas obehagligt men inte ont. Gör det ont är utföraren hårdhänt. Det fick jag lära mig när jag helt skräckslagen skulle göra cellprov för tredje gången.

Det har gjort hemskt ont och även när de har satt på sånt medel efter så har det bränt och svidit som tusan.
    Utövaren har varit hårdhänt och okänslig och därför har jag bett om att inte få den gynekologen som jag haft tidigare.
    Det va nästan en fröjd att göra cellprov!  
  • Maybe

Hoppas vi inte får henne idag då... Kommer iallafall fråga om vi kan få bild

• Maybe

Sitter i väntrummet. Vi ska ha Krystoff sa hon i receptionen.

Vi hade Krystoff under hela vårt senaste IVF. Han är bra läkare men inte så rolig att skoja med. Världens torrboll

• Maybe

Underbart!

Han va inte så glad att jag gjort cellprov men nu är det iallafall gjort och vi fick se ett litet hjärta picka och det va så underbart!

Vi behövde inte fråga om bild för han skrev ut en bild utan att jag behövde fråga.

Enligt den skärmen är jag 7+2 och jag är beräknad till 27e augusti

Jag frågade om missfallsrisken men han ville inte svara på det.

Jag ska gå och lämna ett blodprov om sköldkörteln imorgon. Han sa att jag inte behöver oroa mig men om det visar något fel på det blodprovet så har jag högre missfallsrisk.

Jag försöker aty inte oroa mig men jag tänker genast aty den här sköldkörtelgrejen kanske är det som gör att jag knappt känner symptom...

Har någon mer fått lämna blodprov efter vul?

• Maybe

Åh tack! 
    Jag kan nästan inte sluta titta på bilden Glad
    (Även om den påminner mig om filmen Flubber)  

• Maybe

Jag har svårt att hålla mig vaken i soffan framför tvn på kvällarna. Iböand slumrar jag en stund. När jag väl går o lägger mig sen så kan jag inte sova.

Sover ytligt hela natten och när jag ska upp på morgonen är det döden.

Och då handlar det om 8 tiden så det är inte så väldigt tidigt.

Om inte min sambo väcker mig så sover jag utan problem till efter 10.

Gillar inte att sova så länge för när jag ska upp o jobba tidigt på morgonen sen blir det skitdrygt.

• Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-11 08:42:03 följande:
    Jag är som en zombie! Trött som bara den men kan inte sova.

Åh vad jag känner igen mig! Jag orkar verkligen ingenting! Brukar piggna till lite efter lunch men morgonarna är hemska. Sitter och halvsover i frukosten nu.
    På kvällen halvsover jag i soffan och orkar knappt va vaken. Sen går jag in i lägger mig o kan inte komma till ro och sover jätteoroligt hela natten...  
  • Maybe

Hjärtat78:

Vad tar du för smärtstillande?

Jag har hemskt ont i nedre magen och antar det är livmodertrakten. Det gör verkligen jätteont emellanåt :-\

• Maybe

Jag har aldrig fått bekräftat att jag har endometrios men eftersom jag har så ont emellanåt så antar jag att det är något sådant som spökar.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö