• Maybe

Vi gravida från RMC Malmö

Jag har inte haft fler bruna flytningar och mina magsmärtor har nästan gått över helt och hållet.
    Inga graviditetssymptom så jag mår faktiskt hur bra som helst! Nästan lite för bra...
    Jag är givetvis enormt orolig men bortsett från det rullar det på bra.
    Hälsosamtal hos bm imorgon och på torsdag blir det vul på rmc Glad   
    7+0 idag 

• Maybe

Imorgon ska jag på vul och hoppas så innerligt på ett litet tickande hjärta.
    Kommer läkaren där mäta och kolla vilken vecka man är i egentligen och när man har bf?
    Eller måste jag vänta med det tills rul v.18?  

• Maybe

Varför kan de inte säga något datum? 
    Jag går efter en sida som räknar att jag är 7+2 idag men barnmorskan sa att det kan skilja lite ändå för det kan ta olika lång tid innan embryot fäster osv så jag kan ändå bli bakflyttad. 

Varför går du till spec mödravård? Du har säkert berättat det men det är mycket att hålla reda på inne på detta forumet Glad   

• Maybe

Ok,
    ÄP va 3e december och ET va 5 december.
    Jag har räknat efter ÄP eftersom ägget befruktades då och den odlades vidare dagen efter och sen insättning andra dagen ju.  
    Jag vet egentligen inte om jag kanske ska räkna från ET istället för ÄP.
    Jag har fått 28e augusti men inte av någon som undersökt fostret   

• Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-09 09:34:27 följande:
    Det stämmer säkert med den 28/8. Jag räknar dagen mellan äp och et. Vilket läkaren sa att jag skulle göra. Vid en ivf korrigerar man inte grav, eftersom man vet när alla behandlingar görs. Därav viktigt att man berättar att man har gjort en ivf

Jaha... Då hade nog barnmorskan fel eller nåt för hon va helt klar med att vi gjort ivf då vi sagt det flera gånger och jag såg att hon anteckade det.
  • Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-09 12:54:07 följande:
    Maybe: såg att mitt sista inlägg till dig ser lite otrevligt ut. Det är inte alls meningen. Så hoppas du inte tog illa upp.

Nädå, det krävs lite till för att jag ska ta illa upp över något på nätet. Än så länge, när hormonerna sätter igång ordentligt kanske jag blir sur för ingenting Glad
    Vi får se vad de säger imorgon helt enkelt. Säger de inget annat satsar jag på 28e augusti 
  • Maybe

Jag va o gjorde cellprov på KK idag. Märkte vid första ögonblicket att jag tyckte om läkaren som skulle göra det.
    Jag är ju inte så förtjust i gynundersökningar men vem är det...
    Alla andra cellprov har verkligen gjort jätteont men nu kändes det inget!
    Och rätt vad det är så vill hon göra vul för att kolla så det står rätt till med bebisen där inne och så att jag faktiskt är gravid.

Jodå, ett minimalt yttepyttehjärta pickade på där inne Hjärta

Jag bad inte ens om vul men läkaren ville kolla så det va bra med bebisen eftersom jag ändå låg där i gynstolen och va redo =)

Så nu är jag överlycklig och längtar till min fina sambo kommer hem så jag kan berätta för honom Glad           

• Maybe

När man gör första vul på RMC, får man med bild hem då? Vad kostar det såfall? Jag vill gärna ha alla bilder jag kan få både på 4celligt embryo och liten räka med tickande hjärta.

• Maybe
    Malphie skrev 2013-01-09 15:59:57 följande:
    Visst är det fantastiskt att se det lilla livet där inne?!
    Vi fick en bild med oss hem från RMC när vi var där och den kostade ingenting.

Åh fantastiskt!! Då måste jag be om det och hålla tummarna att vi får bild Glad
    Fick ni bild på embryot som skulle sättas in också? För vid första försöket frågade min sambo om vi kunde få bild på den men då fick vi inte det för det fanns ju risk att det inte skulle klara sig, men nu klarade detta sig så jag hoppas det finns en sparad bild i någon dator någonstans.

Hur mycket minskar missfallsrisken när man sett hjärtat slå?   
  • Maybe
    Malphie skrev 2013-01-09 16:45:46 följande:
    Nej, ingen bild på embryot.

Vad det gäller missfallsrisken har jag ingen aning om den minskar för att man ser hjärtat slå. Är detta något du läst eller hört från någon?

Jag har googlat Oskyldig
Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö