• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej alla! Vad skönt att höra att det är hyfsat bra med alla! Själv är jag i vecka 17+0 i morgon, tiden går fort. Jag mår väl ganska bra. Tyvärr har inte illamåendet riktigt gått över. Nästa torsdag ska vi på Rul, är både spännande och nervöst. Nu när alla helger är över kanske vi ska ta tag i den där träffen vi pratade om, eller vad tycker ni? Och Tant groda jag hoppas verkligen att du inte behöver vara gravid till November:)

• Karin13

Jag hade frågat om bilden. Vi gjorde vul hos Katarina och hon sa ingenting om att man kunde få en bild med sig hem. Det är först nu när jag läser vad ni skriver som jag förstår att den möjligheten fanns. Känns ganska tråkigt, hade ju varit väldigt kul med en bild. Tråkigt också att läkarna inte har samma rutiner, det är ju inte så lätt för mig som patient att veta allt.

• Karin13

Maybe: Grattis, vad härligt! Visst är det en härlig känsla att se ett litet hjärta ticka. Hade också Krystoff under hela min sista IVF. Både jag och min man (var tvungen att läsa upp det) skrattade åt din beskrivning av honom, stämmer på pricken!

• Karin13

Har också funderat lite på det där med vaccinering. Jag vaccinerade mig mot svininfluensan förra gången och läste på vårdguiden att man fortfarande har skydd ( vet inte om det stämmer). Så jag tänker nog inte vaccinera mig. Tror inte jag hade gjort det oavsett. Känns inte helt bra att vaccinera sig med en liten i magen. Men det är inte lätt att veta hur man ska göra, det är ju inte så bra att bli sjuk heller.

• Karin13

Tant Groda: Det där med foglossning lät ju inte så kul. Hoppas att det inte blir värre! Tycker absolut att du ska gå ner i tid om du känner att det inte går.

• Karin13

Maybe: Jag tycker absolut det är värt att betala 1000 kr för ett ul. Jag fick göra KUB och det var en stor lättnad att få se att det fanns ett levande barn. Kan inte påstå att jag varit helt lugn sedan dess, men det hjälpte. På torsdag är det dags för Rul och nu börjar jag bli väldigt nervös. Får för mig att magen blivit mindre och tänker att jag borde ju känna några rörelser från fostret... Min hjärna hittar på allt möjligt!

• Karin13

Tack snälla ni! I morse när jag satt på bussen på väg till jobbet började jag oroa mig igen och kunde inte alls sova som jag brukar. Sedan startar man telefonen och läser vad ni skrivit och det känns genast lite bättre.

• Karin13

Nu har jag varit på Rul. Allt såg bra ut och den lill* rörde på sig där inne. Bf blev den 15 juni. Ni hade rätt, moderkakan låg framtill så det är därför jag inte känt några rörelser. Jag känner mig väldigt lättad och nu ska jag börja njuta av min graviditet. Tänkte berätta på jobbet nästa vecka, chefen vet nämligen inget ännu. Tyvärr brukar man inte bli så populär på mitt jobb som gravid så jag har väntat lite. Fast igår hade jag lite svårt att förklara för min kollega varför jag inte ville såga motorsåg, vilket jag brukar annars.

• Karin13

Annanax: Grattis! Vad skönt att båda mådde bra och att risken var liten. Måste vara häftigt att ha två i magen!

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö