• Annanax

Vi gravida från RMC Malmö

Tabletter fick jag i alla fall. Idag är det bra så länge jag sitter still, men så fort jag är uppe och rör på mig kommer sammandragningar. Inte smärtsamma värkar som igår, utan mycket mindre, men jag får ändå finna mig i ett passivt liv dessa sista veckor.

• Annanax

Hur går det malphie? Jag är tillbaka på bb och har fått spruta för att lugna ner sammandragningarna. Är inlagd för observation men tror så klart att jag får komma hem i morgon. :)

• Annanax

Sprutan höll i fyra timmar. Nu ligger jag på dropp och äntligen har värkarna helt avtagit. I morgon tas nya beslut om hur länge till de ska stoppa upp. Hade jag inte haft planerat snitt, hade de släppt på i morgon, men nu blir det ny diskussion i morgon.

• Annanax

Natten har varit jäkligt. Blir illamående av droppet och sänker de den så börjar värkarna igen. Till slut fick jag medicin för illamåendet och kunde sova en timme. Idag ska de undersöka trappen och se om något startat och därefter ta beslut. Men jag tror inte att jag kommer hem, det är nog snarare om jag får stannar i Ystad eller skickas till Kristianstad. Hur är det med dig?

• Annanax

Tappen är oförändrad och de jobbar nu för att få hem mig. :) ska fortsätta äta tabletter och målet är att gå en vecka till, men varje dag är samtidigt en bonus. Känns positivt och barnen mår bra!

• Annanax

Jag är hemma och öm med en konstant molande "mensvärk", men utan sammandragningar. Tabletterna hjälper i kombination med värmefilt, panodil, konstant vila och massage från maken. Någon dag till tror jag det håller, men inte tre veckor till planerat snitt. Vi tar det en timme i taget nu.

• Annanax

Så härligt att höra att allt går bra, Karin! Namn kan verkligen vara svårt men jag hejar på Axel! :)

• Annanax

Grodan, vilken vecka är du i nu? Låter onekligen som om kroppen förbereder sig!

• Annanax

Det har verkligen varit tufft för dig! Förstår att du inte orkar mer! Har du blivit erbjuden att prata med någon? Det finns ju en del att bearbeta... Vilken vecka är du i nu? Jag menar det finns väl inte så stora hinder för snitt så mycket längre? Jag har mitt TUL i morgon och vill också få snitter flyttat om möjlighet finns. Kram till dig!

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö