Vi gravida från RMC Malmö
En träff hade absolut varit kul. Vi kan väl se i januari efter jul och nyår om vi kan få ihop något.
En träff hade absolut varit kul. Vi kan väl se i januari efter jul och nyår om vi kan få ihop något.
Malphie: Grattis!! Vad härligt att allt såg bra ut. Håller med dig, det kändes inte verkligt förrän man såg det där lilla hjärtat som pickade.
Cornelia: Håller alla tummar jag har att det ska gå bra för dig den här gången. Att inte oroa sig är lättare sagt än gjort.
Annanax: Håller helt med. Det är nog svårt för andra att riktigt förstå va vi går/har gått igenom. Även om våra historier är olika har vi ändå en helt annan förståelse för varandra. Det är det som är så skönt.
Nu är det nog bara min historia som fattas...
Vet bara inte riktigt var jag ska börja...
Jag har i många år kämpat mot något som kallas vestibulit, enkelt förklarat smärta vid samlag. Så att försöka skaffa barn har inte varit det enklaste. Efter sju års kämpande och oräkneliga besök hos läkare som inte förstod vad som var fel på mig fick jag äntligen hjälp. Efter två operationer och besök hos en underbar sjukgymnast kunde vi äntligen börja försöka på allvar.
När jag fortfarande efter två år inte blivit gravid tog vi upp detta med min barnmorska (hon har stöttat mig enormt) på Citykliniken i Lund. Det visade sig att det hade avtal med en läkare från Öresundskliniken som kom dit och gjorde fertilitetsutredningar. Så vi fick en tid bokad till veckan därpå. Han gjorde hela utredningen där med alla prov och ultraljud. Efter några veckor fick vi komma tillbaka. Inget fel hade hittats, men vi blev ändå remitterade till RMC. Vi hade enorm tur för redan efter två månader fick vi komma på första besöket och efter ytterligare 1,5 månad kunde vi starta första försöket. Detta misslyckades dock. Embryot fäste men släppte igen.
Två embryon fick vi till frysen. Det första klarade upptiningen, men resulterade tyvärr inte i någon graviditet. Det andra överlevde inte. Jag var ganska knäckt efter dessa misslyckade försök och det kändes ännu tyngre när vi insåg att väntan till nästa försök skulle bli nästan 5 månader. Men på något konstigt sätt gick tiden och i september satte vi igång igen. Vi var väldigt nervösa och pratade mycket om hur vi skulle gå vidare om alla försök på RMC misslyckades.
Men... äntligen tog det sig och här sitter jag nu gravid och vågar knappt tro på att det är sant.
Den felaktiga tråden anmälde jag, så den är bortplockad. Måste vara någon annan tråd, men Maybe du har hamnat rätt. Välkommen hit.
Tant Groda: Vad bra, då får du spana in Lund åt mig:) Där är det ju tänkt att jag ska föda, om allt går som det ska och det finns plats den dagen.
Cornelia: Vad skönt att höra att allt såg bra ut på ultraljudet.
Tant Groda fick du se någon förlossning idag? Det var inget speciellt du behövde spana på. Det viktiga för mig är att personalen är lugna och trygga, för det lär nog inte jag vara:)
Maybe: Hoppas det går bra imorgon! Vad har du sökt för på vårdcentralen?
Ingen fara, jag är inte så känslig:) Låter ju inte så kul. Skönt att de kollar upp det ordentligt även om det såklart är oroligt. Lycka till och hoppas att det går bra!
God jul till er alla!!