• Annanax

Vi gravida från RMC Malmö

Hjärtat, mår bättre? Hoppas ni får det lugnare nu! Grodan, Hur mår du? Känns som om det är riktigt nära nu? Hur mår alla ni andra? Jag har kommit in i en jobbigare period, med trötthet, svullenhet och sammandragningar. Lever just nu mycket av mitt liv från soffan... Ska på tul på onsdag och det längtar vi till.

• Annanax

Hur mår ni? Jag är svullen i värmen, men annars är det bra. Var på Ul idag och vi har två växande bebisar. Den ena är rund om magen och väger redan 2200 g, medan den lite mindre väger 1700 g. De är båda väldigt livliga och ligger och trängs på mitten, ingen vill ha huvudet ner. Ska få samtal och snittade nästa vecka.

• Annanax

Jag har åtta veckor kvar, men det kommer bli tidigare iom snitt. Skönt med 40 dagar kvar, då räknar man ner.

• Annanax

30 juli är bf. Visst går vi på Sanna ställe, hos Marianne. Den stora är +8 och den lilla -13% från snittet. Så nu börjar vi misstänka att det kanske är en av varje. Eller så är det bara så att de är väldigt olika. Storasyster vägde 4,7 när hon föddes, så anlag för att bli stora har de ju...

• Annanax

Vad skönt att allt såg bra ut! Menar du att bebisarna är lika stora? Hur många procent låg din över? Med tanke på att det ffinns två i magen, är ju denna verkligen något att ta i hullet på. :)

• Annanax

Stegen, vilken lättnad att allt är bra och så roligt med så täta Ul! Hör av dig om du vill ystadfika. Hjärtat, vilken fin gosse och så skönt att du börjar bli lite bättre efter en så tuff start. Hoppas ni snart får njuta ordentligt på altanen! Karin, så spännande att det snart är dags och vad skönt att du haft en go tid hemma och fått vila! Grodan, Hur går det med ditt huvud? Jobbigt att ha ont. Har du bra värden så att det inte är havandeskapsförgiftning på gång? Malphie och Maybe, Hur har ni det? Jag är tung och sitter mycket. Det har börjat bli tungt för svanken och jag är tröttare. Men med stödstrumpor fungerar livet och jag är nöjd med att hittills bara ha gått upp 12 kilo. Ska bli skönt med förlossningplanering nästa vecka, så jag vet hur lång tid det är kvar.

• Annanax

Otroligt att du ännu jobbar, Pussel! Hur funkar det i värmen? Fem veckor kvar är ju verkligen nära! Härligt! Jag har också svullna händer och fötter, så maken är massör varje kväll och jag simmar för att få igång cirkulationen. Hjärtat, jag blev mamma sex veckor efter trettio- det fick duga. Nu är jag snart stolt trebarnsmamma vid 34, det tycker jag är bra jobbat. :) Stegen, nä annat än snitt blir det inte. Med tvillingar på tvären får man inte föda vaginalt och efter min förra stökiga förlossning så vill jag inte ens försöka. Jag vill ha snitt eftersom jag är rädd att något ska hända och läkarna inte hinner få ut båda i tid.

• Annanax

Pussel, för mig har det hjälpt att simma. Blir mycket bättre i två-tre dagar efter så jag är glad så länge jag kan hålla igång. Är det samma för dig om du badar och simmar, vet du det? Datum för snitt får jag troligen nästa vecka. Blir fint att veta känner jag. :)

• Annanax

Att dricka mycket vatten hjälper både mot huvudvärk och mot vätskesamling. :) Tips till både Grodan och Pussel. Stegen, vilken dag är du på Ul? Mina ligger - 13 % och +8% från normalkurvan, båda växer, men de har olika kurvor så en är liten och den andra stor. Nästa vecka ska dottern på 4-gränskontroll och öronkontroll, jag ska på förlossningssamtal, ha avslutning på vattengympan och gå ut och äta med de andra mammorna. Dessutom ska jag fika med två blivande tvillingmammor, mina föräldrar kommer hem från sin resa, maken ska på herrmiddag och springa Malmö-milen. Och så behöver jag simma och börja på fotoalbum som jag har beställt kredit på och som går ut om två veckor. Så späckat schema har jag inte haft på länge, länge....

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö