• cornelia95
    Annanax skrev 2012-12-21 06:45:58 följande:
    Cornelia, jag har fött i Ystad. Ska du?

Nä, det blir förhoppnvis Lund, närmast dit. Tyckte du bra om Ystad?
  • cornelia95

Annanax: Min syster födde i Ystad och det gick inte alls bra så där blir det inte. Trevlig resa Malphie,!

• cornelia95

Annanax: var gör du kubtestet? Funderar på att boka tid och betala det själv.. Gott nytt år på er alla, detta SKA bli ett bra år!

• cornelia95

Vad skönt att höra annanax:) Jag var på vul idag eftersom jag blött för några veckor sen och vi fick se den lilla/lille som rörde sig för fullt,,helt underbart,,känner oss lite lugnare nu:) är i v 10. Hoppas du snart mår bättre maybe.

• cornelia95

Hur länge tog ni Progesteron efter ET? Jag är lite orolig efter alla missfall jag haft tidigare och undrar om någon tagit det längre än till testdag? Har läst att vissa tagit det till v 12 och vissa v 10, verkar så olika beroende på var man går...   

• cornelia95

Vad skönt Maybe:) Lycka till på torsdag!
    Tantgroda: Det är bra tack och illamåendet håller i sig;) Själv då?
    Annanax: Det går säkert jätte bra på ul, vilken vecka är du i?

• cornelia95

Annanax: Har du börjat jobba här i Kävlinge än?
    Malphie: Jag har också dålig aptit och växtvärk;) är i v 11 nu..ska du göra KUB?Var i så fall?
    Tant Groda: Vilken kommentar, jag är evigt tacksam vilken månad den än hade blivit, efter 4 års kämpande är man överlycklig vilken dag det än blir:)

• cornelia95

Grattis Maybe:) vad skönt allt var bra!
    Jag hade Karina på mitt vul och vi fick också med oss en bild:) tycker Karina varit ok dom gångerna vi haft henne.
    Annanax: Då får jag titta i lokaltidningen nästa vecka:) vi får ses någon dag när du är här:)
    Jag somnar bara jag lägger mig i soffan om kvällarna och sover också oroligt, drömmer och är såå trött på morgonen...det blir väl snart bättre..
    Ska på nytt vul på onsdag, nervöst...    

• cornelia95

Miili81: Vad skönt att höra att allt gått bra för dig:) Blev lite lugnare då jag också haft lite blödningar från och till och vaknade idag och blödde lite igen, känns oroligt men ska på vul på onsdag så bara hoppas allt ser bra ut då..
    Vad roligt när man kommit så långt så man vågar börja handla till lillen.  

• cornelia95

Miilli81: jag är i slutet på v 11 och går på extra kontroller eftersom jag haft 3 missfall tidigare, jag hoppas det är som du säger:) skönt och få lite lugnande svar. Tack:) jag har haft ont från och till hela tiden och det är kanske när det växer som blodkärlen lätt brister...sist det blödde hade jag rejält ont men då var allt bra vid vul..vad mysigt att du känt sparkar:) Var bor du?

• cornelia95

Milli81: jag bor i Kävlinge. Välkommen hit pussel, man har svårt att glädja sig, rädslan sitter kvar sen missfallen. Men det blir väl bättre ju längre tiden går.. Jag ska göra kub på emmakliniken nästa vecka, nervöst... Maybe: det är klart du ska göra ul när man är så orolig, jag har gjort flera eftersom jag har haft missfall tidigaremoch det känns bra att få göra kontroller så man kan bli lugnare;)

• cornelia95

Grattis Karin och annanax, va skönt allt är bra. Jag var på vul i onsdags ( är i v tolv nu) vi såg lill"" röra sig och det känns jätte bra. Nu blir det kub om en vecka, nervöst men skönt med ny koll.

• cornelia95

Hej Annanax: Jag såg ditt inlägg lite försent:( hur dag slutar du på onsdagar? Jag brukar inte vara hemma förrän lite över fem på onsdagar..men du kanske är i Malmö någon dag? Vi har bf den 3/8.

• cornelia95

Hjärtat78: Tack för bra tips, ska åka dit och titta på babyskyddet på onsd:) Här blir det också en tur till Ullared för massa shopping

• cornelia95

Jag var på barnens hus i Burlöv och det var väldens kö både in och till kassorna:( men jag lyckades få med mig brio babyskyddet hem:) verkar vara värt all köande, hostande folk och all trängsel..tyvärr orka jag inte kolla på någon annat då det tog alla mina krafter att få lådorna till kassan genom all folkmängd. Verkade som om alla skulle ha detta babyskydd och det gick fort åt...jag råkade slå till en skylt så den välte på någon medan jag slet åt mig kartongerna:)

pussel skrev 2013-02-01 12:46:17 följande:
    Jag tänkte också höra om det var någon som var och fyndade i onsdags? Vi hade tänkt att åka och kolla på det babyskyddet, men vi glömde helt bort det! Hoppas att det kommer igen. Miilli81, det ligger ett barnens hus vid Burlöv Center. Vi var på ett vid Väla i Hbg förra helgen och kikade lite, men jag tyckte inte att den butiken var så bra.

• cornelia95

Grattis, så roligt:) när blir det första vul?

TheMrs81 skrev 2013-02-12 10:54:56 följande:
    Hej! Jag hoppar in här i tråden Lyckades få ett plus på mitt andra IVF (FET i ostimulerad cykel) Har inte så mycket symptom än så det känns som lång väntan till första vul.

• cornelia95
    Karin13 skrev 2013-03-04 21:45:32 följande:
    Har precis varit på gravidyoga, kändes riktigt bra. I morgon ska jag till barnmorskan. Det var ju ett tag sedan man var där, så det känns lite nervöst och spännande. Man vill ju att allt ska vara bra.

Karin13 skrev 2013-03-04 21:45:32 följande:
    Har precis varit på gravidyoga, kändes riktigt bra. I morgon ska jag till barnmorskan. Det var ju ett tag sedan man var där, så det känns lite nervöst och spännande. Man vill ju att allt ska vara bra.

Var går du på gravidyoga? Var det mkt jobbigt? Ska börja på måndag:) ser fram emot det..
  • cornelia95

Pussel: jag ska anmäla mig till rundosund men det blir nog i maj för man ska ju vara i minst v 28. Har en kompis som tyckte det var så bra så hon gick två gånger:)

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö