• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Pussel jag var också helt öm på näsan av masken till lustgasen. Den var verkligen räddaren i nöden:)

• Karin13

Tuttiluttan: Välkommen hit och ett stort grattis! Visst är det underbart när man äntligen får se det där lilla hjärtat slå vid vul. Jag sitter här med vår son som idag är en månad och har fortfarande svårt att förstå att han verkligen är här hos oss, så jag förstår din man att han ännu inte har fattat.

• Karin13

Hej! Hur går det för er, alla nyblivna mammor? Här går det bra. Skrikigt på kvällarna tyvärr, men man får turas om att lugna så går det. Mannen har börjat jobba igen, så jag och lillkillen försöker komma på hur vi ska tillbringa dagarna. Kan inte fatta att det har gått en månad sedan han föddes.

• Karin13

Victrix: Säg till om du inte får några bilder, läkarna gör nämligen lite olika. Läkaren vi var hos sa ingenting om några bilder. Jag förstod först senare att de som varit hos andra läkare fått med sig hem. Kändes lite tråkigt.

• Karin13

Jag gjorde vul hos Karina och hon sa som sagt ingenting om några bilder och jag visste inte att man kunde få några. Kände mig lite lurad för det hade ju varit jättekul att ha.

• Karin13

Hej alla! Här är allt bra! Vi har börjat komma in i lite rutiner och jag känner mig mer och mer hemma i rollen som mamma. Sonens magont har blivit mycket bättre vilket innebär att vi slipper två timmars hysteriskt skrikande varje kväll, väldigt skönt. Sen har han fått ett namn också. Det blev Silas efter mycket beslutsångest. Jag tycker det hade varit kul att få till en bebisträff framöver när alla känner sig redo. Vad tycker ni andra om det?

• Karin13

Kul att höra hur ni har det! Ja, värmen är lite jobbig när man har en liten. Vi har fått sova i källaren flera nätter. Tant Groda, vart åker man på semester för att få 15 grader? Vad kul att några är med på en träff. För min del skulle det fungera bra i september någon gång. Då borde väl alla vara hemma från sina semestrar. Vad tycker ni?

• Karin13

Visst går tiden fort. Silas blir två månader på torsdag, helt sjukt! Fast jag tycker bara det blir roligare och roligare att umgås med honom. Han hänger med mer och mer för varje dag. Mannen har jobbat i tre veckor nu, så vi börjar vänja oss vid att vara hemma själva. Babysittern är vår nya favoritsak. Silas älskar att sitta i den och jag får vila armarna.

• Karin13

Funderade också på Hansa. I källaren finns ett ställe, där borde finnas plats. Har dock inte riktigt koll på vad de serverar och om de vill ha en massa vagnar. På översta plan finns nämligen ett ställe där de inte vill ha vagnar. Annars pratar min man om Hedmanska gården vid lilla torg. Någon som har varit där och vet hur det ser ut? Jag har nämligen aldrig varit där.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö