Vi gravida från RMC Malmö
God morgon Annanax! Hur har du det idag?
God morgon Annanax! Hur har du det idag?
Fortfarande lugnt här, så jag hoppas att det håller sig så två veckor till.
Vad skönt om du får komma hem, för det är drygt att ligga inlagd även om man vet att det är för ens egen och barnet/barnens skull.
Hoppas att tabletterna funkar för dig!
Hur går det Annanax? Är du hemma?
Annanax: Jag har "bara" fått Bricanyl på sjukhuset, inget jag fått med mig hem.
Var inne igår igen :( pga fruktansvärda smärtor i mensmagen både lördag och måndag. När min BM hörde det så tyckte hon att jag skulle in och kolla mig. Sagt och gjort och allt var som innan... Fortfarande förkortad livmodertapp och regelbundna sammandragningar. Denna gång hamnade jag i Malmö då det var fullt i Lund. Blev hemskickad efter CTG och VUL.
När min man äntligen kom loss från jobbet i Älmhult och jag fick träffa honom, då brast det. Orkar inte vara stark längre... Jag vet någonstans innerst inne att allt detta kommer att vara värt det, men de senaste 8 månaderna har varit de absolut värsta i mitt liv. Har haft konstant smärta hela tiden och jag märker tydligt att psyket börjar ta stryk (eller har gjort).
Vi har ett inbokat TUL på fredag plus att de ska kolla om hon fortfarande ligger i säte. Kommer där och då meddela att jag vill ha ett planerat snitt så snart som möjligt. Vill kunna glädjas åt vår dotter och inte vara ett psykiskt vrak när hon kommer.
Nej, jag har ju inte låtit någon se hur dåligt jag har mått, det var först igår som det brast. Mailade min BM och pratade länge med henne idag och jag måste säga att hon har varit helt underbar hela tiden. Hon förstod och stöttade mig fullt ut.
Enligt mig och RMC är det 36+1 idag så nästa tisdag är det 37+0 och då är hon ju "färdig".
Hur mår du själv Annanax?
Tack för ert stöd, det betyder mycket.
Imorgon, 9.00, är det dags för ultraljud och prat med läkaren. Återkommer när jag vet mer.
Kram
Första rapporten;
Ok...undersökt av läkare och sitter nu på mottagning för "omhändertagande". Vad nu det betyder?!
Vad han kunde se så var jag öppen 1 cm och läckte ev fostervatten.
Nu sitter vi bara här och väntar i den öppna mottagningens väntrum så vi har ingen aning om vad som händer eller när det händer något.
Då så tjejer...
Inlagd i Lund igen för att hållas under uppsikt.
Läkare nr 2 var inte säker på om det var vatten, men samtidigt tyckte hon att det var för vattnigt för att "bara" vara flytningar. Eftersom skruttan ligger i säte vill de ha mig här, hade inte varit lika viktigt att stanna här om hon hade legat "rätt".
Vad de kan se är hinnorna nertill intakta så då lutar det åt att det läcker högre upp vilket inte syns på UL.
Om det visar sig vara vatten blir det KS nästa vecka troligtvis, annars väntar de lite längre.
Hon beräknas väga 2700 g just nu så hon följer kurvan.
Prinsessan Hilma är här!!
Strax innan 18 gick vattnet och 18.52 var hon ute efter ett akut snitt.
48 cm och 2656 g, vi mår alla bra :)
Håller tummarna Tant Groda ,)