Vi gravida från RMC Malmö
Jag läser, skriver, chattar, tittar på tv...men det blir tyvärr drygt i längden. Hoppas på att kanske få komma hem i kväll, finns lite mer att göra hemma trots allt :)
Jag läser, skriver, chattar, tittar på tv...men det blir tyvärr drygt i längden. Hoppas på att kanske få komma hem i kväll, finns lite mer att göra hemma trots allt :)
Får kanske kanske åka hem :) Läkaren tyckte det, BM lite mer tveksam...
Håll tummarna!!
Idag får jag åka hem! :)
Strikta förhållningsregler, men jag får iaf ha tråkigt hemma istället för här.
Livmodertappen ytterligare förkortad, 6 mm, men jag är inte öppnad överhuvudtaget. Eftersom vi har så nära så tyckte läkaren att det var ok att åka hem.
Då slipper vi "fira" midsommar på ett rum på KK. Kram
Visst är det Annanax!?
Det är så skönt att bara få vara hemma och bli ompysslad.
Snart är det grillat till middag och därefter provsmakning av jordgubbarna inför morgondagen :)
Annanax, det var ljuvligt gott!
Glad midsommar på er tjejer!!
God morgon!
Igår blev det en vända till sjukhuset igen eftersom skruttan valde att inte röra sig på hela dagen...
Jag knuffade och buffade, drack iskallt vatten och Coca-cola, sjöng, mannen pratade med henne osv. men inte ville hon vara till lags. Ringde och pratade med dem på sjukhuset och det var bara att komma in.
Efter 20 min med CTG tyckte hon att det var dags att visa oss alla att allt är ok. Hjärtslagen var fina hela tiden :) men hon var stilla i början. Men sen...ja, jösses! Hon ger mig redan gråa hår...
Givetvis fick jag ett par rejäla sammandragningar när vi var där så de gav mig Bricanyl och började prata om att behålla mig igen. Då brast det för fru Sjödahl :'-( Inte igen!! Efter att det sett att Bricanylen hjälpte och att vi båda fick lova att komma in med en gång om det förändrades så fick vi åka hem.
Så, nu måste jag försöka att vara ännu lugnare än vad jag redan varit de sista dagarna :)
Trevlig måndag!!
Annanax: Efter att jag fått sprutan tar det ca 15 min innan det lugnar ner sig. Syns tydligt på CTG-kurvan när det kickar in :)
För mig försvinner de i stort sett helt ett tag, sedan kommer de smygande igen.
Hur känner du nu?
Fick du inte spruta?
Vi frågade läkaren igår om Bricanyl i tablettform, men det är ingen i Lund som ger det då det inte är vetenskapligt bevisat att det fungerar.
Jo, här är det rätt lugnt. Lite sammandragningar då och då, men inget regelbundet?
Har du åkt in nu i kväll? Upplever du att sprutan fungerar bättre än tabletterna?