• Hjärtat78

Vi gravida från RMC Malmö

Annanax jag fick ny tid på fredag till Prenetal för blodtryck och ctg, samt se hur kroppen svarade på hinnsvepningen dom gjorde idag. Efter den har lilleman varit i full aktivitet så kanske går det igång av sig själv. Nu ikväll känns huvudvärken bättre men finns lite kvar.Tog en totoppluva nu ikväll.. :)

Vår lille prins BF 130526
  • Hjärtat78

Malphie härligt att värdena låg bra idag!! Glad

Pussel nä det är inte skoj att samla på sig vätska och ha ont. Mitt tips är drick mycket vatten och jag fyller kylskåpet så det är riktigt kallt, så får man ut vätskan fortare. Har inflammationen i handen att göra med graviditeten? Jag hoppas smärtan lättar iom du har skenan!

Här går tiden så sakta, igår kom det något slemmigt med rosa i (vågade inte skriva det på FB) och idag har jag mensvärk och sammandragningar när jag gör något. Så jag hoppas hinnsvepningen har satt igång så att det händer något snart, speciellt innan helgen då det ska blir varmt. Vill inte ligga på förlossningen och svettas Flört

• Hjärtat78

Libra ja vi hoppas det var de ;) Än så länge har det inte hänt något. Vaknar varje morgon med en sammandragen mage så kanske!?!?

Håller tummarna att du får se hjärtat idag på vul!! Lycka till ?

• Hjärtat78

Idag var vi tillbaka på Prenetal för kontroll och som jag hade på känn imorse när jag vaknade så skulle inget göras idag iheller. Räckte med att jag såg läkaren som jobbade. Fick göra Ctg och bltr som fortfarande är högt fast jag äter medicin och vilar. Läkaren gjorde ytterliggare en hinnsvepning men denna gången gjorde det så ont att jag kunde inte hålla tillbaka tårarna Gråter.. Han kände att tappen äntligen är mogen och öppen 1,5cm så vi fick ny tid på måndag om inget sätter igång sig själv efter detta under helgen Flört

Fick igår kväll mer sammandragningar för lilla minsta jag rörde mig och mensvärk, men bara för jag hade sovit bra inatt sa bm där att då händer det inget. Jag har alltid lyckats somna när jag lägger mig på kvällen, bara har bersväret att jag vaknar vid halv sex tiden om morgonen istället hihi Rynkar på näsan

• Hjärtat78

Vad jag trodde var i tisdags slempropp så var det nog en liten del av den för idag kom den "Stora" slemproppen. Innan den kom så kom det blod och ringde ner till Prenetal för att bara kolla eftersom när det kommer blod så blir man ju rädd, men så länge som det inte droppar blod så är det att kroppen mognar för förlossningen.
    Så dagen har spenderats i solen och njutit, samt planterat blommor Glad Känner inget ännu utan som vanligt så nu väntar vi på att det ska gå igång för sig själv... Antingen blir det en Oxe eller en Tvilling Flört

• Hjärtat78

Malphie säger som dom andra med läckande bröst, det kan man få :)

Åh tiden går fort idag men inget annat händer. Har inte ont, får inte lika mycket sammandragningar och min bästa kompis är att tömma blåsan Flört

• Hjärtat78

Du har rätt Annanax, jag hoppar lite fikadejter eftersom jag myser här med min lille Lukas som kom igår 21 maj kl 01.11 och vägde 3555g samt 50cm. Nu har amningen kommit igång idag: )

Vår prins BF 130521
  • Hjärtat78

Tack för alla Gratulationer!!! {#emotions_dlg.flower}

I måndags 20/5 var jag på kontroll och bltr var forfortfarande högt. Läkaren gjorde en 3:e hinnsvepning ochfick ny tid till 22/5. Kom hem och vilade, 12.45 gick vattnet och efter det kom det 2 stora vattenfall. hade inga värkar innan efter den 3:e då kom dom oftare och kom blod så när klockan var 17 tiden åkte vi in. Fick en morfin spruta som skulle lätta smärtorna men icke. Tog till lustgas och i början hjälpte det men sen var värkarna längre och jobbiga. Mådde väldigt illa både innan och under, så jag kräkte mkt. Tog även epidural och då slapp jag smärtorna. Det enda jag frågade var "vad är klockan??? " kunde jag bara håll mig till efter midnatt så skulle det bli en Tvilling. Så kl 01.11 den 21 maj kom vår älskade Lukas på 3555g och 50cm. Eftersom det var fullt på BB i Malmö så fick vi köra till Lund och där stannade vi i till torsdagen.

Kände redan dagen efter förlossningen att jag hade ont, en Bm kände på magen och sa att allt så bra ut och livmodern hade krympt ihopa till under naveln. I fredags ökade blödningen igen och och fick mer ont samt väldigt öm när jag satte mig för hårt. Hela helgen kände jag mig konstig och yr/snurrig, konstig på något sätt. I måndags kl 4.20 ringde jag gynakuten men den som svarade tyckte det inte var något viktigt blev så besviken igen precis som måndagen innan när värkarna var täta (tror det var samma person) att jag kunde vänta komma in till förlossningen för det var bara 5 min... Rynkar på näsan  Dom sista tre dagarna har jag haft sån huvudvärk och inget har hjälpt, blodtrycket var 140/100 och kände mig sämre. Så imorse ringde jag min Endoläkare som tyckte jag skulle åka till gynakuten och fick bekräftat det jag var rädd för efter googlat på nätet att jag har fått en infektion i livmordern. Även om moderkakan och allt såg bra ut efter förlossningen men en liten bit fanns kvar som har gjort att jag har mått dåligt. Så nu blir det att äta antibiotika 2 olika och även en medicin att få livmodern att dra sig samman och blöda ut allt, samt järntabletter för första gången för järbet var jätte lågt. Så snart har jag energin tillbaka igen och kan mysa med mina älsklingar !!!

Vår prins 130521
Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö