Tack för alla Gratulationer!!!
I måndags 20/5 var jag på kontroll och bltr var forfortfarande högt. Läkaren gjorde en 3:e hinnsvepning ochfick ny tid till 22/5. Kom hem och vilade, 12.45 gick vattnet och efter det kom det 2 stora vattenfall. hade inga värkar innan efter den 3:e då kom dom oftare och kom blod så när klockan var 17 tiden åkte vi in. Fick en morfin spruta som skulle lätta smärtorna men icke. Tog till lustgas och i början hjälpte det men sen var värkarna längre och jobbiga. Mådde väldigt illa både innan och under, så jag kräkte mkt. Tog även epidural och då slapp jag smärtorna. Det enda jag frågade var "vad är klockan??? " kunde jag bara håll mig till efter midnatt så skulle det bli en Tvilling. Så kl 01.11 den 21 maj kom vår älskade Lukas på 3555g och 50cm. Eftersom det var fullt på BB i Malmö så fick vi köra till Lund och där stannade vi i till torsdagen.
Kände redan dagen efter förlossningen att jag hade ont, en Bm kände på magen och sa att allt så bra ut och livmodern hade krympt ihopa till under naveln. I fredags ökade blödningen igen och och fick mer ont samt väldigt öm när jag satte mig för hårt. Hela helgen kände jag mig konstig och yr/snurrig, konstig på något sätt. I måndags kl 4.20 ringde jag gynakuten men den som svarade tyckte det inte var något viktigt blev så besviken igen precis som måndagen innan när värkarna var täta (tror det var samma person) att jag kunde vänta komma in till förlossningen för det var bara 5 min... Dom sista tre dagarna har jag haft sån huvudvärk och inget har hjälpt, blodtrycket var 140/100 och kände mig sämre. Så imorse ringde jag min Endoläkare som tyckte jag skulle åka till gynakuten och fick bekräftat det jag var rädd för efter googlat på nätet att jag har fått en infektion i livmordern. Även om moderkakan och allt såg bra ut efter förlossningen men en liten bit fanns kvar som har gjort att jag har mått dåligt. Så nu blir det att äta antibiotika 2 olika och även en medicin att få livmodern att dra sig samman och blöda ut allt, samt järntabletter för första gången för järbet var jätte lågt. Så snart har jag energin tillbaka igen och kan mysa med mina älsklingar !!!