• Maybe

Vi gravida från RMC Malmö

120 har jag för mig att det va

• Maybe
    Annanax skrev 2013-05-12 10:17:52 följande:
    Jag var helt slut när mitt låg på 117.

Kanske blir extra "känsligt" när man väntar twins? För idag känner jag mig än så länge ganska ok men det kan ju vända...
  • Maybe
    Malphie skrev 2013-05-12 11:09:11 följande:
    Nu är jag lite nojjig igen, ni får ursäkta...

Igår var lillan inte så aktiv i magen, dock lite, och än så länge idag har hon också var väldigt stilla. Har känt henne lite, men inte riktigt som jag brukar. Ska jag pusta ut och bara ta det lugnt eller ska jag kontakta någon?

Så känner jag hela tiden. Min bebis är väldigt lugn vissa dagar och vissa dagar kan jag få en rejäl karatespark rakt i sidan. Jag har inte tänkt på det så mycket, tänker att om han ligger och sparkar inåt eller uppåt mot tarmarna så känns det inte så mycket. Samt att om jag rör mig känner jag inte heller.
    Sålänge jag känner minst en buff om dagen så försöker jag hålla mig lugn, men du ska ju lita på din magkänsla 
  • Maybe

Det är lite tråkigt att min bebis inte reagerar när man buffar på magen, dricker kallt vatten osv. Han kryper nog bara längst in och längst bak i livmodern och trycker där så jag inte känner något.
    Om jag är orolig brukar jag hitta på något, en promenad eller något annat så jag kommer i ordentligt rörelse, sen sätter jag mig direkt ner på soffan med benen på bordet och datorn i knät. Då brukar han visa att han lever Glad
    När jag äter lunch och middag brukar han också hälsa lite Hjärta  

• Maybe
    Karin13 skrev 2013-05-12 15:23:43 följande:
    Äter också en massa järntabletter, två om dagen. Mitt Hb låg på 105 förra gången jag var hos bm. Kanske därför jag känner mig rätt trött ibland. Men min mage blir också stenhård, så jag är inte så förtjust i att äta järn. Kanske ska testa katrinplommonjuice. Annars har jag också hört att kiwi ska vara bra och bm rekommenderade även blåbär.

BLÅBÄR!!!!????
    Blåbär äter man när man är lös i magen och ska bli hårdare! Vet inte om det tillsammans med järntabletter har motsatt effekt eller något, men jag håller mig lååååångt borta från blåbär! 
  • Maybe

Nu går det ju lite varningar om frysta bär överlag så jag försöker stilla mitt begär efter bär och smoothies men det där med blåbär kan nog vara värt att kolla upp om man tycker om det. 
    Om jag blir ännu hårdare i magen köper jag hem en massa kiwi =)  

• Maybe

Jag har svårt att svara på om det passar mig på torsdag för det är lite oklart. Men boka ni dag och tid så ser vi när det närmar sig om jag kan komma

• Maybe

Då passar måndagen bäst för mig men onsdagen kan funka men det beror på vilken tid

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö