• Tant Groda

Vi gravida från RMC Malmö

Annanax: Jag har känt mig väldigt stressad från och till under hela graviditeten. Vaknar tidigt och känner mig orolig och har mycket dåligt samvete. För vad vet jag egentligen inte. För flash när jag jobbar och lyfter för tungt, för jobb när jag inte är där. Mitt immunförsvar är lika med noll nu när jag är gravid och har varit småförkyld hela tiden. Men har inga andra tecken på infektion i kroppen, iaf inga som jag märker av. Sen kommer den och försvinner. Det går ibland dagar mellan och ibland bara några timmar. Väntar på att BM ska ringa upp mig.

• Tant Groda

Är sjukskriven 25% så det känns skönt. Får bli hemma denna veckan. Jobbar bara imorgon också. Mitt arbete går ut på att täcka vakanser så när jag är sjuk blir en drabbad avd drabbad igen. Min chef tycker också jag ska vara hemma, så det känns iaf bra.

• Tant Groda

Finns nog många skäl till stress för min del. Maken är också sjukskriven och blir lite orolig för honom och hur det ska gå när jag går på föräldraledigheten.

• Tant Groda

Malphie: trodde inte att man flyttade vid ivf, det gör de inte där jag går.
    JÄTTESTORT GRATTIS!
    Ska vara rädd om mig och flash ❤

• Tant Groda

Är iaf hemma denna veckan ut. Fick en läkartid den 15/3. De tyckte det lät lite lustigt.

• Tant Groda

Stegen Grattis!

Så olika det är med flyttningar av bf. Vi har vårt 15/7 men hon fick 18/7 men sa att hon inte fick flytta pga av ivf

• Tant Groda

Jag hade 123 som var före mig när jag ringde. De hade inte handläggare den dagen utan Anläggare :-0

Stegen: häftig bild!

• Tant Groda

Hjärtat: jag förstår inte hur fk tänker när de ger avslag. Låter inte alls som någon lämplig gravidmiljö.
    Jag är inte jätterolig för min gravpenning, de allra flesta i min yrkeskategori får igenom sina. Men man vet ju aldrig, vad de får för sig!

• Tant Groda

Mår helt okej! Är sjukskriven 50% nu, så får vi se om fogarna gillar det bättre

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö