• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Tror att de flesta har svarat angående datumen för fika och det ser ut som om vi skulle kunna få till en dag :)
    Den första som alla verkar kunna är torsdag 25/4, så ska vi bestämma att det blir den dagen? Passar det alla? Annars kan alla även måndag 29/4.
    Vilken tid passar er? Själv åker jag från jobb i Lund och kan jag vara i Malmö tidigast klockan 17.00. Jag kommer antagligen med buss, så jag möter gärna upp er andra på lilla torg.

Hjärtat: Vilken fantastiskt fin bild på er lille prins!

• Karin13

Jag jobbar hela dagen, men kan som sagt vara i Malmö till 17.00. Skulle det fungera med den tiden för er andra? Nu för tiden är jag rätt slut efter en dag på jobbet, så hoppas ni har lite överseende med det:)

• Karin13

Det blir bra med HM klockan 17.00, antar att det är vid Gustav Adolfs torg ni menar. Ska bli kul att se vilka alla är. Jag får väl leta efter folk med stora magar:) Vi har inte tagit reda på vilket kön barnet har, fast man är rätt nyfiken. Miilli: Grattis på födelsedagen!

• Karin13

Kul att vi ska ses! Har precis försökt sätta mig in i försäkringskassans hemsida och planera min föräldraledighet. Var ju inte helt enkelt, så jag känner mig rätt snurrig i huvudet just nu!

• Karin13

Själv börjar jag längta tills jag ska sluta jobba. Har börjat få ont lite överallt, så sista två veckorna har varit riktigt kämpiga. Är helt slut när jag kommer hem på kvällarna. Man blir inte världens trevligaste när man har ont hela tiden. Väntar bara på att fk ska ta något beslut om jag får gravidpeng, men de är ju inte så snabba... Får jag inte det måste jag nog ta ledigt på något annat sätt.

• Karin13

Tack Annanax! Jag pratade med FK för någon dag sedan. Tyvärr visste hon jag pratade med inte så mycket, men hon skrev in det i datorn och sa att någon annan skulle ringa. Fast än så länge har ingen hört av sig... Jag trodde bara man fick vara hemma en vecka utan läkarintyg. Har nämligen funderat på det som reservplan. Mitt problem är ju att jag är för envis:) Tänker hela tiden att en dag till går nog. Fast du har ju rätt, vi är ju två som ska må bra.

• Karin13

Libra! Grattis och välkommen hit! Kul att se dig här. Jag är vecka 31+4, så tiden har verkligen gått fort.

• Karin13

Älskar Göteborg! Bodde där innan det blev Skåne. Hade jag inte haft man (som också vill vara med och bestämma var vi ska bo) hade jag bott i Göteborg. Tack för allt stöd i går. Det roliga var att FK faktiskt ringde på eftermiddagen och meddelade att jag fått gravidpengen godkänd, vilken lättnad. Så nu är det inte så länge kvar på jobbet.

• Karin13

Ja, Annanax det känns skönt. I princip skulle jag kunna sluta jobba nu. Men jag är inte jättesugen på att gå helt hemma i två månader, så jag tänkte försöka gå ner till halvtid i några veckor för att sluta helt i maj. Har inte hunnit förbereda chefen ännu, men det borde inte vara några problem. Tjejen som ska vikariera för mig är arbetslös just nu så hon blir säkert bara glad att få börja lite tidigare.

• Karin13

Maybe: Vi har bott på rätt många olika hotell i Göteborg. Men vill man bo centralt tyckte jag hotell Eggers var bra. Ligger vid stationen. Mölndal verkar trevligt och det är ju inga problem att ta dig in till stan därifrån.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö