Vi gravida från RMC Malmö
Är här några gravida som hänger i tråden eller har allas mirakel kommit redan?
Är gravid i vecka 22 efter ivf i höstas.
Är här några gravida som hänger i tråden eller har allas mirakel kommit redan?
Är gravid i vecka 22 efter ivf i höstas.
Jodå jag mår helt ok. Tycker det börjar kännas och synas att man är gravid. Det gör lite ont i svanken när jag går framförallt om jag går fort osv men jag ska inte klaga alls, det finns de som har det mycket värre.
Dessutom tror jag att vi som har gjort IVF (eller liknande behandlingar) lite längtar efter att känna oss gravida haha! Jag välkomnar alla saker som gör att jag ser gravid ut! Jag har haft jättesvårt att tro på att det ligger ett pyre i min mage så det är nog därför.
Jag tror att jag känner rörelser nu (inte lätt att veta!) sedan någon vecka, jag har moderkakan i framvägg så den har väl dämpat en del. Mannen har inte känt något på utsidan än. Känner dock inte varje dag och det hade varit väldigt lugnande, jag längtar! Men det borde bara vara någon vecka kvar tills dess va? När kände du varje dag?
Tack för lugnande ord!
Välkommen hit!
Åh tänk vad mysigt att träffa de som man har hejat på och som har stöttat en själv med sina bebisar! Vilken känsla!
Grattis! Vad härligt danisen!
Danisen, RMC rekommenderar Behepan som B12 preparat, det är det enda på marknaden som har den mängden B12 som de vill att man ska äta. Jag minns dock inte hur länge jag åt det, till v 12 kanske? Finns bakom disken på apotek. Jag frågade RMC om B12 preparat eftersom de rekommenderar sån mängd så jag trodde de skrivit fel, det hade de inte utan sa Behepan!
Ingen aning! haha! Det är lite rörigt det där! Du kanske ska fråga RMC?
Sen tror jag inte att det är någon katastrof om man äter för mycket B12 eller lite för lite heller. Det är inte medicin utan vitaminer och alla tar nog upp olika mycket ändå. Jag försöker tänka på att äta varierat, det tror jag är det viktigaste. Kött, fisk, grönsaker av olika slag osv.
Var tvungen att gå och läsa på mina burkar bara för att jag inte kunde sluta tänka på det. Tyckte det lät så konstigt att ACO gravid skulle ha mer än dubbelt så mycket B12 som Behepan, varför skulle de då rekommendera Behepan liksom?
ACO gravid har microgram inte milligram som Behepan har. Om jag minns rätt från mina kemilektioner så har 3 nollor mer än milli. Då hade jag ätit Behepan också om jag var du.
Danisen, jag var lika förvirrad själv! Det var bara något som gnagde så jag var tvungen att kolla upp det ordentligt, haha.
Hur går det tjejer? Känner ni er gravida?
Danisen; Vul kommer att gå hur bra som helst!
Vi har precis varit och beställt barnvagn (är ju lite längre gången än ni) och det känns underbart och läskigt. Det blir mer och mer verkligt det här! Pyret sparkar för fullt i magen och det är så mysigt.
Ja vagn är en djungel! Jag trodde aldrig att det skulle vara så svårt. Första gången vi kom till en affär och insåg att det fanns 10 frågor att ställa sig själv bara om vilken sorts hjul man vill ha så blev jag lite trött. Men nu hoppas jag att vi har fattat ett bra beslut, alla tycker så olika och det gäller att komma fram till vad som är viktigast för en själv. Något som inte är så lätta att göra när man inte har barn innan, haha! Det blev till slut en Emmaljunga Super Nitro, svängbara hjul men lite större än andra med svängbara hjul.
Jag är i vecka 27 och pyret är beräknat till den 10/6, 3 månader kvar ungefär.
Jag klarade mig rätt bra får illamåendet men kände såklart av det. Strunta i alla känslor om vad du borde göra och se till att må så bra som möjligt. Ät det du kan och så varierat som går. Prova olika saker, jag gillade sura saker, clementiner, gröna äpplen osv det funkade och då fick man i sig lite vitaminer försökte jag tänka.
Jag börjar känna mig väldigt gravid! Ont i ryggen och fogar vad jag än gör, vaknar inte utsövd utan vaknar med ont i kroppen. Är i vecka 34 så det är inte så långt kvar, det är nu man ska stå ut. Min BM sa att det var för att man skulle börja längta efter förlossningen, det kanske ligger något i det .
Hur går det för er andra? Mår ni bra? Illamående?
skönt att illamåendet har försvunnit men jobbigt att du redan fått ont i fogarna. Vad säger BM? Du kanske ska gå till en sjukgymnast och få tips, bälte eller vad hon nu kan erbjuda?
Bra att du får hjälp!