• Danisen

Vi gravida från RMC Malmö

Hejhej jag hoppar också in här gjorde äp den 5 feb et den 10:e, testade positivt den 19:e feb. Har testdag nu på onsdag den 26:e

• Danisen

Testdagen är här   det var ett jätte starkt plus idag. Var starkt redan för en vecka sedan men ännu starkare idag. Yaaaay 

• Danisen
    Pärla84 skrev 2014-02-26 06:32:47 följande:
    Åååå vad kul!!! Dags och skicka in lappen nu då

Jepp det kan ni tro hehe
  • Danisen

Tack snälla vad äter ni för vitaminer? Jag äter Aco gravid sedan 1 vecka tillbaka. Innan dess åt jag apoteket kvinna då där är folsyra och b12 som rmc rekommenderar. Men tanken slog mig att det kanske inte räcker? För finns det verkligen den mängden i som det står.

• Danisen
    Mirabell skrev 2014-02-26 15:40:43 följande:
    Danisen, RMC rekommenderar Behepan som B12 preparat, det är det enda på marknaden som har den mängden B12 som de vill att man ska äta. Jag minns dock inte hur länge jag åt det, till v 12 kanske? Finns bakom disken på apotek. Jag frågade RMC om B12 preparat eftersom de rekommenderar sån mängd så jag trodde de skrivit fel, det hade de inte utan sa Behepan!

Jo, jag vet. Har såna hemma. Men jag äter Aco gravid där är 2,6 i den vet inte vad det betyder? 1mg har behepan. Frågan är då om man ska ta behepan sidan om? Där är 500mg folsyra i. Så det borde räcka eller?
  • Danisen
    Mirabell skrev 2014-02-26 16:24:06 följande:
    Var tvungen att gå och läsa på mina burkar bara för att jag inte kunde sluta tänka på det. Tyckte det lät så konstigt att ACO gravid skulle ha mer än dubbelt så mycket B12 som Behepan, varför skulle de då rekommendera Behepan liksom?

ACO gravid har microgram inte milligram som Behepan har. Om jag minns rätt från mina kemilektioner så har 3 nollor mer än milli. Då hade jag ätit Behepan också om jag var du.

Hehe ja, såklart. Du har helt rätt. Så förvirrad man är alltså. Tack snälla för klargörandet
  • Danisen
    Mirabell skrev 2014-03-09 10:35:41 följande:
    Hur går det tjejer? Känner ni er gravida?

Jaaaaa . Mår illa mest hela tiden. Känns i magen och ryggen med. Trött med. Själv? Jag ska på vul den 13:e är litta nervös.
  • Danisen
    Mirabell skrev 2014-03-09 11:41:48 följande:
    Danisen; Vul kommer att gå hur bra som helst!

Vi har precis varit och beställt barnvagn (är ju lite längre gången än ni) och det känns underbart och läskigt. Det blir mer och mer verkligt det här! Pyret sparkar för fullt i magen och det är så mysigt.

Spännande måste varit svårt, en hel djungel av vagnar verkar det som, vad blev det för en? . Hur långt gången är du? Ja hoppas innerligt att illamåendet avtar snarast alltså. Kan bara äta lätt mat med vitt bröd åsånt som jag aldrig äter annars. Känner mig så onyttig när jag inte kan äta fullkorn och sånt jag brukar äta. Får t.om dricka cola för illamåendet ska bli bättre, gillar inte ens cola men det hjälper.

Ja, det får vi verkligen hoppas att det gör
  • Danisen
    Mirabell skrev 2014-04-27 10:12:28 följande:
    Jag börjar känna mig väldigt gravid! Ont i ryggen och fogar vad jag än gör, vaknar inte utsövd utan vaknar med ont i kroppen. Är i vecka 34 så det är inte så långt kvar, det är nu man ska stå ut. Min BM sa att det var för att man skulle börja längta efter förlossningen, det kanske ligger något i det .

Hur går det för er andra? Mår ni bra? Illamående?

Jag fick foglossning i v.10 idag har jag riktigt ont. Går liksom upp och ner med foglossningen, beroende på vad man har hittat på. Annars mår jag bra . Illamåendet försvann i v.9-10 typ. Men mår lite illa på kvällarna, men det går inte att jämföra med de första veckorna hehe.
  • Danisen
    Mirabell skrev 2014-04-27 11:04:33 följande:
    skönt att illamåendet har försvunnit men jobbigt att du redan fått ont i fogarna. Vad säger BM? Du kanske ska gå till en sjukgymnast och få tips, bälte eller vad hon nu kan erbjuda?

Jadå jag går hos sjukgymnast 3ggr i veckan i andra ärende så jag har tagit hjälp av henne. Har även bälte, hjälper lite. Har lånat hem en tens apparat med som jag ska prova. Efter v.12 ska det gå bra att använda men jag blev lite rädd ändå. Haha...
  • Danisen
    Velveteen skrev 2014-12-12 00:10:31 följande:

Hej, är det någon i tråden som gjort syskonförsök på RMC? Jag fundera på om man kan eller bör välja dem igen eller om man ska ta en privat klinik?

Hej!

Har du ägg i frysen?
Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö