TWH skrev 2013-01-24 20:14:21 följande:
Emas, om jag kan fylla på din "att göra" lista så rekommenderar jag att kräva hcg prover m jämna mellanrum de första två veckorna, det brukar då visa sig om de inte utvecklas normalt, dvs kromosomfel misstänkt, om det utvecklas normalt och ändå blir missfall kan ju immunproblem misstänkas. Detta i förebyggande syfte, om man skulle behöva uppleva ett missfall igen. Det är ju så hemskt att inte förstå. Blir man lätt gravid men drabbas av missfall kan man misstänka att kromosomfel inte föreligger utan att något annat felar (kvinnor med många missfall har färre kromosomavvikelser per missfall än de med enstaka missfall). Se till att läkarna alltid mäter hinnsäcken, det görs ofta inte i Sverige, men kan förutspå missfall.
Jag har blivit gravid 3 ggr på 6 månader och kom då en gång till v 8, så har i princip blivit gravid vid varje ägglossning. Kan inte förstå vad som kan vara fel........
pojkvännen ska oxå ta kromosomprov om det händer en gång till nu.
Annars vad kan jag ta för prov som visar om jag har blodpropp i livmodern eller om det har med immunförsvaret att göra? Har tagit sköldkörtelprov. Vart normalt. Men skulle egentligen tas 22 dagar efter mens och det var taget 10 dagar efter. Så kanske ska tas om? Vad mer kan man kolla?