• babylängtan20

LISTA på "vad göra" vid upprepade missfall

hej tjejer hur går det för er? går gärna med här, fick vårt 3e mf iv12 i juni och har nu i agusti försökt bli med barn i 1 år... börjar bli skeptisk över att framtida graviditet går bra jag är ju bara 20 och sambon 23 men ändå blir det så här..

mf har varit i v4, MA 9+4(5+5), v 12  4 dagar ifrån kub :'( vi fick nu under sommaren så vi valde då att försöka under sommaren och blir de inget pls nu vid bim 3-5 augusti ska vi kontakta läkaren .. vad gör man under utredningen+' vilka prover tar man, hur lång tid tar de för svar, undersöks man?

skulle vi nu plssa igen har vi mer rättigheter än andra gravida kvinnor som kontrollera hcg , tätare kontroller , sjukskrivning pga tungt arbete då jag började blöda så fort jag ställde mig på industrin igen 1v åkte de ut i toan .. och de sjuka var att jag inte hade blött något innan förutom i v 7 pga bakteriell vaginos + lättblödande tapp..

• babylängtan20
    che71 skrev 2013-07-22 08:30:27 följande:
    Hej!

6 missfall här. Sist var det ofostrig graviditet, upptäcktes på VUL i v 9 i April o blödde ut en vecka senare.

(hcg steg så fint..samma dag som VUL var det 25000)

Vi fortsätter med immunobehandling mot mitt aggressiva immunförsvar,

blodprover o  intralipid dropp varje månad vid ÄL o cortisontabletter,

Fragminsprutor börjar jag med 1 vecka innan BIM samt babyaspirin, sen börjar det om vid mens o vid graviditet är det extra blodprover o intralipid dropp.

Hoppas det ska gå bra o att det finns något bra ägg kvar också.

Just nu väntar jag på mens, den har "försvunnit", skulle kommit för 2½ vecka sen (o inget plus!), förmodligen har det bildats någon cysta av Pergotime som "stör"...skit också..när varje dag, varje vecka, varje månad är så värdefull, tid som går till spillo.

Vid missfallsutredning tar de blodprover på dig (de tog 9 rör på mig o ett på sambon/kromosomprov)

samt gör VUL. Oftast hittar de ingenting.

De hittade APC resistens på mig, en lite ökad benägenhet att bilda proppar så jag har fått Fragmin de 3 senaste graviditeterna...men det räckte inte...eller så är det sämre ägg pga min ålder.

Så vi gjorde en utredning i Aten o kollade mitt immunförsvar.

Ingen läkare har föreslagit sjukskrivning, fast jag har ett jobb inom vården med tunga förflyttningar o stress.

Jag fick tjata för att få hcg prover nu sist.

Det enda vi "får" är ett VUL i ca v 8, sen vet  jag inte eftersom mina missfall alla varit innan v 11.

Jag undrar också hur det går för er andra i tråden?

Okej tack för svar :) hur lpng tid tar utredningen ca?

Har köpt d3 vitamin då ja läst lite om detp å nätet :) hoppas vi plussar denna månad har ju lycksts på 2a försöket ala gånger innan så hoppas vi gör det nu med :)
Svar på tråden LISTA på "vad göra" vid upprepade missfall