Redmilk skrev 2013-04-09 21:31:02 följande:
Jag vet, min dotter är inte alls tunn! Men hon har ätit mindre, jättesvår att få i mat, rör på sig mer osv. Det är säkert normalt... Men är ändå förvånad över hur lite hon gått upp/vuxit.
På bvc säger de att hon har dalat två kurvor på både längd och vikt men att det kan bero på just att hon trugar med mat och rör sig mer. Däremot tyckte hon att med en så lång far (190) och lång mor(168) så borde hon vuxit lite mer på längden i alla fall.
I maj blir det 1 års kontroll.
Får se hur det ser ut då!
Din dotter är lika lång som min men väger kilot mindre! Är hon på minus 1 kurvan?
Hon är -1 på vikt och -1.5 på längd. Hon har dock två korta föräldrar så hon bör inte bli så lång.
Du kanske kan tillsätta mer fett i maten (smör, olja) så får hon i sig mer kalorier utan ökad portionsstorlek. Så gör vi med vår tös. Alla barn (nästan iaf) stannar upp i viktuppgång när de börjar ta sig fram. Hoppas hon vuxit lite på längd och ökat i vikt vid ettårskollen
Redmilk skrev 2013-04-09 21:31:02 följande:
Jag vet, min dotter är inte alls tunn! Men hon har ätit mindre, jättesvår att få i mat, rör på sig mer osv. Det är säkert normalt... Men är ändå förvånad över hur lite hon gått upp/vuxit.
På bvc säger de att hon har dalat två kurvor på både längd och vikt men att det kan bero på just att hon trugar med mat och rör sig mer. Däremot tyckte hon att med en så lång far (190) och lång mor(168) så borde hon vuxit lite mer på längden i alla fall.
I maj blir det 1 års kontroll.
Får se hur det ser ut då!
Din dotter är lika lång som min men väger kilot mindre! Är hon på minus 1 kurvan?