lotta78 skrev 2012-11-28 16:30:23 följande:
Jag försöker och kämpa på, vi har haft en bra period när jag försöker att inte tänka på det och bara köra på. Men igår efter dietist besöket blev det bara för mycket när jag kände mig mer eller mindre utkastad med orden "vi har gjort vad vi kan tack och hej". Men min stora kille blev det till en ond cirkel och när jag nu är medveten om det vill jag verkligen inte att det ska bli så igen. Jag är glad att han ändå är måttligt intresserad av att sitta och pilla i sig lite mat själv. Vi har en fantastiskt bra bvc-sköterska som är mån om både mig och sonen, inget tjat som man kan höra av andra att bli uppstressade av sköterskan. Bano; följer han sin kurva? Sköter magen sig? Min stora kille hade kronisk förstoppning som vi fick hjälp med när han var 3 år, samtidigt som vi flyttade och bytte bvc. Vet inte om jag har några bra tips egentligen. Min lille gillar att plocka i sig bitar. Juice att dricka, russin är energirikt, olja i gröten, men det har ni säkert testat. Ett bra nätverk med folk som förstår är väl det bästa och avlastning vid matsituationer.
ursäkta de dröjda svaret, han hade avikigt lite från sin kurva tyvärr, jo de har vi provat.. De har gått lite batteriet maten nu, men han ska ha de nästan rinnande. Hoppas detta blir rätt nu, skriver från mobilen.